دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»(غررالحکم، ص 851)
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»
قال الامام علی (علیه‌السلام):«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً»

قال الامام علی (علیه‌السلام):

«لاینبغی للعاقلِ اَنْ یُقیمَ علی الخُوفِ اذا وَجَدَ‌ الی الأَمْنِ سبیلاً» (غررالحکم، ص 851)

امام علی علیه‌السلام فرمودند:

«سزاوار نیست انسان عاقل در خوف و اضطراب به سر برد اگر راهی به آرامش و ایمنی داشته باشد»

توضیح:

بدون تردید بخشی از ترس انسان‌ها ناشی از روش‌های موهن و تحقیر آمیزی است که پدران و مادران در درون کودکی نسبت به آنها اعمال کرده و آنان را مرعوب و بی‌شخصیت بار آورده‌اند. از آثار خودباختگی و عدم اعتماد به نفس از خلال حرکات و سکنات و گفتار و رفتار این قبیل انسان‌ها بخوبی مشهود است و اگر خویشتن را درمان نکنند تا آخر عمر گرفتار عوارض نامطلوب آن خواهد بود.

در مقابل، احساس آرامش درونی که در اثر تربیت صحیح پدر و مادر و جامعه در انسان پدید می‌آید، باعث می‌شود که انسان در بزرگ‌سالی احساس شخصیت و اعتماد به نفس کند و در جامعه با رفتارهای سنجیده و عاقلانه خویش، ایفای نقش نماید و منشأ تحولات بزرگی اجتماعی گردد.

لذا انسان عاقل که دچار بیماری روانی اضطراب درونی است، باید سریعاً با مراجعه به کار‌شناسان امر، این بیماری را درمان کند و با آرامش درونی، به درجات والای علمی و عملی دست یابد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
Powered by TayaCMS