دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ مراکز مشاوره حوزه برای حل مشکلات طلاب گام بردارند

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ مراکز مشاوره حوزه برای حل مشکلات طلاب گام بردارند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در جمع مشاوران حوزه علمیه خراسان گفت: مراکز مشاوره حوزه با ارایه مشاوره های مناسب، مشکلات طلاب را مرتفع کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، صبح امروز، 28 خرداد‌ماه، در دیدار مدیر و اعضای مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، حوزه‌های علمیه را متعلق به امام زمان(عج) دانست و گفت: هر کس برای اعتلای سطح علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه تلاش کند، مورد رضایت صاحب الزمان(عج) خواهد بود.
وی در ادامه افزود: حوزه علمیه خراسان با سابقه درخشان و فعالیت گسترده‌ای که دارد، افتخاری برای جهان اسلام است.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، فعالیت‌های مراکز مشاوره حوزه‌های علمیه را بسیار لازم و ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: این مراکز خدماتی می‌توانند با ارائه مشاوره‌های مناسب، مشکلات طلاب و حوزه‌های علمیه را مرتفع کرده و طلاب علوم دینی را در تحصیل مناسب یاری رسانند.
این مرجع تقلید وظیفه اصلی طلاب را علم آموزی دانست و تصریح کرد: مراکز مشاوره‌ای باید در رشته‌های علمی که متن حوزه‌های علمیه است نیز فعالیت کرده و خدمات مشاوره‌ای علمی نیز به مخاطبان ارائه دهند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بزرگ‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را حفظ فرهنگ شیعی و جلوگیری از وارد شدن شبهات فکری و اعتقادی عنوان و بیان داشت: طلاب و علما با آمادگی و بسیج همگانی، از عقاید مذهبی و فکری مردم محافظت کرده و با شبهات فکری مبارزه کنند.
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بر حفظ سنت‌های نیکوی گذشتگان تأکید کرد و گفت: سنت‌های گذشتگان و بزرگان دین را حفظ کرده و به آیندگان انتقال دهیم تا سنت‌های تحمیلی غرب مردم را در تأثیر خود قرار ندهد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه افزود: ما امروز محتاج بانوانی هستیم که در برابر بدحجابی‌ها و آزادی‌های غلط موضع‌گیری کنند.
وی با بیان این‌که سنت‌های اسلامی در جامعه باید احیا شود، تصریح کرد: شهر مقدسی همانند مشهد باید از هر‌گونه آلودگی معنوی پاک بوده و به الگوی شهرهای اسلامی جهان تبدیل شود.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار اعضای مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در این مرکز ارائه کردند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

روش‌هاي نهادينه كردن معاد در تربیت دینی

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که...
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم

تزکیه ‌‌و ‌‌تعلیم ‌‌از ‌‌مفاهیم ‌‌کلیدی ‌‌در ‌‌تعلیم‌ ‌تربیت ‌‌اسلامی ‌‌هستند ‌‌و ‌‌واژگان ‌‌اصیلی ‌‌چون ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌پایه ‌‌این ‌‌دو ‌‌مفهوم ‌‌اساسی ‌‌معانی ‌‌خود ‌‌را ‌‌باز می‌یابند.‌‌ ‌‌هدف ‌‌از ‌‌پژوهش ‌‌حاضر، ‌‌روشن‌سازی ‌‌تقدم ‌‌تزکیه ‌‌بر ‌‌تعلیم، ‌‌بیان ‌‌برخی ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌تفاوت‌‌های ‌‌آن ‌‌با ‌‌معلم ‌‌و ‌‌مشخص ‌‌کردن ‌‌انواع ‌‌ویژگی‌‌های ‌‌مربی ‌‌و ‌‌معلم ‌‌بر ‌‌اساس...
بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

بیدارکردن متربی برای نماز از منظر فقه تربیتی

تربیت اسلامی ساحات مختلفی دارد که تربیت عبادی یکی از مهم‌ترین این ساحات است. یکی از مسائلی که کمابیش والدین و مربیان با آن در فرزند‌پروری مواجه هستند؛ حکمِ شرعیِ بیدار کردنِ فرزندان و متربیان برای نماز است.
بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت در آموزه‌های اسلام و مسیحیت

هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی روش تربیتی مبتنی بر محبت، در آموزه‌های دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع تطبیقی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که

پر بازدیدترین ها

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

آثار تربیتی انیمیشن های غربی بر تربیت کودکان

این محتواها که برخاسته از مکاتب فلسفی، همچون اومانیسم، هدونیسم و پست‌مدرنیسم هستند، جهان‌بینی و گرایش‌های کودکان را به صورتی بسیار نرم و تدریجی به‌سوی مکاتب الحادی غرب سوق می‌دهند و زمینه گرایش و انتخاب آنها را در بزرگسالی، نهادینه می‌کنند.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

روش‌های تربیتی و تبلیغی حضرت ابراهیم (ع) در قرآن

برای ترویج یک پیام و رسالت، نیاز به راه‌های تبلیغی مؤثر و متناسب با مضمون آن پیام و برای ساختن افراد یک جامعه نیاز به روش‌های ناب و کارساز تربیتی.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
Powered by TayaCMS