دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری همایش بین‌المللی مولا‌نا شناسی

No image
برگزاری همایش بین‌المللی مولا‌نا شناسی به گزارش "ایسکانیوز" ،علی اصغر شعردوست دبیر کل جشنواره شمس تبریزی و ‌همایش علمی- بین‌المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا در نخستین روز از ‌این جشنواره با بیان این مطلب گفت: مولانا خلاصه فرهنگ ایرانی- اسلامی ماست. ‌در فرهنگ این سرزمین کمتر کسی وجود دارد که این اندازه مورد توجه باشد. حضور مولانا در زندگی جمعی مردمان مشرق زمین حضوری پررنگ ‌است.‌وی افزود: از اشعار و داستان‌های مولانا بهره می‌بریم و شیوه‌های خاص طریقتی را ‌بر مبنای فکر مولانا پایه‌ریزی می‌کنیم. خوشنویسان، اشعار مولانا را کتابت و ‌تذهیب‌کاران آن را تزیین می‌کنند.‌شعردوست یادآورشد: برای مولانا در جهان معاصر تاکنون کارهای زیادی انجام شده ‌است. اما آنچه که انجام شده به اندازه کافی نیست.‌دبیر کل این همایش ادامه داد: در ردیف همایش‌های بزرگداشت سال مولانا براساس ‌اعلام یونسکو برای سال 2007 میلادی به عنوان سال مولانا تاکنون برنامه‌های ‌بسیاری در جهان انجام شده است. ایران نیز برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی کرد که ‌بخشی از آن در طول هفته جاری در کشور جریان دارد که روز یکشنبه با سخنرانی ‌رئیس جمهور گشایش یافت.‌شعردوست با بیان اینکه "مولانا بدون شمس و شمس بدون تبریز نمی‌شود " گفت: از 36 کشور حدود 80 نفر مولوی شناس، محقق، استاد و اندیشمند که بر پایه ‌مرتبه علمی‌شان دعوت شده‌اند در این همایش حضور دارند. همچنین همگی این افراد ‌در مورد مولانا صاحب اثر هستند و نیز اساتید فرهیخته‌ای از دانشگاه‌های کشور در این ‌همایش حضور دارند.‌ در خاتمه این مراسم، شعردوست با ذکر یادی از دکتر قیصر امین‌پور درباره وی گفت: من معتقدم ‌که وجوه بزرگی از چهره وی بعد از وفاتش بیشتر معلوم خواهد شد.‌

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

پر بازدیدترین ها

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

این کتاب به بیان بایسته های اخلاقی و معنوی, شرایط موفقیت در تبلیغ دینی و ویژگی های عملی و اخلاقی مبلغان پرداخته است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.
Powered by TayaCMS