دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر قاضى نورالله شوشترى درباره شیخ جمال الدین حسین بن علی نیشابوری

No image
نظر قاضى نورالله شوشترى درباره شیخ جمال الدین حسین بن علی نیشابوری

قاضى نورالله شوشترى نیز در مورد جلالت خاندان ابوالفتوح رازى، مى گوید:

«او از خاندان جلالت و فضیلت است و از ذرّیه بدیل بن ورقاء خزاعى، که از یاران خاص پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)بوده است. اساساً قبیله خزاعه در طول تاریخ، از شیعیان خالص اهل بیت(علیهم السلام)بوده اند.»([8])

علامه شهید قاضى نورالله شوشترى در کتاب مجالس المؤمنین در مورد ابوالفتوح مى نویسد:

نشانه هاى فضل و کمال و تلاش هاى نیکوى وى در تفسیر کتاب خداوند و باطل نمودن شبهات و تردیدهاى مخالفین، از نکات بارزى است که در زندگى این مرد به چشم مى خورد و هر که تفسیر مشهور وى را ملاحظه کند، به این حقیقت پى مى برد.

از تفسیر وزین وى چنین برمى آید که او معاصر صاحب کشّاف بوده و بعضى از ابیات آن را دیده است امّااصل کتاب کشّاف را بعد از تألیف، مشاهده نکرده است.([43])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
No image

حیله های شیطان برای فریب جوان

.... از این مخلوقات میان تهی، پوچ وهیچ، باکی نداشته باش وچشم امیدی هرگز به آنها مبند،که چشم داشتن به غیر او شرک است وباک از غیر او "جلّ وعلا" کفر.
روش تحصیل کمالات در زندگی

روش تحصیل کمالات در زندگی

علامۀ بزرگوار، و متکلّم زبردست، جامع معقول و منقول، حسن بن یوسف بن علی بن مطّهر حلّی، معروف به «علامۀ حلّی»، در سال 648ش، دیده به جهان گشود.

پر بازدیدترین ها

روش تحصیل کمالات در زندگی

روش تحصیل کمالات در زندگی

علامۀ بزرگوار، و متکلّم زبردست، جامع معقول و منقول، حسن بن یوسف بن علی بن مطّهر حلّی، معروف به «علامۀ حلّی»، در سال 648ش، دیده به جهان گشود.
No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
No image

حیله های شیطان برای فریب جوان

.... از این مخلوقات میان تهی، پوچ وهیچ، باکی نداشته باش وچشم امیدی هرگز به آنها مبند،که چشم داشتن به غیر او شرک است وباک از غیر او "جلّ وعلا" کفر.
Powered by TayaCMS