دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست

No image
صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی برای ورود بدون کنکور به دانشگاه کافی نیست دکتر سهراب‌پور با انتقاد از ورود بدون کنکور برگزیدگان برخی جشنواره‌های علمی و اختراعات به دانشگاه‌ها گفت: برخی مسوولان معتقدند که مخترعان به صرف برنده شدن در جشنواره خوارزمی، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند، اما باید شرایط تحصیلی هم در نظر گرفته شود. مثلا این افراد برای ورود به دانشگاه صنعتی شریف حداقل باید نمرات 16 و 17 را در دروس فیزیک و ریاضی دوره دبیرستان خود کسب کرده باشند؛ زیرا در تجربه ثبت‌نام این افراد، یکی از برندگان دو دوره جشنواره خوارزمی را داشتیم که نمره ریاضی‌اش بسیار پایین بود و با چند ترم مشروطی، اخراج ‌شد و نمی‌خواهم این تجربه تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم مخترعان خوب لزوما وارد دانشگاه‌هایی مثل MIT نمی‌شوند و از مسیرهای دیگری غیر از دانشگاه، پیشرفت می‌کنند و در کشور ما نیز باید این افراد در دانشگاه‌های علمی و کاربردی مورد حمایت قرار گرفته و با در اختیار داشتن بودجه‌ای بتوانند اختراع خود را توسعه دهند؛ مگر آن که حداقل‌هایی را در برخی دروس پایه داشته باشند.
دکتر سهراب‌پور در عین حال اظهار داشت: تاکنون این افراد را از طریق کنکور جذب کرده‌ایم و اگر نمره عالی هم در کنکور کسب نکرده بوده‌اند، پذیرش شده‌اند و حتی به مخترعی که در نهمین جشنواره جوان خوارزمی از معدل 19 خود خبر داد، پیشنهاد دادم که در صورت شرکت در کنکور، وی را در دانشگاه صنعتی شریف خواهیم پذیرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری دانشجویان ایران

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

پر بازدیدترین ها

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

این کتاب به بیان بایسته های اخلاقی و معنوی, شرایط موفقیت در تبلیغ دینی و ویژگی های عملی و اخلاقی مبلغان پرداخته است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.
Powered by TayaCMS