دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند.
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند. این ایده رویایی است که به واسطه تلاش محقق ایرانی دانشگاه اوهایو در آمریکا در آستانه تبدیل شدن به یک واقعیت عینی است.

ریسمانی یزدی دانشجوی دکتری رشته غذا، کشاورزی و مهندسی زیست شناسی در کالج غذا، کشاورزیو علوم زیست محیطی دانشگاه دولتی اوهایو در آمریکا به همراه تیمی از محققان زبده این دانشگاه از مایع غنی از میکروب به دست آمده از گاو برای تولید الکتریسیته درسلول های سوختی کوچک استفاده کرده است.

حمید ریسمانی یزدی محقق ایرانی دانشگاه اوهایو

این سلول سوختی میکروبی کوچک در حقیقت طرحی از مدل بزرگتری است که محققان چند سال پیش آن را ارایه کرده بودند.

حمید ریسمانی یزدی گفت: این سلول سوختی یک چهارم اندازه مدل اصلی ابعاد داشته با این حال می تواند تا سه برابر انرژی الکتریسیته تولید کند.

آزمایشات انجام شده نشان می دهند برای شارژ باتری قلمی به دو مورد از این سلول های سوختی جدید نیاز است و این در حالی است که برای شارژ این باتری در گذشته باید از چهار مورد سلول سوختی قدیمی استفاده می شده است.

به گزارش مهر، ریسمانی یزدی محقق اصلی این پروژه است. منبع قدرتی این سلول ها از سلولز تفکیک شدهای حاصل می شود که به وسیله طیف وسیعی از باکتری ها در مایع شکمبه گاو تولید می شوند.

محققان این پروژه برای تولید برق یکی از بخش های یک سلول سوختی را با استفاده از سلولز و مایع شکمبه پر کردند.

این محقق ایرانی افزود: در این فرآیند با شکسته شدن سلولز به وسیله باکتری، انرژی الکتریسیته تولید می شود. سلولز در مزارع به وفور یافت می شود. می توان این ماده را به میزان قابل توجه در باقیمانده محصولات کشاورزی در مزارع جمع آوری کرد. همچنین می توان برای جمع آوری سلولز به سراغ کاغذ باطله ها و فرآورده های چوبی رفت.

به گزارش مهر، هم اکنون این محقق ایرانی و تیم همراهش به دنبال انجام اصلاحاتی در سلول های سوختی میکروبی خود هستند و درعین حال تلاش می کنند تا تشخیص دهند چگونه می توان حجم انبوهی از میکروب های شکمبه گاو را در آزمایشگاه برای استفادههای گسترده درتولید برق به کار برد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"

پر بازدیدترین ها

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

نگاهی به سریال معمای شاه | سریال های تاریخی که در تاریخ نمی مانند

این روزها در باره اشتباهات تاریخی یا به اصطلاح «گاف» های سریال معمای شاه حرف ها فراوانی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود. این ماجرا در مورد سریال کیمیا هم به وجود امد. هرچند که در مورد آن کسی برای پاسخ دادن پا به میدان نگذاشت اما در مورد سریال معمای شاه ماجرا این گونه نبود.
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار

"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
لحن غبار آلود یک فیلم

لحن غبار آلود یک فیلم

عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بی‌سیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ‌ خمپاره‌ها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالت‌های دیگری را نیز به ذهن متبادر می‌سازد
Powered by TayaCMS