مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
کریسمس مسیح
4 دی 1386, 0:0
کریسمس مسیح
کریسمس مسیح و مهر اسدالله افشار “کریسمس” جشنى که هرساله نوید آغاز سال نوى میلادى را به جهانیان مىدهد یک جشن مذهبى براى مسیحیان است که در طول تاریخ خود، دگرگونىهاى بسیارى را تجربه کرده است. آنگونه که از تاریخ بر مىآید، کریسمس در قرن چهارم میلادى که امپراتورى روم- بیزانس- بهطور رسمى آئین مسیحیت را پذیرفت، در دنیاى غرب رایج شد و به مرور زمان نشو و نما گرفت. مورخان مىگویند این جشن گرچه متعلق به مسیحیان است اما در اصل از ایران باستان و آئین مصر- میترانیسم- گرفته شده و به همین دلیل با آن و شب یلداى ایرانى اشتراکات فراوان دارد. آنان در این زمینه به اختلافنظرهاى موجود بر سر سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) استناد مىکنند و مىگویند که بحث میان بزرگان عالم مسیحیت و تاریخنگاران درباره روز میلاد آن حضرت چنان زیاد است که نمىتوان در این باره روزى را مشخص کرد. زمان کریسمس اکنون نیز میان شاخههاى مختلف مسیحیت اعم از ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان متفاوت است و هر یک مبنایى را براى آن تعیین کردهاند گرچه همگى به سالروز تولد مهر- میترا-(خداى پاکی)در ایران باستان نزدیکند. آداب و رسوم کریسمس نیز در طول زمان دچار دگرگونىهاى بسیارى شده است بهگونهاى که مىگویند هدیه دادن و شیرینىهاى متنوع و رنگارنگ آن در قرن نوزدهم میلادى توسط تاجران یهودى در اروپا رایج شد. عده بسیارى نیز معتقدند که “بابانوئل” شخصیت افسانهاى که مسیحیان را در ایام کریسمس با هدایاى خود خوشحال مى سازد، در واقع از “عمو نوروز” ایرانى الهام گرفته و در ابتدا لباسى سبز برتن داشته است. علت تغییر رنگ بابانوئل به لباس قرمز مشخص نیست و به همین دلیل امروزه عدهای-به طنز یا جدی- معتقدند که شرکت کوکاکولا، چنین رنگى را به آن داده است. بابانوئل پیش از این به کودکان هدیه مىداد اما چند دهه است که به لطف تبلیغات دنیاى مصرف و سیاستهاى صهیونیستى در غرب و کشورهاى اروپایی، دادن هدیه در سطوح مختلف حتى به بزرگان پیش از پیش رایج و شاید هم مد گردیده است. با وجود این، برگزارى کریسمس در کشورهاى مختلف مسیحى بنا به سنت و رسم و رسوم آنان تفاوتهایى نیز با یکدیگر دارد. کریسمس بار دیگر در حال نزدیک شدن است و مردم جهان و هموطنان گرامى مسیحى ما نیز آماده برگزارى این جشن مىباشند تا تولد پیامبر اولوالعزم- حضرت عیسى مسیح(ع-) را با رفتن به کلیساها جشن بگیرند. نگارنده برحسب وظیفه اخلاقى و انسانى این روز خجسته را به همه مسیحیان، خاصه مسیحیان ایرانى تبریک و تهنیت گفته و مطالب فشرده کوتاهى را درخصوص وجود مقدس حضرت مسیح(ع) یادآور مىشود: 1- حضرت عیسی(ع) یکى از پیامبران صاحب کتاب و شریعت است و از معجزات خداوند متعال به شمار مىآید. او پیامبرى است که همه ادیان به او ایمان دارند، چه ادیان قبل از او که به هم بشارت وجود او را داده بودند و چه دین خاتم بعد از او که اسلام باشد. اعتقاد قطعى وجود حضرت مسیح(ع) و کتابش بهعنوان پیامبرى برحق و بشارتدهنده بر همه مومنان فرض است. 2- عیسىبن مریم ملقب به “مسیح” و “کلمه الله” و “روحالله” و “مسیحا” در سال 749 رومى تولد و در 33 میلادى برحسب نظر مسیحیان مصلوب شد. عیسی(ع) از نسل داود است و مسیحیان اغلب وى را پسر خدا نامیدهاند، در حالى که مسلمانان بنابر تصریحات قرآن کریم او را یکى از پیامبران “اولوالعزم”مىدانند. عیسی(ع) بنا به نوشته انجیل در زمان “هرودیس” در “بیتاللحم” یهودیه از مریم باکره متولد شد. اعتقاد به تولد عیسی(ع) از مادر عذرایش یک اصل و حکم قرآنى است. 3- عیسى مسیح(ع) پیامبرى است که روح بزرگش از ملکوت آسمانهاست و گیرایى کلماتش دلهاى مشتاق را تسلیم مىکند. پیامبرى که خود کلمه است، متکلم و مخاطب است. از وجهى آیه پاک خدا و حصول نور پاک الهى است. در قرآن کریم آیاتى درباره سرگذشت، چگونگى خلقت، ظهور و رسالت و شخصیت بزرگ حضرت عیسىبن مریم(ع) وجوددارد که داراى حقایق مهم و لطافت و دقایق ارزشمند و درسهاى آموزنده از تاریخ و حیات سراسر پرخیر و برکت و رحمت این رسول خدا و مادر مقدس و پاکدامنش است. قرآن مجید عنایت خاصى به بیان شرح حال و اوصاف و فضایل ارزشمند حضرت مسیح(ع) دارد و احوال و سرگذشت او را با تکریم و تجلیل بیان مىکند. به همین جهت شرح حال او در 13 سوره قرآن و نام مبارکش در 33 آیه ذکر و اشاره شده است. قرآن کریم، مراحل مختلف زندگانى و قصه شیرین و اعجازگونه حضرت عیسى را از آغاز تولد تا آخرین مراحل زندگى بیان مىکند که بهترین سند، دقیقترین و کاملترین منبع شناخت درباره مقام بلند و سرگذشت پاک و باسعادت این پیامبر خداست. 4- قرآن بهترین راهنما براى شناخت حقیقت شخصیت حضرت مسیح(ع) است. 23 خصلت از اوصاف و ویژگىهاى حضرت عیسى مسیح(ع) در 8 سوره قرآن آمده است که به پارهاى از آنها در ذیل اشاره مىگردد: عبدالله،نبی، (وجود) مبارک، تکلم (سخن گفتن در گاهواره)، وجیه (آبرومند و صاحب شخصیت در دنیا و آخرت)، مقرب، داراى کتاب و حکمت، آیت، به سوى خداوند مىرود، پیامبر اولوالعزم و صاحب شریعت، داراى کتاب آسمانى انجیل، صالح و شایسته، برگزیده، کلمهالله، مبشر رسالت جهانى حضرت محمد(ص)، زنده است، به قتل نرسیده و مصلوب نگردیده است. 5- قرآن درباره حضرت عیسی(ع) از قول خود او چنین نقل مىکند: - من بنده خدایم، کتاب بر من نازل و نبوت به من اعطا شده است. - و پروردگارا! من به آنها غیر از دستور و فرمان تو- که پروردگار خود را عبادت و ستایش نمایند- چیز دیگرى نگفتهام. - و آنان که مىگویند مسیح بن مریم خداست، کافر شدند. - و آنان که خدا را سومین خدا پنداشتهاند کافر شدهاند، چون جز خداى واحد، خدایى وجود ندارد. - و مسیح و هیچکدام از فرشتگان مقرب خدا استنکاف ندارند از اینکه بنده و ستایشگر پروردگار خود باشند. عیسی(ع) در خصوصیاتى چون زهد و ورع و کثرت عبادت در میان پیامبران الهى مثالزدنى بود. او همچون پیامبران بزرگ الهى حج بجاى آورده است. بسیار روزه مىگرفته و بر نماز مداومت داشته است. عمر پربرکتش در زمان عروج به محضر الهى سى و سه سال بود. رفتارى بسیار نیک نسبت به مادر خود داشته و به مقامى رسیده است که خداوند او را با عبارت “وجیها فى الدنیا و الاخره” توصیف نموده است. 6- مادر حضرت عیسی(ع) حضرت مریم(س)است. مریم(س) در منابع اسلامى زنى نیست که تنها به جهت انتساب عیسی(ع)به وى محترم شمرده شود. او دخترى است که در خانواده نبوت از عمران نبى و زنى به نام حنه به دنیا آمد. قرائن نشان مىدهد که پدرش هنگام وضع حمل حنه از دنیا رفته است و لهذا پس از تولد این کودک مقدس، پیامبران الهى مشتاق تکفل وى شدند و بالاخره قرعه به نام زکریاى پیامبر(ع) افتاد. مادرش او را مریم نام نهاد و بنابر نذرى که داشت او را محرر ساخت. محرر کسى است که از تحت تسلط پدر و مادر رها شود، تا تمامى اوقات خود را در عبادت خداوند سپرى ساخته و جز براى امور ضرورى از عبادتگاه خارج نشود. قرآن کریم، مریم(س) را بهترین زن جهان در زمان خود دانسته است. در روایات متعددى پیامبر اعظم (ص) فرمودهاند:بهترین زنان بهشت چهار نفرند:خدیجه بنت خویلد، فاطمه بنت محمد(ص)، مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم. مریم زنى معصوم و از گناه پاک و پیراسته بوده است. دوران کودکى را به سرعت و تحت عنایت خاص الهى سپرى کرده و چون به سن رشد رسیده و آماده خدمت در عبادتگاه شده بود، براى حفظ خود از نامحرمان پردهاى نصب کرده بود و هیچکس جز زکریاى سالخورده که جهت تامین احتیاجات به وى سرکشى مىنمود، با وى برخورد نداشت. هرگاه که زکریا(ع) به محراب عبادتش داخل مىشد، رزق الهى را در نزد وى مشاهده مىکرد. مریم(س) چون فاطمهزهرا(س) هم صحبت ملائکه بوده و به لقب “محدثه” مفتخر گشته است. در روایات اسلامى وى به کثرت عبادت مشهور است و برخلاف کلمات کتاب مقدس، در زمان حیات عیسی(ع) از دنیا رفته است ولى هیچگاه زوجى اختیار ننموده است. 7- حضرت عیسی(ع) زمانى در فلسطین چشم به جهان گشود که اختلافات مذهبى و سیاسى در این کشور عرصه را بر مردمان تنگ کرده وکشور را به نابودى و سیاهى کشانده بود. فلسطین که در آن زمان به تازگى تحت سیطره رومیان درآمده بود و یهودیان از پراکندگى و آشفتگى در رنج بودند، دلهایى سخت و جامد و کینههاى فرقهاى و مذهبى چون آتش زیر خاکستر و در انتظار جرقهاى براى انفجار بود. عیسی(ع) در این سرزمین به دنیا آمد. 8- از دوران کودکى و نوجوانى آن حضرت داستانهاى زیاد و عجیبى نقل مىکنند. چنانکه از اندک مدارک موجود بر مىآید از همان دوران کودکى و جوانی، همه آشنایان از علاقه بیش از حد وى نسبت به امور مذهبى در تعجب بودند. در همان اوان کودکى داراى نبوغ و درک و استعداد فوقالعادهاى بود و غالبا در جلسات بحث احبار و علماى بنى اسرائیل شرکت مىکرد و با آنها در مورد مسائل مشکل دینى گفتگو مىکرد. هوش سرشار و حساس و تاثیرات اجتماعی، روحى وى را آماده و مستعد ساخته بود که در زندگانى وظیفه نبوت را به عهده گیرد. وى که از ابتداى تولد، خود بشارت پیامبرىاش را به مردم داده بود، سرانجام طبق روایات اهل بیت در سن هفت یا هشت سالگى مامور شد تا رسالت خود را علنى سازد و مردم را به یکتاپرستى و دورى از شرک و بتپرستى فرا خواند و حضرت یحیی(ع) وى را تصدیق کرد. او که در دورانى سرد و سخت چشم به جهان گشوده بود، دورانى که نفرت و دشمنی، جاى محبت و دوستى و آرامش را گرفته بود، پیروان خود را به برابرى و برادرى و مساوات فرا خواند. آنان را به تحمل یکدیگر، به صلح و دوستى رهنمود شد. 9- شیوه دعوت حضرت عیسی(ع) مانند دیگر پیامبران الهى این بود که به زبان ساده با آنان سخن مىگفت. در کمال سادگى و خالى از اصطلاحات فلسفى و کلامى و به این ترتیب مردم زیادى جذب دین این پیامبر، صلح و رحمت و آشتى شدند. مسیح(ع) ساده مىزیست و غالب مطالب عمیق و پرمغز را به وسیله تمثیلات ساده ادا مىکرد. در عین حال از افکار درونی، اندیشه باطنى مردم و از معنویات براى آنان حرف مىزد و زندگى و شیوه خود را براى مردم نمونه و مثال مىآورد. تعالیم حضرت مسیح(ع) دوگونه است؛ تعالیم اخلاقى و تعالیم مبانى دینى که به شاگردان خود مىآموخت. در این بخش از تعالیم آن حضرت، مردم به یکتاپرستى و وحدانیت و به پیروى و تصدیق پیامبر بعد ازوى دعوت شدهاند. تعالیم اخلاقى حضرت مسیح(ع) مانند دیگر پیامبران الهی، منجر به تعالیم عملى گردیده است؛ دعوت به دورى از امور ظاهرى و دنیوی، توجه به سوى امور باطنى و معنوی، نیکى به والدین، دعوت به یارى و کمک به همنوعان، دورى از ظلم و ستم، محبت و مهربانی، راستگویى و بالاخره فراخواندن به سوى هرچه خوبى و کمال است، در تعالیم اخلاقى این پیامبر الهى دیده مىشود. 10- کریسمس برههاى افتخارآمیز از سال است، اما هرساله چهره حضرت عیسی(ع) و آموزههاى وى بیشتر و بیشتر از این مراسم رخت بر مىبندد. ولى به هرحال نکته مثبتى هم دارد که اگر نبود، روابط خانوادگى از آنچه امروزه دیده مىشود بدتر بود و درواقع، تنها فرصتى است که خانوادهها تلاش مىکنند پیوندهاى شکسته شدهشان را ترمیم کنند. در جنگ جدایى دین از خانهها و مدارس و دولت، کریسمس پیروزى بزرگى در بازگرداندن روحانیت به زندگى فرداست. در حالى که عدهاى مىکوشند تا مسلمانان و مسیحیان را از هم جدا کنند ما با نیرویى جدایىناپذیر با یکدیگر متحد مىشویم، نیرویى که پیام عشق، صلح و آموزههاى فراموشناشدنى حضرت عیسی(ع) بوده و از سوى پیروان هر دو دین پذیرفته شده است.
روزنامه رسالت
کریسمس مسیح
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
تالیفات آیت الله محمد حرزالدین نجفی
9 آذر 1403, 0:16
نظر امام خمینی رحمة الله درباره آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی
9 آذر 1403, 0:16
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
کریسمس مسیح
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
منتخب نشریات
اردیبهشت 94
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
رساله حقوق امام سجاد(ع)
اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کردهاند: روایات، ادعیه (بهویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
15 اردیبهشت 1397, 19:5
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS