دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مظاهری؛ جهت گیری فعالیت های قرآنی برای رفع مهجوریت از این کلام جاوید باشد

No image
آیت الله مظاهری؛ جهت گیری فعالیت های قرآنی برای رفع مهجوریت از این کلام جاوید باشد
پنجمین نمایشگاه قرآن با پیام آیت الله مظاهری در محل دایمی نمایشگاه‌های اصفهان آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پنجمین نمایشگاه قرآن با پیام آیت الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در محل دایمی نمایشگاه‌های این شهر آغاز به کار کرد.
در پیام آیت الله مظاهری با اشاره به اینکه قرآن آینه تمام نمای آفاق و انفس است، آمده است: «این کتاب الهی، آسان‌ترین راه برای انس و ارتباط با خداوند متعال در ظاهر و باطن است، ولی این بدان معنا نیست که قرآن کریم در مراتب مختلف خود، بی نیاز از تبیین و تفسیر است؛ چرا که مفاهیم سنگین و حقایق ملکوتی قرآن، دور از درک و اندیشه توده‌هاست.
رییس حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از این پیام، مترجمان وحی الهی را تنها رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) او دانسته و آورده است: «ولی افسوس و هزاران افسوس که از زلال این کوثر معارف نبوی آنچنان که بایسته و شایسته است، بهره برداری نشد و بر سر عترت طاهره (ع) از مهجوریت و مظلومیت همان آمد که بر سر قرآن کریم.»
آیت الله مظاهری مجاهدت علما و شهدای تاریخ اسلام در راه اسلامی شدن این سرزمین را مد نظر قرار داده و با تاکید بر اعتصام به حبل قرآن و عترت در کنار زدن غبارهای مظلومیت و مهجوریت از این دو ثقل عظیم خاطر نشان کرده است: «جهت گیری همه فعالیت‌های قرآنی در نظام مقدس اسلامی و از جمله بر پایی نمایشگاه‌های قرآن در ماه نزول قران، باید به همین سمت باشد و در حقیقت، همین هدف والا را دنبال کند. در این صورت است که در جایگاه شایسته خود قرار خواهد گرفت.»
گفتنی است پنجمین نمایشگاه قرآن از بیست و یکم تا بیست و نهم شهریور در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با سیصد غرفه و همکاری دویست مرکز قرآنی، فرهنگی، انتشاراتی و رسانه‌ای همه روزه از ساعت 16تا 24 آماده بازدید عموم است.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS