دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا

No image
برگزاری نمایشگاه آثار نفیس با عنوان شمس و مولانا همزمان با کنگره جهانی بزرگداشت مولانا، نمایشگاه آثار نفیس نقاشی و پرتره با عنوان "شمس و مولانا" عصر یکشنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین رونمایی شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این نمایشگاه شامل ‪ ۵۰‬اثر نفیس هنری در قالب نقاشی با عنوان شمس و مولانا و ‪ ۱۶‬اثر پرتره مولانا می‌باشد.
"حبیب الله صادقی" همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را در سالی که به نام مولانا نامگذاری شده، علاقه جامعه هنرمندان تجسمی کشور برای روایت شاعر بزرگ و نامدار ملی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تقریبا بیشتر نقاشان ایرانی آثار خودرادراین نمایشگاه ارائه داده‌اند.
در این آثار، نقاشان از زوایا و روایات مختلف و با استفاده از اشعار مولوی، خاطره و تخیل خود را به تصویر کشیده‌اند.
صادقی همچنین اضافه کرد: هنرمندان کشور روایت رنگی که در شعر و کلام این شاعر بزرگ به نظرشان آمده است در هیبت و ترکیب رنگی در فضایی خاص و معنوی به تصویر کشیده‌اند.
رئیس موزه هنرهای معاصر کشور بااشاره به‌حضوراثر استاد"محمود فرشچیان" در این نمایشگاه، این اثر را در نوع بی‌نظیر و منحصر بفرد توصیف کرد.
وی از "صداقت جباری"، "کاظم چلیپا"، "فرهاد صادقی"، "زهرا رهنورد"، "شهلا حبیبی"، "مرتضی حیدری" ،"حبیب‌الله صادقی"، "مصطفی گودرزی "و ... را از جمله نقاشان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برشمرد.
رئیس موزه هنرهای معاصر در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.
نمایشگاه موزه هنرهای معاصر فلسطین درتهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

پر بازدیدترین ها

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

این کتاب به بیان بایسته های اخلاقی و معنوی, شرایط موفقیت در تبلیغ دینی و ویژگی های عملی و اخلاقی مبلغان پرداخته است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.
Powered by TayaCMS