مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
اخلاقی
مرثیه
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
آزادی اجتماعات یا تبادل افکارعمومی
26 آبان 1386, 0:0
شناسایی حقوق بشر توسط دولتها و به کارگیری مکانیسم های حقوقی برای حمایت از آن به تنهایی برای مقصود کافی نیست. جنبه های حقوقی یک بعد قضیه است. بعد مهمتر و اساسی تر، بعد اقتصادی و اجتماعی حقوق بشر است و تا زمانی که گامهای موثری در این راه برداشته نشود نمی توان به پیشرفت واقعی حقوق بشر امید...
آزادی اجتماعات یا تبادل افکارعمومی
آزادی اجتماعات یا تبادل افکارعمومی شناسایی حقوق بشر توسط دولتها و به کارگیری مکانیسم های حقوقی برای حمایت از آن به تنهایی برای مقصود کافی نیست. جنبه های حقوقی یک بعد قضیه است. بعد مهمتر و اساسی تر، بعد اقتصادی و اجتماعی حقوق بشر است و تا زمانی که گامهای موثری در این راه برداشته نشود نمی توان به پیشرفت واقعی حقوق بشر امید بست. آزادی اجتماعات یکی از آزادی های اساسی و عبارت است از این که افراد بتوانند آزادانه و به طور مسالمت آمیز دور هم گرد آیند و از افکار و عقاید یکدیگر بهره گیرند و هیچ گونه مانعی برای تجمع آنها در بین نباشد. آزادی اجتماعات شامل 2نوع آزادی است : آزادی اجتماع موقت یا آزادی اجتماع عمومی و آزادی اجتماع غیرموقت یا آزادی مجامع و انجمن ها.چون نظامات این آزادی ها با یکدیگر فرق دارد، از این رو جداگانه به بررسی آنها می پردازیم. آزادی اجتماع عمومی آزادی اجتماع عبارت است از گرد آمدن موقت گروهی از افراد بر حسب قرار یا دعوت قبلی در محل معینی. به بیانی دیگر، آزادی اجتماع عبارت است از این که افراد بتوانند برای تبادل افکار یا دفاع از منافع خود در اجتماعی مانند سخنرانی ، میتینگ ، مارش (راهپیمایی) و تظاهرات خیابانی که برای این منظور از طرف اشخاص معینی ترتیب داده می شود، آزادانه شرکت کنند.در تشکیل و تحقق اجتماع عمومی ، ماهیت هدفی که اجتماع برای آن تشکیل می شود، اهمیت زیادی دارد. اجتماعاتی را که معمولا به منظور تماشای فیلم ، نمایش یا کنسرت در اماکن عمومی از قبیل سینما و تئاتر و غیره تشکیل می شود نباید با اجتماع عمومی اشتباه کرد. این قبیل اجتماعات که معمولا به منظور تفریح و وقت گذرانی تشکیل می شود، مربوط به آزادی سینما و تئاتر است در صورتی که اجتماع عمومی تنها به منظور تبادل افکار و عقاید تشکیل می شود. نظام اجتماع عمومی و راهپیمایی ها اولا ، در حقوق بشر ایران اصل ، آزادی اجتماعات است. افراد یا احزاب معمولا در زمان عادی حق دارند برای بحث درباره مسائل اجتماعی یا دفاع از منافع خود سخنرانی یا میتینگ تشکیل دهند یا راهپیمایی و تظاهرات برپا کنند. تشکیل این قبیل اجتماعات اصولا جز در موارد استثنایی نیازی به کسب اجازه قبلی از مقامات انتظامی ندارد. ثانیا، اجتماعات عمومی وقتی مجاز است که مسلحانه نباشد و مخل به مبانی اسلام نبوده یا نظم عمومی را بهم نزند. 1 اجتماع عمومی ممکن است در مکان عمومی یا غیر آن تشکیل شود.هر گونه راهپیمایی یا حرکت گروهی یا تجمع در راهها و خیابان و میدان ها تابع نظامات وزارت کشور است و مقامات پلیس حق دارند در مواردی که نظم عمومی اقتضا کند، اقدام به عمل آورند. (تبصره 2 ماده 6 قانون احزاب و جمعیت ها و انجمن های سیاسی مورخ 7 شهریور 1360) در کشور فرانسه ، تشکیل اجتماعات و مجالس عمومی مطابق قانون مصوب 1881 میلادی معین و مقرر شده است. براساس این قانون ، تشکیل اجتماعات مستلزم اعلام قبلی به پلیس یا اجازه خاصی نیست ولی در هر اجتماعی شرایط زیر حتما باید رعایت شود : 1- تشکیل اجتماعات در راهها و خیابان های عمومی ممنوع است. 2- اجتماعات و مجالسی که از طرف افراد تشکیل می شود نباید از ساعت 23 تجاوز کند مگر در شهرهای پرجمعیت که مدت آن نباید دیرتر از تعطیل امکنه عمومی شهر صورت گیرد. 3- شرکت کنندگان اجتماع باید ابتدای تشکیل آن ، یک هیات 3 نفره را به عنوان مسوولان اجتماع تعیین و معرفی کنند که مسوول حفظ نظم عمومی و جوابگوی جرائم احتمالی باشند. 3 نفر مسوولان اجتماع در عمل از طرف دعوت کنندگان اجتماع و مجلس سخنرانی معین و معرفی می شود. 4- در اجتماع عمومی معمولا یک نفر پلیس حضور دارد که مراقب حفظ نظم عمومی است و در صورت درخواست مسوولان اجتماعی یا صرفا بنا به تشخیص خود برای برقراری نظم عمومی باید اقدام کند. در هر صورت ، اصول کلی در مورد آزادی اجتماع عمومی این است که ماموران پلیس در مرحله اول باید کوشش کنند اجتماع عمومی آزادانه تشکیل شود. آنها حق ندارند آن را مطلقا قدغن و ممنوع کنند. ندادن اجازه تشکیل اجتماع یا انحلال آن در صورت تشکیل و متفرق کردن جمعیت وقتی مجاز است که پلیس نتواند به گونه دیگری نظم عمومی را حفظ کند. فقط در این شرایط است که عمل پلیس قانونی محسوب می شود.اجتماع خصوصی افراد، تابع هیچ گونه نظامات و تشریفاتی نیست ، زیرا این اجتماعات را که معمولا در منازل اشخاص تشکیل می شود و در آنها اعضای خانواده و نزدیکان شرکت می کنند، باید دنباله آزادی شخصی و آزادی مسکن تلقی کرد. آزادی مجامع و انجمن ها آزادی مجامع و انجمن ها عبارت است از این که افراد بتوانند آزادانه دور هم جمع بشوند و با تشکیل جمعیتی ، مساعی خود را به طور گروهی و مستمر برای نیل به یک هدف معنوی یا غیر آن به کار بیندازند. این قبیل اجتماعات را معمولا انجمن ، کانون ، باشگاه ، جمعیت یا حزب می نامند.اصل بیست و ششم قانون اساسی در این باره چنین مقرر می دارد:«احزاب و جمعیت ها، انجمن های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال ، آزادی ، وحدت ملی ، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ کس را نمی توان از شرکت در آنها منع یا به شرکت در یکی از آنها مجبور ساخت. ممیزات مجامع و انجمن ها آزادی مجامع و انجمن ها دارای ممیزات زیر است :اولا جمعیت یا انجمن ، یک اجتماع موقت نیست بلکه برای مدت نسبتا طولانی تشکیل و تاسیس می شود و به همین دلیل آن را با اجتماع عمومی که برای مدت کوتاه تشکیل می شود نباید اشتباه کرد، زیرا همان گونه که گفتیم هدف از اجتماع عمومی ، مبادله عقاید و افکار است. در صورتی که هدف از تشکیل جمعیت ، انجمن یا حزب ، فعالیت مستمر و گروهی است. ثانیا، چون هدف مجامع و انجمن ها ممکن است تجاری یا غیر آن باشد، از این رو اجتماعات غیرموقت را برحسب هدفشان می توان به اجتماعات تجاری و غیرتجاری تقسیم کرد: در مورد اجتماعات اخیر مقصود این نیست که مطلقا غیرانتفاعی باشند، بلکه منظور این است که هدفهای تجاری نداشته باشند، زیرا همین هدف است که احزاب و جمعیت ها را از شرکتهای تجاری محض متمایز و متفاوت می کند.موسسات غیرتجاری ، موسساتی اند که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور فرهنگی ، علمی ، ادبی یا امور خیریه تشکیل می شوند اعم از این که موسسان قصد انتفاع داشته باشند یا نه. این موسسات می توانند عناوینی از قبیل انجمن ، کانون ، باشگاه و امثال آن را اختیار کنند؛ ولی استفاده از عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، مجاز نیست. نظامات مجامع و انجمن ها تشکیل و تاسیس مجامع و انجمن ها براساس قانون اساسی ، تشکیل مجامع و انجمن ها آزاد است به شرط آن که مخالف استقلال ، آزادی و موازین جمهوری اسلامی نباشد. 2 مطابق قانون اشخاصی که قصد تشکیل حزب ، انجمن و جمعیتی را دارند مکلفند طی اظهارنامه ای مشخصات انجمن و جمعیت موردنظر و مقصد و نام موسسان را به وزارت کشور اعلام و موافقت مقامات را تحصیل کنند. مرجع رسیدگی به شکایات در این باره دادگاه عمومی است. 3 انجمن ها، جمعیت ها و احزابی که دارای پروانه از وزارت کشور باشند می توانند آزادانه تشکیل شوند و به فعالیت بپردازند ولی برای این که دارای اهلیت قانونی شوند و بتوانند به نام خود یعنی بدون واسطه قرار دادن اعضا اعمال حقوقی انجام دهند، لازم است شخصیت حقوقی تحصیل کنند.مطابق قانون بازرگانی ، موسساتی که برای مقاصد غیرتجاری تاسیس می شوند از تاریخ ثبت در اداره کل ثبت ، شخصیت حقوقی پیدا می کنند 4 ولی موسسات دولتی به محض تشکیل و به موجب قانون دارای شخصیت حقوقی می شوند و نیازی به انجام تشریفات ثبت ندارند.موسسات غیر تجارتی ایرانی که خارج از کشور به ثبت رسیده اند برای فعالیت در ایران باید به ثبت برسند، ثبت این قبیل موسسات فقط در تهران در اداره ثبت شرکتها به عمل می آید و نیز موسسات غیر تجارتی خارجی که در ایران تشکیل می شوند، مکلفند در ایران درخواست ثبت کنند. ادارات ثبت می توانند در صورتی که انجمن یا جمعیتی را مخالف با نظامات کشوری یا اخلاق حسنه تشخیص دهند از ثبت آن خودداری کنند و شاکی می تواند به دادگستری شکایت کند. موسساتی که به این ترتیب به ثبت می رسند از تاریخی که رسما در روزنامه رسمی کشور آگهی می شوند، شخصیت حقوقی پیدا می کنند. حدود آزادی مجامع و انجمن ها و مساله انحلال آنها 1- افراد قانونا حق ندارند انجمن یا جمعیتی بر خلاف مقررات کشور تشکیل دهند. انجمن یا جمعیتی که موضوع یا هدف آن مخالف قوانین یا اخلاق حسنه باشد، قانونا کان لم یکن تلقی می شود و دادگاه مکلف است به درخواست دادستان یا بنا به اعلام جرم هر شخص ذی نفع ، حکم انحلال آن را صادر کند. فعالیت احزاب و جمعیت ها و انجمن های سیاسی و صنفی باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور انجام شود در غیر این صورت ، برحسب مورد، پروانه آنها توقیف یا انحلال آنها از دادگاه صادر می شود. 2- هیچ کس را برخلاف میل و اراده او نمی توان در عضویت انجمن یا جمعیت یا حزبی نگاه داشت. همان گونه که افراد می توانند آزادانه انجمن و جمعیتی تشکیل دهند یا عضویت آن را بپذیرند، می توانند هر موقع هم که بخواهند از عضویت آن خارج شوند و این مساله نتیجه منطقی اصل آزادی و حاکمیت اراده فردی است. هر عضو انجمن یا جمعیتی می تواند در هر موقع با پرداخت حق عضویت عقب افتاده خود از عضویت آن خارج شود. 3- اصولا انجمن یا جمعیت یا حزبی که براساس قانون تشکیل شده است ، غیرقابل انحلال است ، مگر آن که از هدف اصلی خود منحرف شود که در این صورت به موجب قانون یا حکم دادگاه منحل می شود. بدیهی است چنانچه بنا باشد انجمن ، یا جمعیت یا حزبی را خودسرانه منحل کرد، آزادی اجتماعات معنی و مفهوم خود را از دست خواهد داد. در هر حال انجمن ها، جمعیت و احزاب مکلفند از تخلفات و جرائمی که به تفصیل در قانون آمده است ، خودداری کنند. در صورت تخلف بر حسب مورد ، ابتدا به تذکر کتبی یا اخطار و سپس به توقیف پروانه یا انحلال آنها از طریق دادگاه اقدام خواهد شد. 5 پانوشت ها : 1- مطابق اصل 27 قانون اساسی «تشکیل اجتماعات ، راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است». 2- اصل 26 قانون اساسی. 3- ماده 13 قانون فعالیت احزاب و جمعیت های سیاسی و صنفی مصوب 7 شهریور 1360. 4- ماده 584 قانون بازرگانی 5 مواد 16 و 17 قانون احزاب و جمعیت ها و انجمن های سیاسی و صنفی مورخ 7 شهریور 1360 منابع و مآخذ : 1- قاضی ، دکتر ابوالفضل : حقوق اساسی و نهادهای سیاسی ، جلد اول ، انتشارات دانشگاه تهران ، 1368. 2- گانزوف ، واندر موچ : حمایت حقوق بشر در حقوق اساسی ، ترجمه دکتر نجادعلی الماسی ، 1356. 3- میل ، جان استوارت : در آزادی ، ترجمه دکتر محمود صناعی ، 1348. 4- مهرپور، حسین ، حقوق بشر در اسناد بین المللی و موضع جمهوری اسلامی ایران ، انتشارات اطلاعات ، 1374.
روزنامه جام جم
آزادی اجتماعات یا تبادل افکارعمومی
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
آزادی اجتماعات یا تبادل افکارعمومی
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
منتخب نشریات
پژوهشی
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
ابزارهای جنگ نرم دشمن
28 دی 1390, 0:0
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان محبت حضرت زهرا علیه السلام
29 دی 1393, 17:31
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS