دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است

No image
ادعاهای بیهوده ملاقات باحضرت ولی عصر خلاف ادب انتظار است مهدویت: حجت الاسلام فاطمی نیا ادعاهای بیهوده ملاقات با امام زمان را خلاف ادب انتظار خواند و بر رعایت ادب حتی در بکارگیری نام آن حضرت تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله فاطمی نیا، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در نشست خبری جشنواره بین المللی آخرین منجی در جمع نمایندگان رسانه های خبری به اسناد و مدارک پیرامون مباحث مهدویت اشاره کرد و گفت: مسئله مهدویت به قدری روشن و واضح است که در آن شکی نیست.
وی مهدویت را مسئله ای بین الادیانی و بین المذاهبی خواند و بیان کرد: اهل سنت و شیعه در اصل مسئله مهدویت توافق دارند. بسیاری از علمای اهل سنت درباره مفهوم عام مهدویت اجماع دارند و فقط در معنای خاص و تطبیقی آن تفاوت نظر دارند.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا به عقاید اهل تسنن درباره مهدویت اشاره کرد و گفت: شیعیان معتقدند امام زمان متولد شده و زنده است اما گروهی از علمای اهل تسنن در این مورد نظرات متفاوتی دارند.
وی از اینکه بسیاری از کتب اهل سنت پیرامون مباحث مهدویت دچار تحریف شده است، ابراز تاسف کرد و به برخی از این کتاب ها اشاره کرد.
این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه عشق و علاقه شدید شیعیان به حضرت حجت (عج) را ناشی از عنایت خاص خداوند به آنها و دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت به مسئله مهدویت علم دارند ولی شیعیان از نوعی هدایت خاصه خداوند بهره مند شده اند که این دلیل عشق و شور شیعیان نسبت به امام زمان (عج) است.
وی به امکان مشرف شدن خدمت حضرت ولی عصر (عج) در زمان غیبت اشاره کرد و ادعاهای بیهوده ملاقات یا تشرف خدمت حضرت ولی عصر (عج)را خلاف ادب انتظار خواند.
وی خاطر نشان کرد: حتی در بکارگیری نام مبارک امام زمان (عج) باید ادب رعایت شود. منتظر کسی است که به انتظارش ترتیب اثر دهد و در زمان غیبت ادب انتظار را رعایت کند.
شبستان
http://www.shabestan.ir/

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS