مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
نقش حکومت
12 آذر 1386, 0:0
از جلوههاى دیگر “حکومت علوی” کار و تلاش و مجاهدت وجدیت است. “حکومت علوی”در عین زهدورزى و دنیا گریزى و سادهزیستى و تشریفات ستیزى حکومت کار و تلاش است. حکومت تولید و پیشرفت و رسیدگى به امور مردم و رفاه جامعه و کاستن از مشکلات مردم است، حکومت مقابله با سستى و بیکارى و مبارزه با جهل و بىحالى و سربار زیستن است. حکومت کسى است که درهنگام نبرد، جهاد و تلاش او بسیار سنگینتر و والاتر است و در ضرورت پرداختن و رسیدگى به امور مردم و مسائل اجتماعى و حکومت از کار و تلاش باز مىماند...
نقش حکومت
نقش حکومت و دولتمردان در توسعه و گسترش مهرورزی دکتر سیدصمد آقامیری- فاطمه رمضانی *حکومت تلاش ومجاهدت از جلوههاى دیگر “حکومت علوی” کار و تلاش و مجاهدت وجدیت است. “حکومت علوی”در عین زهدورزى و دنیا گریزى و سادهزیستى و تشریفات ستیزى حکومت کار و تلاش است. حکومت تولید و پیشرفت و رسیدگى به امور مردم و رفاه جامعه و کاستن از مشکلات مردم است، حکومت مقابله با سستى و بیکارى و مبارزه با جهل و بىحالى و سربار زیستن است. حکومت کسى است که درهنگام نبرد، جهاد و تلاش او بسیار سنگینتر و والاتر است و در ضرورت پرداختن و رسیدگى به امور مردم و مسائل اجتماعى و حکومت از کار و تلاش باز مىماند. حکومت کسى است که به قول حضرت امام، همان روزى که با او براى خلافت بیعت کردند پس از پایان بیعت بیل و کلنگ خود را برداشت ودنبال کار رفت. حکومت کسى بود که همانند یک کارگر کار مىکرد، کلنگ مىزد و قنات حفر مىکرد. نخلستان آب مىداد، زراعت مىکرد و درخت مىنشاند و حتى شبکارى مىکرد. از چاه آب مىکشید و باغ را سیراب مىکرد و حتى کفش پاره خویش را بارها خود تعمیر مىکرد و وصله مىزد. اینها را نه فقط در دورانى که دست ستم، او را خانهنشین کرده بودبلکه پیش از آن و پس از آن حتى در دورهاى که زمام قدرت را در دست داشت نیز انجام مىداد. “دوم شخص اسلام علىبن ابىطالب علیه السلام ایشان خودش یک کارگر بوده، یعنى قنات حفر مىکرده، مىرفته قنات مىکنده است، آب بیرون مىآورد. لکن براى خودش نه، بعد از آنکه بیرون مىآمده وقف مىکرده براى مستمندان. براى آنها یک نفر کارگر بوده است که براى اعاشه خودش هم کار مىکرده و در عین حالى که آنطور قناتها را (چندین قنات از ایشان هست) کنده با دست خودش و همان روز (به حسب نقل) همان روزى که بیعت به امامت کردند براى او به خلافت وقتى بیعت تمام شد، همان روز بیل و کلنگ خودش را برداشت، رفت دنبال کار.” روشن است “حکومت علوی” با ویژگىهایى که دارد در دورهاى که زمام امور مسلمانان را به دست مىگیرد مشکلاتش بسیار بیش از زمانى مىباشد که دیگران قدرت را به دست گرفتهاند اما امیرالمومنین(ع) مرد مشکلات و سختىهاست. مرد جهاد و تلاش براى انجام وظیفه و پیشرفت و سربلندى اسلام و هدایت بشر و رفاه مادى و ارتقاى معنوى و فرهنگى جامعه است. او حکومت را در دستان با کفایت خویش گرفته است که کار کند و بیشترین دشوارىها را تحمل نماید و سنگینترین بارها را بر دوش گیردتا اقامه عدل کند و اماته باطل تا احکام نورانى خداوند در جامعه حاکم باشد تا مسلمانان در آسایش و امنیت زندگى کنند تا نامسلمانان نیز در امنیت باشند و ستم نبینند. “حکومت علوى حکومت آسایش و رفاه براى زمامداران نبود. حکومت بىعارى و مسئولیتگریزى نبود. حکومت راحتطلبى و در عین حال فزونخواهى نبود.” “مشکلات امیرالمومنین سلامالله علیه از مشکلات ما بیشتر بوده، گرفتارى آنها از گرفتارى ما بیشتر بوده، آنها از دوستانشان مخالفت مىدیدند. این دستهاى که قیام کردند در صفین در مقابل حضرت امیر ایستادند و شمشیر کشیدند و به روى حضرت. اینها از دوستان حضرت بودند. مخلصین حضرت بودند. گرفتارى حضرت از مخلصینش شاید بیشتر بود از سایرین.” “حضرت امیر، سلامالله علیه در ایام خلافتش بدتر بود برایش و سختتر برایش گذشت تا ایام قبل از خلافت، تا ایامى که زمان رسولالله، آن جنگ بود و برجستهترین مرد براى جنگ بود. در زمانى که به خلافت رسیدند گرفتارىشان بسیار زیادتر بود،براى اینکه آن وقت عهدهدار یک مسائل بزرگ بودند و غیر از چیزهایى که باید انجام بدهند موونهاش کم بود، معذلک خوب مقاومت کردند واسلام را ترویج کردند.” حکومت علوى حکومت کسى بود که قناتها جارى مىساخت، نخلستانها را آباد مىکرد، چون شتران آبکش از چاه آب مىکشید، غذا و کمک به محرومان را شبانه بر دوش مىکشید و بر در خانه آنها مىنشست، در هنگام نبرد بیشترین شمشیر را مىزد، به مسئولین و شخصیتها و حتى دشمنانش نامه مىنوشت. در شرح وظایف مردم و رشد فرهنگى و فکرى و معرفتى آنان سخنرانى مىکرد. خطبههاى جمعه را مىخواند، امامت جماعت مىنمود، حتى بر ماذنه اذان مىگفت. به عیادت بیماران مىرفت، به دست خویش حدود الهى را جارى مىساخت، بسیار با یاران و اصحاب خویش به گفتگو و شور مىنشست، جلسات مشورتى مىگذاشت، شخصا به مشکلات مردم رسیدگى مىکرد، حرفهاى آنان را مىشنید، نامههاى آنان را مىخواند، بازرسان آشکار و پنهان خویش را به شهرهاى دیگر مىفرستاد، مسائل فقهى و شرعى مردم را پاسخ مىگفت، دستورالعملها و بخشنامهها را مىنگاشت و ارسال مىکرد، به حساب بیتالمال شخصا و مرتبا رسیدگى مىکرد و از حیف و میل آن به شدت جلوگیرى مىکرد، مقصران را بازخواست مىنمود، کجىهاى یارانش را همواره یادآور مىشد، پند مىداد، توبیخ مىکرد و تهدید مىنمود، صالحان را تشویق مىکرد و در فقدان آنان حتى اشک مىریخت. خانه و کاشانه و شهر خود را در پى انجام مسئولیت رها مىساخت، از مکه به مدینه، از مدینه به میادین نبرد، از مدینه به یمن، از یمن به مدینه، از مدینه به مکه، از مدینه به بصره، به کوفه، از کوفه به صفین،از کوفه راهى شام در نبرد با طاغیان بنىامیه. چه کسى علی(ع) را در شش دهه زندگىاش آرام و راحت دیده است. حکومت علوی، حکومت کار و تلاش و خستگىناپذیرى وجهاد و جدیت و بىقرارى در انجام وظایف و رسیدگى به امور بود؛ “انسان ببیند که حضرت امیر،سلام الله علیه در زندگىاش چه وضعى داشته است،چه خلوصى در زندگى داشته است، چه در زندگى انفرادی، چه در زندگى اجتماعی. انسان تفکر کند بر احوال حضرت امیرسلامالله علیه ملاحظه کند که چه زحماتى براى اسلام کشیده است، چقدر زخم خورده است، چقدر رنج برده است، چقدر جنگ کرده است، چقدر تشنگى خورده است، اینها را ملاحظه کند انسان.” نتیجه مهرورزى حکومت علوى در سایه اصلاحات اقتصادی امام علی(ع) طبق برنامه خاص خود از همان لحظههاى اول شروع کار حکومت خود بخش تصمیمات و اقدامات را در چارچوب رسیدگى به وضع بیتالمال، بازگرداندن اموال به یغما رفته به خزانه عمومی، رفع تبعیض،تقسیم در اموال عمومى و غیره که همگى آنها در بهبود معیشت توده مردم و کم شدن درد محرومان تاثیرى مهم داشت به اجرا گذاشت؛ 1- رفع تبعیض از بیتالمال و برقرارى عدالت در تقسیم اموال عمومی 2- بازگرداندن اموال تاراج شده به خزانه عمومی 3- پیشگیرى از پیدایش ثروتمندان نامشروع جدید 4- تلاش در جهت توسعه و عمران و آبادى زمین 5- تامین اجتماعى اقشار محروم و از کار افتاده رفع تبعیض از بیتالمال و برقرارى عدالت در تقسیم اموال عمومی در فرداى روز بیعت روز شنبه نوزدهم ذىحجه 35 هـ.ق که امام علی(ع) بر فراز منبر قرارگرفت انبوه مردم محروم و مشتاق، نخستین اقدام خلیفه جدید خویش را در کاستن رنج محرومیت و مبارزه با صاحبان ثروتهاى بادآورده با گوش خود شنیدند. شاید کسى توقع نداشت با این سرعت نخستین گام در جهت برقرارى قسط انجام پذیرد. پس از حمد و ثناى الهى و ضمن اشاره به ماموریت خویش مبنى بر بازگشت به شیوه روش پیامبر(ص) بانگاهى به اطراف خود فرمود: مبادا مردانى که دنیا آنها را فرو برده و به ثروتها، زمینها، بوستانها، نهرهاى جارى و اسبان تندپا و راهوار و کنیزکان زیبا رسیدهاند فردا فریاد برآورند (حرمنا ابن ابى طالب حقوقنا) پسر ابوطالب ما را از حقوقمان محروم کرد، مهاجران و انصارى که براى خود مزیتى نسبت به دیگر مسلمانان مىبینند بدانند که امتیاز معنوى تنها نزد خداست و با سایر مسلمانان از نظر امتیازها تفاوتى ندارند. همگى بندگان خدایید، دارایىها از آن خداست و میان شما به صورت مساوى تقسیم خواهد شد. با وجود اقدامات اصلاحانه امام، این تلاشها کافى نبود زیرا تنها بسترسازى خوبى را براى رفع محرومیت فراهم مىنمود و تنها جنبه دفعى و سلبى داشت، چرا که موانع را از مسیر تلاش آحاد مردم بر مىداشت. در حقیقت راهى را که جامعه تاکنون منحرفانه در اثر خطاها و سیاستهاى ضددینى نظام سیاسى گذشته پیموده بود به پدیدار آمدن دو گروه برخوردار و محروم از طبقات اجتماعى منتهى شده بود، در پرتو اجراى برنامه هاى سهگانه بالا کور گردید و سیر و حرکت جامعه به سوى صراط مستقیم اهداف عالیه اسلامى باز شد. نظامى که توسط امیرالمومنین(ع) بنیانگذارى شده بود مهمترین ماموریت و وظیفه خود را در کاستن رنج مستمندان مىدید و به قاطعیت بر این باور بودکه مبارزه با فقر و پرداختن حقوق مادى و اجتماعى مردم وظیفه دینى والى است که نمىتواند در برابر آن ساکت باشد و از آن شانه خالى کند. چنانکه حضرت امیر(ع) در بخشى از خطبه شقشقیه فرمود: “قسم به کسى که دانه را شکافت و انسان را آفرید، اگر حضور مردم براى بیعت نبود و حجت با یافتن ناصر تمام نمىشد واگر نبود پیمانى که خداوند متعال از عالمان گرفته است که در برابر پرخورى و شکمبارگى ستمگران و گرسنگى و بىرمقى ستمدیدگان آرام ننشیند، ریسمان خلافت را رها مىکردم و آغاز و پایانش را یکسان مىانگاشتم و چون گذشته خود را کنار مىکشیدم و شما دانستهاید که این دنیاى شما از عطسه بز ماده نزد من کمارزشتر است.
روزنامه رسالت
نقش حکومت
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
النکت اللطیفة فى شرح الصحیفة،
8 آذر 1403, 8:2
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
نقش حکومت
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
منتخب نشریات
اردیبهشت 94
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
رساله حقوق امام سجاد(ع)
اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کردهاند: روایات، ادعیه (بهویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
15 اردیبهشت 1397, 19:5
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS