دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

No image
برگزاری دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران در نیمسال دوم تحصیلی ۸۷ و ۸۶ برگزار می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، در این دوره‌های آزاد آموزشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز شنبه دکتر سید مصطفی محقق داماد شرح اشارات و تنبیهات از ساعت ۱۳:۳۰ و خانم پری ریاحی "عقل در مولانا" را از ساعت 11 و دکتر محسن کدیور فلسفه فارابی 2 را از ساعت 15 برگزار می‌کنند. در روز یک شنبه دکتر سروش دباغ "فلسفه اخلاق تحلیلی 2" را از ساعت 30/13 و دکتر امیر احسان کرباسی زاده، دکتر حسین شیخ رضایی و دکتر مهدی نسرین "فلسفه زبان" را از ساعت ۱۵ برگزار می‌کنند. همین‌طور دکتر شهین اعوانی نیز در این روز کلاسی خواهد داشت که زمان و موضوع آن متعاقبا اعلام می‌شود. در روز دوشنبه دکتر بابک عالیخانی، از ساعت 8 صبح رموز اشراقی شاهنامه 2 و از ساعت 10 آشنایی با جاویدان خرد 4 را تدریس می‌کند. دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی نیز دفتر عقل و آیت عشق را از ساعت ۱۲ و دکتر سید احمد قائم مقامی آموزش زبان پهلوی را از ساعت ۱۴ تدریس آن را بر عهده خواهد داشت. منوچهر صدوق سها کلاس تحقیق در هرمنوتیک قرآن را از ساعت ۱۷:۳۰ و حقایق التفسیر سلمی را از ساعت ۱۸:۳۰ تدریس می‌کند. پرویز ضیاء شهابی نیز در روز سه شنبه وجود و زمان هایدگر را از ساعت ۱۰ صبح و دکتر محمد حسن شفیعیان عرفان نظری (براساس متن رسالة التوحید و النبوة والولایة شرف الدین قیصری) را از ساعت ۱۴ و در نهایت دکتر سید محمود یوسف‌ثانی نهایة الحکمة را از ساعت 16 تدریس خواهد کرد. در روز چهارشنبه، دکتر بهزاد سالکی بررسی و شرح کتاب فلسفه دین جان هیک را از ساعت ۱۱ و همینطور سید محمد موسوی آشنایی با فلسفه اسلامی را از ساعت 30/14 تدریس خواهند کرد. این کلاس‌ها از نیمه بهمن ماه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان ولی عصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۶ برگزار می‌شوند. منبع خبر: خبرگزارى مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS