دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نظر میرزا عبدالله افندى درباره علامه ابراهیم کفعمی

No image
نظر میرزا عبدالله افندى درباره علامه ابراهیم کفعمی

میرزا عبدالله افندى مى نویسد:

«شیخ اجلّ عالم فاضل و فقیه کامل مرحوم کفعمى، از بزرگان علماى اصحاب بود. عصر او به زمان ظهور شاه اسماعیل صفوى(اول) متصل شد. این بزرگمردِ جهان شیعه در انواع علومِ رایج مهارتى تام داشت، بویژه در علوم عربى و ادبیات سرآمد عصر خویش بود. او عاشق کتاب و کتابخوانى بود. کتابهاى بسیارى را در کتابخانه اش جمع کرده بود که اکثر آن ها از کتابهاى ارزشمند و نایاب و معتبر به شمار مى آمدند. شنیده ام: هنگامى که وى وارد شهر نجف اشرف شد و مدتى در آن جا اقامت گزید، در کتابخانه خزانه حرم مطهر علوى(علیه السلام) مطالعات بسیارى انجام داد. او در آن جا از کتابهاى فراوانى که در اختیار داشت، استفاده کرده و بسیارى از تألیفات خود را در رشته هاى گوناگونِ دانش هاى بشرى به رشته تحریر کشیده و مطالب نادر و نایاب بسیارى را استخراج کرده و در اختیار دانش دوستان و تشنگان علم و معرفت قرار داد.»([11])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
No image

حیله های شیطان برای فریب جوان

.... از این مخلوقات میان تهی، پوچ وهیچ، باکی نداشته باش وچشم امیدی هرگز به آنها مبند،که چشم داشتن به غیر او شرک است وباک از غیر او "جلّ وعلا" کفر.
روش تحصیل کمالات در زندگی

روش تحصیل کمالات در زندگی

علامۀ بزرگوار، و متکلّم زبردست، جامع معقول و منقول، حسن بن یوسف بن علی بن مطّهر حلّی، معروف به «علامۀ حلّی»، در سال 648ش، دیده به جهان گشود.

پر بازدیدترین ها

روش تحصیل کمالات در زندگی

روش تحصیل کمالات در زندگی

علامۀ بزرگوار، و متکلّم زبردست، جامع معقول و منقول، حسن بن یوسف بن علی بن مطّهر حلّی، معروف به «علامۀ حلّی»، در سال 648ش، دیده به جهان گشود.
No image

فراموشی خدا چه اثری در انسان دارد؟

آن کس که خدا را و حضور او (جلّ و علا) را فراموش کند به فراموشی از خویشتن خویش مبتلا شود
No image

حیله های شیطان برای فریب جوان

.... از این مخلوقات میان تهی، پوچ وهیچ، باکی نداشته باش وچشم امیدی هرگز به آنها مبند،که چشم داشتن به غیر او شرک است وباک از غیر او "جلّ وعلا" کفر.
Powered by TayaCMS