دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تالیفات آیت الله محمد محمدی گیلانی

No image
تالیفات آیت الله محمد محمدی گیلانی

فعالیتهاى علمى

تألیفات آقاى گیلانى در دو بخش کتاب و مقالات در مجلات گوناگون علمى و تخصصى کشور و کتاب است. فهرست آنها چنین است:

تألیفات

1 ـ المعاد فى الکتاب والسنة.

2 ـ قرآن و سنن الهى در اجتماع بشر.

3 ـ قضا و قضاوت در اسلام.

4 ـ تفسیر مناجات شعبانیه.

5 ـ تفسیر زیارت امین الله.

دو اثر اخیر حاوى مضامین بسیار عمیق علمى و عرفانى و پاسخ متین به شبهات وهابیت است و با مقدمه و پاورقى استاد زین العابدین قربانى لاهیجى به چاپ رسیده است.

6 ـ حقوق کیفرى اسلام.

7 ـ درسهایى از اخلاق اسلامى.

8 ـ شرح و تفسیر زیارت وارث.

9 ـ سروش قلم: مجوعه مقالات که به صورت عربى و فارسى تدوین یافته است.

10 ـ امام راحل و فقه سنتى: این کتاب در 172 صفحه توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینى به چاپ رسیده است.

11 ـ شرح و تفسیر اسم مستأثر الهى در وصیت نامه سیاسى الهى امام راحل(قدس سره).

12 ـ ترجمه و تفسیر الهیات شفاء بوعلى سینا.

13 ـ شرح و تکمله بر کتاب «شوارق الالهام» حکیم لاهیجى.

14 ـ الامانة و الخلافة فى القرآن و الکتاب.

15 ـ عصمت الانبیاء.

شرح و حواشى این محقق توانا بر کتب رسایل، مکاسب، کفایه، فصوص الحکم، قانون بوعلى، اسفار ملاصدرا، منظومه ملاهادى سبزوارى که به چاپ نرسیده است. ضمناً صدها مقاله در موضوعات قضایى، کلامى، فلسفى، فقهى در مجلات گوناگون مانند: فقه اهل بیت، مکتب اسلام، نور علم، حوزه، پاسدار اسلام و... از ایشان به چاپ رسیده است. و صدها نوار سخنرانى در موضوعات گوناگون از وى در مراکز فرهنگى و غیره هست که در صورت تدوین مجموعه ى ارزشمندى خواهد شد.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
Powered by TayaCMS