دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ سار، تهدید شده بود ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های ایشان تغییری ایجاد نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر سوره مریم، به شجاعت و دلیری حضرت ابراهیم خلیل(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آن پیامبر الهی با این که از سوی بسیاری از بت پرستان تهدید می‌شد، هرگز در برابر آنان ترسی به خود راه نداد، زیرا بر اساس آموزه‌های دینی نباید از تهدید دشمن ترسید.
وی در ادامه با اشاره به این که تهدید، همواره کار انسان‌های بی‌منطق است، تاکید کرد: بت‌پرستان می‌خواستند با تهدید حضرت ابراهیم(ع)، مردم را از دین الهی بازدارند، ولی‌ ایشان در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ‌سار تهدید شده بود، ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های وی خللی ایجاد نکرد.
این مرجع تقلید در برداشتی از سوره مریم به پیام مقاومت حضرت ابراهیم در برابر بت پرستان اشاره کرد و افزود: عصبانی نشدن در برابر افراد لجوج، نترسیدن از تهدیدها و پاسخ بدی را خوبی دادن از پیام‌های اصلی این مقاومت است.
وی در ادامه گفت: افرادی که سعه صدر دارند در مقابل بدی‌ها، با خوبی برخورد می‌کنند و فشارها برآن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود  به داستان سعه صدر مالک اشتر اشاره کرد و اظهار داشت: ما شیعیان علی(ع) باید از مالک اشتر الگو بگیریم که به تمام بدی‌های که به وی شد با خوبی پاسخ گفت.
وی ادامه داد: اگر مردم به اعمال ناشایست دیگران، پاسخ خوبی دهند، بسیاری از پرونده‌ها قضایی کاهش خواهد یافت.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

پر بازدیدترین ها

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

این کتاب به بیان بایسته های اخلاقی و معنوی, شرایط موفقیت در تبلیغ دینی و ویژگی های عملی و اخلاقی مبلغان پرداخته است.
Powered by TayaCMS