دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله جوادی آملی؛ ائمه اطهار (ع) مجوز استخاره آنی به کسی نداده اند.

No image
آیت الله جوادی آملی؛ ائمه اطهار (ع) مجوز استخاره آنی به کسی نداده اند.
آیت‌الله جوادی‌ آملی گفت: ائمه اطهار علیهم‌السلام مجوز استخاره آنی به کسی نداده‌اند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ این استاد حوزه در دیدار با جمعی از طلاب و دانشجویان افزود: عده‌ای بدون تفکر، مشورت و ارزیابی، فوراً به قرآن تفال می‌زنند،‌ در حالی که این کار از سوی هیچ یک از ائمه‌اطهار علیهم السلام صورت نگرفته است.
وی با بیان این‌که هیچ اشکالی در این نیست که انسان پس از بررسی، برای کار ظاهرالخیر هم استخاره بگیرد، گفت: استخاره دعای خاص خود را دارد که می‌باید پیش از استخاره آن را تلاوت کرد و این دستور اکید اسلامی است و جزو سنن ما به حساب می‌آید.
آیت‌الله جوادی ‌آملی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) روایتی از ایشان نقل کرده و افزود: آن حضرت تاکید بر تفسیر قرآن داشته‌اند، ما باید تمام اعمالمان را بر قرآن عرضه کنیم و ببینیم که آیا قرآن آن اعمال را امضا می‌نماید یا نه.
این استاد حوزه افزود: اینکه در روز شهادت ائمه اطهار علیه‌السلام شیعیان لباس مشکی به تن می‌کنند و در مراسم عزاداری شرکت می‌نمایند کاری بس پسندیده است اما اصل آن است که فرمایشات آنان را جامعه عمل بپوشانیم.
آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مقارن بودن شهادت امام محمد باقر (ع) با روز دانشجو اظهار کرد: هیچ اشکالی ندارد که در چنین روزی فرمایشات آن امام همام به دانشجویان ارایه شود زیرا دانشجویان ما نیز همچون طلاب، علاقه‌مند به سخنان ائمه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانشان به افزایش سن ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش سن ازدواج، خلاف شریعت و غریزه خدادادی است و نباید در جامعه اسلامی این گونه باشد.
این استاد حوزه قناعت را عامل موفقیت در زندگی مادی دانست و گفت: دشمنان ما برای فریب جوانان صف بسته‌اند و دختران و پسران جوان ما باید هوشیار باشند تا دچار ظواهر دنیوی نشوند.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS