دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ایجاد وحدت بین مسلمانان توسط آیت الله لطف الله صافی

No image
ایجاد وحدت بین مسلمانان توسط آیت الله لطف الله صافی

شیداى ولایت

ویژگى هاى مهمّ اخلاقى و روحى این فقیه گرانقدر عبارتند از: ایمان، ولایت پذیرى، زهد، تقوا، قناعت، توکّل، سعه صدر، شجاعت، مجاهدت علمى و...[41] امّا آن چه در این میان از درخشش بیشترى برخوردار است، «ولایت پذیرى» اوست. مصادیق بارز این خصلت، دفاع مستمر از حریم قرآن، عترت و تشیّع است که در قالب هاى گوناگون، مثل نگارش مقاله و کتاب در اثبات حقّانیّت و فضایل اهل بیت(علیهم السلام)، و پاسخ به آثار ضدّ امامیّه، پاسخ به شبهات و سؤالات دینى و مذهبى، سرودن اشعار در مدایح و مراثى معصومان(علیهم السلام)، برپایى مجالس و محافل اسلامى، تشویق مراکز و افرادى که به نحوى در گسترش معارف قرآن و عترت فعّالیت دارند و اهمیّت دادن به امر به معروف و نهى از منکر، تحقّق یافته است.

تعدادى از آثار وى پیرامون اهل بیت(علیهم السلام)عبارتند از:

1. «مع الخطیب فى خطوطه العریضة» وى این کتاب را در پاسخ به اتّهامات نویسنده «الخطوط العریضة فى الأسس الّتى قام علیها مذهب الشّیعة الامامیّة» تألیف کرده است.

2. «صوت الحقّ و دعوة الصّدق»وى در این اثر، خطاب به «علماى اهل سنّت» مسئله لزوم اتّحاد اسلامى، جلوگیرى از نشر کتاب هاى تفرقه انگیز، آشنایى با حقایق و عقاید شیعه و مصون ماندن قرآن از تحریف را بیان کرده است. آیت الله صافى بعد از بیان فعّالیت هاى تخریبى و تفرقه انگیز عناصر سرسپرده بیگانه و مراکز علمى اهل سنّت، مى فرماید:

«... کتاب «الشّیعة و السنّة»، سپس «الشّیعة و القرآن» را مى نویسند و همه جا را از آن پر مى کنند و بعد هم در مصر، در حکومت مثل سادات و مبارک، که حالشان معلوم است، به عنوان معارضه با جمهورى اسلامى چاپ مى شود و از ورود پاسخ هاى این افترانامه ها... به کشور عربستان جلوگیرى مى شود[42]». «چرا کتاب خبیثى مثل «الخطوط العریضة» را مى نویسند و تقریب بین سنّى و شیعه را ناممکن معرّفى مى نماید و چرا حکومت سعودى با پول بیت المال، آن را مکرّر چاپ و به زبان هاى مختلف ترجمه مى نماید و بین حجّاج و زوّار حرمین شریفین توزیع مى کند؟[43]»

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
Powered by TayaCMS