مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
بهتر یا بیشتر اطلاع داشتتن؟
12 آذر 1386, 0:0
چگونه از اطلاعات براى بهبود زندگى خود استفاده کنیم، بدون آنکه وابسته به تکنولوژى و صاحبان آن شویم! تکنولوژی، نحوه کسب خبر از سوى مردم را به کل دگرگون کرده است. باتوجه به حضور اینترنت، متنهاى مخابرهای، سیستم خبررسانى سفارشى و شبکههاى تلویزیونى کارتی، اخبار و اطلاعات راجع به اوضاع دنیا هیچگاه تا به این اندازه در دسترس و درهم و برهم نبوده است. آیا این امر موجب مىشود که ما بیشتر اطلاع پیدا کنیم یا کمتر؟...
بهتر یا بیشتر اطلاع داشتتن؟
بهتر یا بیشتر اطلاع داشتن؟! دکتر احسان الله محمدی چگونه از اطلاعات براى بهبود زندگى خود استفاده کنیم، بدون آنکه وابسته به تکنولوژى و صاحبان آن شویم! تکنولوژی، نحوه کسب خبر از سوى مردم را به کل دگرگون کرده است. باتوجه به حضور اینترنت، متنهاى مخابرهای، سیستم خبررسانى سفارشى و شبکههاى تلویزیونى کارتی، اخبار و اطلاعات راجع به اوضاع دنیا هیچگاه تا به این اندازه در دسترس و درهم و برهم نبوده است. آیا این امر موجب مىشود که ما بیشتر اطلاع پیدا کنیم یا کمتر؟ در گذشته، اطلاعات یک گنجینه مقدس و کمیاب به شمار مىرفت و به دست آوردن اطلاعات بیشتر یک حسن محسوب مىشد. اما امروزه، ما در عصرى زندگى مىکنیم که در آن حجم عظیم اطلاعات از هر طرف به سمت ما سرازیر مىشود، عصرى که در آن اطلاعات با ارزش، با اطلاعات بىارزش، اطلاعات نافع با اطلاعات بىمصرف و اطلاعات موثق با اطلاعات مبتذل در هم مىآمیزد. منابع اطلاعرسانى بسیار چشمگیر شدهاند، شبکههاى ماهوارهای، برنامههاى خبرى محلى و بینالمللی، روزنامهها و مجلات عمومى و تخصصی، خبرنامههایى که هر روز منتشر مىشوند و بعد هم اینترنت که حجم آن هر سال چندین برابر مىشود. چگونه مىشود با این حجم عظیم اطلاعات مقابله کرد؟ در مورد اطلاعات آیا “بیشتر اطلاع داشتن به معنى “بهتر” اطلاع داشتن است؟ اطلاعات بیش از اندازه !! در بحران این انفجار اطلاعات پراکنده اطلاعاتى که گاهى ممکن است بىپایه و اساس باشند، مبهم، غیردقیق، بىاهمیت یا صرفا نامربوط باشند، مردم پیش از آنکه قادر باشند از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنند، خود را در زندان آنها اسیر مىبینند. حال انسان باید مطمئن شود که تکنولوژى به وى خدمت مىکند نه اینکه وى به تکنولوژى خدمت کند. اما بسیارى از ما اسیر هیجان تماس و تحریک دائمى شدهایم. به هر حال انسان ابتدا باید سعى کند اهداف ارتباطى خود را مشخص کند و بعد وسیله یا وسایلى را که بهتر از همه در این راستا به او خدمت مىکنند انتخاب کند. اگر پیامرسانهاى آنلاین بهترین شیوه براى تبادل اطلاعات و ارتباطات با دوستان و همکاران است پس این روش را انتخاب مىکنیم. اما اگر واقعیت این است که این تکنولوژى ارتباطات فیزیکی(عاطفی) را مختل مىکند در این صورت آن را رها مىکنیم و به سراغ وسیله موثرتر دیگرى مىرویم. بعضى افراد خیلى زود تحت تاثیر اطلاعاتى که دریافت مىکنند قرار مىگیرند برخى دیگر در قبال یک مسئله موضعى مىگیرند و از تصدیق اطلاعات متناقض، حتى اگر مزیتى هم داشته باشد، سرباز مى زنند. براى برخورد با این گونه اطلاعات توصیه مىشود تا عملى را براى ارتقا بخشیدن به مهارتهاى شناختی، نظیر انتقادى اندیشیدن یا ارزیابى کردن انجام شود. در گرد و غبار اطلاعات شیوههاى مفید و مقبول متعددى براى راحتتر زندگى کردن در دنیاى اطلاعات توصیه مىگردد. براى مثال: نامههاى الکترونیکى بىارزش که فضا و زمان را از ما مىگیرند و موجبات آزار ما را فراهم مىکند، راهبردهایى براى جلوگیرى از ارسال اینگونه اطلاعات در حین احتراز از هرگونه واکنش آنى پیشنهاد مىشود. وفور اطلاعات کم ارزش ایجاب مىکند که فرد ساز و کار یا خط مشىاى را براى بررسى دقیق و دستهبندى اطلاعات در پیش بگیرد. این رویه به ارزیابى اطلاعات و اولویت بخشیدن به آنها بر حسب اهمیت یا ضرورتشان کمک خواهد کرد. فکر کردن به وسایل تکنولوژى مىتواند به افراد در تعیین اهدافشان کمک کرده و امکانات بىسابقهاى براى تجزیه و تحلیل و پردازش اطلاعات در اختیار بگذارد. خوشبختانه، وسایلى وجود دارند که ما را در بازیابى اطلاعات دلخواه یارى مىکنند. کاربران به کمک خدمات خبررسانى فورى که اخبار سفارشى را به آدرس اینترنتی، تلفن همراه یا وسایل دیجیتالى شخصى شما ارسال مىکنند و به کمک خدمات خبررسانى فورى که اکثر خبرگزارىهاى بزرگ ارائه مىکنند، عناوین اخبار مورد علاقه خود رامشخص کرده، به این وسیله و با بىنیاز شدن از دریافت اخبار از طریق پرسهگردى در اینترنت روندگردآورى اخبار خود را کارآمدتر مىکنند. براى کارشناسان و روزنامهنگاران، خدمات گستردهترى وجود دارد از جمله سیستمهاى اینترنتى پیگیرى و کنترل اخبار که اخبار را از منابع مختلف گردآورى کرده و آنها را از طریق آدرسهاى اینترنتى ارسال مىکنند.خبررسان فورى گوگل نمونهاى از این سرویسهاست. این سرویس با جستجو در هزاران منبع خبرى به طور شبانه روزی، نشانى مقالاتى را که با عناوین تعیین شده توسط شما مطابقت دارند براى شما ارسال مىکند. بنا بر این، اگر شما اخبارى را درخواست کرده باشید که شامل کلمات آموزش مجازى یا آموزش از راه دور باشند، نشانى تازه ترین اخبار در این زمینه را به محض آنکه در دسترس قرار گیرند دریافت خواهید کرد. سرویسهاى مشابه دیگرى هم وجود دارند که بتوان از آنها به این طریق استفاده کرد. براى کسانى که مىخواهند اطلاعاتى در مورد یک موضوع بسیار ضرورى کسب کنند پایگاههاى اینترنتى بسیارى هستند که این امکان را براى آنان فراهم مىکند تا موضوع موردنظر خود را میان هزاران پایگاه خبرى جستجو کنند.یکى دیگر از وسایل مهم گردآورى اطلاعات و اخبار، آراساس یا سیستم پخش همزمان واقعا ساده است. این سیستم با استفاده از برنامهاى به نام خبر خوان به شما اجازه مىدهد تا پایگاههاى اینترنتى دلخواه خود را براى دریافت اخبار انتخاب کنید.پایگاههاى خبرى از این سیستم براى ارسال عناوین خبرى به روز شده استفاده مىکنند. به طورى که شما مىتوانید نشانى تازهترین اخبار را به محض آنکه در دسترس قرار گیرند. دریافت کنید. این هم سرویس دیگرى است که پرسه گردى و جستجوى پراکنده را بىمعنا مىسازد. آراساس مىتواند بویژه براى مردم کشورهاى در حال توسعه که امکانات محدودى براى برقرارى ارتباطات اینترنتى دارند مفید فایده باشد، چون مطالب خبرى آن را مىتوانید در حالى که به اینترنت وصل نیستید هم مطالعه کنید. آراساس عمدتا مورد استفاده پایگاه خبرى و شبکههاى اطلاعرسانى و همچنین دفترهاى یادداشتى به نام “وبلاگ” قرار مىگیرد. امروز وبلاگها را دفترهاى یادداشت دیجیتالى مىنامند. آنها آمیزهاى از واقعیات و عقاید، حقایق و شایعات، موضوعات مسلم وحدس و گمانها هستند که توسط کاربران و براى کاربران خلق شده و همگى در آن سهیم مىشوند. در ماههاى اخیر وبلاگها و وبلاگنویسان حجم قابل توجهى از دنیاى اطلاعات را به خود اختصاص داده و اکنون چنان اعتبار و حتى تاثیرى پیدا کردهاند که رسانهها و مراجع اقتصادی، تجارى و سیاسى مجبور شدهاند آنها را به رسمیت بشناسند. اطلاعات سریع، بىپرده و اغلب بحثبرانگیزى که در وبلاگها پخش مىشوند تحت نظر قرار گرفته، تجزیه و تحلیل شده و حتى به تمسخر گرفته مىشوند، اما هیچ وقت کلا نادیده گرفته نمىشوند. حتى مراجع دولتى برقرارى نظم، به طور منظم وبلاگها را مرور مىکنند تا براى مثال، کانونهاى بالقوه حادثهخیز و آشوبزا را شناسایى کنند. نابسامانى در دنیا به هر حال زمان و اطلاعات در آینده به امرى ضرورى براى سردرگمى و یا هدفمند کردن جهان تبدیل مىشود و هر آن کسى که در تجارت ناموفق عمل کند محکوم به مصرف کنندگى است و وابسته شدن را مىآموزد. اگر نگاهى به گرد و غبارى که اطلاعات به سرعت در حال به وجود آوردن آن است بکنید، این گرد و غبار، گرد و غبارى است که راه را براى رسیدن به آرامش و صلح با چالش و خطر مواجه خواهد کرد. منابع اطلاعاتى و پایگاههاى خبرى امروز به راحتى رهبران جوامعى شدهاند که وابستگى زیادى به تکنولوژى و تسلیحات پیدا کردهاند و به آنها شک ناگهانى و مقطعى براى ایجاد بى نظمى در نظم مىدهند و تحلیلهایشان همه و همه گواه از انزواى انسانى است، زیرا انسان را به چیزى به نام تکنولوژى مجهز مىکنند تا از طبیعت فاصله گیرد و فلج طبیعى شود. مىخرم و مىفروشم و مصرف مىکنم! چه چیزى را و چه کسى را؟ چگونه؟ سلاحهاى اتمى و نظامى و میکروبى را براى نابودى همنوعانم در کشورهایى که به این نوع سلاحها تکنولوژى وابسته نیستند تا آنها را نیز نابود و وابسته کنم. آینده زمانى آنها را براى مصرف کنندگى و دادن سمت و سو به سوى وابستگى و دورى از طبیعت مىخرم، زمینهایشان را به بهانههاى مختلف مورد تهاجم قرارداده و کسانى را که در سرزمینهاى خود سردرگم هستند به عنوان برده در جوامع دیگر به فروش مىرسانم تا بتوانم فرهنگ مادىگرایى و حس بىاعتمادى را در جوامع و انداختن فاصله بین عواطف خانوادهها به وجود بیاورم حال شما بگویید چه کسى است که مىخرد و مىفروشد و ادعاى رهبریت جهان را مىکند و همیشه و جلوتر از همگان صداى آزادى و صلح را فریاد مىزند. واقعا امروز دولتها چه نقشى در جامعه ایفا مىکنند؟ آیا با تقسیم درست یا غلط امکانات موجبات بىنظمى را در جوامع ایجاد مىکنند یا نظم را؟ آیا به دنبال رفاه بینالمللى هستند یا رفاه قدرتطلبانه خود؟ جواب این سوالات ساده است! بله ابتدا به خود و اطراف خود و نقشى را که دولتهایتان در جوامع بینالمللى دارند، نگاهى کنید تا بفهمید که رفاه و آسایش را چگونه مىتوان به دستآورد و چه کسانى به دنبال آن یا سوءاستفاده از آن هستند.
روزنامه رسالت
بهتر یا بیشتر اطلاع داشتتن؟
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
بهتر یا بیشتر اطلاع داشتتن؟
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
اجتماعی
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
رساله حقوق امام سجاد(ع)
اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کردهاند: روایات، ادعیه (بهویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
15 اردیبهشت 1397, 19:5
سخاوت و بخشش آرامشی برای خود، آسایشی برای دیگران
بخشش یکی از خصلتها و فضایل خوب و زیبای انسانی است.
31 شهریور 1397, 0:0
محبوب ها و مأموریت های امام حسین(ع)
حسین از من و من از حسینم
17 تیر 1397, 0:0
نقش تربیتی معلم از دیدگاه فلاسفه و مربیان بزرگ
از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش معلم بهعنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد. معلم در رشد و پرورش دانشآموزان، نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.
23 فروردین 1397, 14:42
فرایند برنامه ریزی از نگاه امام علی(ع)
برنامهریزی مانند پلی، زمان حال را به آینده مربوط میکند.
3 اردیبهشت 1397, 12:32
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS