دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد

No image
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت گفت: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که زندگی و آینده ما وابسته به شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان(عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تأکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر(عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است؛ چرا که امام زمان(عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان‌(عج) حاضر می‌بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو‌کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر(عج) هستند.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌ها و تحریف‌های موجود در عرصه مهدویت ابراز داشت: تحریف‌های موجود در این زمینه باید شناسایی شود و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از آنجا که در عصر کنونی مسأله جهانی‌سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه‌ای مهدوی حرکت کنیم، باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم؛ چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.
وی آماده‌سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست و اظهار داشت:
جشنواره بین‌المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره‌ای باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.
عضو هیأت علمی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی فعالیت‌های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت بیان داشت: برنامه‌های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه‌ریزی پیش برود و برای این‌که فعالیت‌های این جشنواره در جامعه تأثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر استفاده شود.
وی تدوین آثار علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی از جمله راهکارهای افزایش تأثیر فعالیت‌های نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد، این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روایتی ناتمام از مکتب اصفهان ; نگاهی به سریال روشنتر از خاموشی

روایتی ناتمام از مکتب اصفهان ; نگاهی به سریال روشنتر از خاموشی

از میان کارهای تلویزیونی حسن فتحی، مجموعه روشنتر از خاموشی که به شرح زمانه و اندیشه ملاصدرا می‌پردازد، چندان اسباب شهرت این کارگردان نیست. با آن‌که زمان پخش سریال نامناسب نبود و با آمدن شبکه IFilm هم پخش آن به دفعات تکرا شد، اما این سریال همواره در قیاس با هم‌نژادان خود- یعنی شب دهم، مدار صفر درجه و البته پهلوانان نمی‌میرند- کم‌رنگ و مهجور مانده است!
منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

خندوانه هر چند وقت یک بار دچار رکود می‎شود و در رقابت با همسایه‌اش در شبکه نسیم (دورهمی) گاهی بالا رفته و گاهی پایین می‌افتد و این خودش موضوعی مستقل برای تحلیل است. اما هدف این متن تمرکز بر قسمت خنداننده شو این برنامه بوده و تحلیل محتوای خندوانه و نقادی رفتار مجری و مبتکر آن‌را شاید در جایی دیگر دنبال کنیم.
کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

خندوانه یکی از عجیب ترین پدیده‌های رسانه‌ای کشور است که در عرض سه سال حضور نسبتا مداوم خود به یکی از پر طرفدارترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون ایران بدل شده است. تنها برنامه‌هایی مانند خبر ساعت 14 یا خبر بیست و سی را از حیث جذب مخاطب بتوان با این برنامه مقایسه کرد که البته همه می‌دانیم که این مقایسه از جنس قیاس مع الفارق است.
از سرمایه می‌‌خوریم ; نگاهی به سریال زیر پای مادر

از سرمایه می‌‌خوریم ; نگاهی به سریال زیر پای مادر

سریال زیر پای مادر از سری چندگانه‌های تلوزیون است که می‌‌کوشد مضمون خانواده را مد نظر خود قرار دهد. با مراجعه به حافظه خود به عنوان مخاطب برنامه‌های تلوزیونی می‌‌توان به سادگی دریافت که موضوع بسیاری از سریال‌ها و مجموعه‌های تلوزیونی در یکی دو دهه اخیر خانواده است.
هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

پاورچین آغازی بر طنزهای دنباله‌دار (یا به اصطلاح جریان‌ساز) دهه هشتاد بود که تاثیر آن در نقطه چین ادامه یافت و البته در شب‌های برره به اوج رسید. طنزی پراستعاره که ذهن مخاطب را در تعمیم دادن آزاد می‌گذاشت.

پر بازدیدترین ها

سریع‌تر، کوئنتین، هیجان هیجان! | نقدی بر اثر جانگو‌‌‌ رها شده

سریع‌تر، کوئنتین، هیجان هیجان! | نقدی بر اثر جانگو‌‌‌ رها شده

«تارانتینو» قهرمان ‌‌‌نهایت بهره برداری در فیلم است. او عناصر خود را در فیلم می‌کارد و با جاه طلبی تمام آن‌ها را تا بالا‌ترین مرحله، بازسازی و اصلاح می‌کند. به همین دلیل است که در لیست فروش فیلم در دو هفته اول اکران، فیلم جانگو با فروش ۲۰ میلیون دلار در رده اول قرار می‌گیرد.
وصل و فصل؛ مقایسه دیوار به دیوار با اجاره نشین‌ها

وصل و فصل؛ مقایسه دیوار به دیوار با اجاره نشین‌ها

مجموعه دیوار به دیوار طنزی گیرا، کنایه‌پرداز و قابل تحلیل است. پیداست که هم بازی شدن چندین بازیگر مطرح(در عین موفقیت کارگردان در بازیگردانی مجرب‌های سینما و تئاتر ایران) بر جذابیت و ظرافت کار می‌افزاید. همچنان که کنار هم نشستن اجباری چند خانواده ایرانی در یک ساختمان اعیانی از موضوعاتی است که تحلیل وجوه نمادین آن، منتقدان را به خوانش استعاری از اثر دعوت می‌نماید.
منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

خندوانه هر چند وقت یک بار دچار رکود می‎شود و در رقابت با همسایه‌اش در شبکه نسیم (دورهمی) گاهی بالا رفته و گاهی پایین می‌افتد و این خودش موضوعی مستقل برای تحلیل است. اما هدف این متن تمرکز بر قسمت خنداننده شو این برنامه بوده و تحلیل محتوای خندوانه و نقادی رفتار مجری و مبتکر آن‌را شاید در جایی دیگر دنبال کنیم.
مردمان بی حق رأی؛ به بهانه پخش مجدد سریال تفنگ سرپر از شبکه آی فیلم

مردمان بی حق رأی؛ به بهانه پخش مجدد سریال تفنگ سرپر از شبکه آی فیلم

از جمله سریالهای به یاد ماندنی سیمای جمهوری اسلامی سریال تفنگ سرپر دومین اثر تلوزیونی امرالله احمدجو است. احمدجو که پیش از تفنگ سرپر، روزی روزگاری را ساخته بود اینبار به سراغ مجموعه ای چهل و دو قسمتی رفت که هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ تعدد شخصیت و خرده داستان از کارهای قبلی اش بسیار وسیع تر بود.
هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

پاورچین آغازی بر طنزهای دنباله‌دار (یا به اصطلاح جریان‌ساز) دهه هشتاد بود که تاثیر آن در نقطه چین ادامه یافت و البته در شب‌های برره به اوج رسید. طنزی پراستعاره که ذهن مخاطب را در تعمیم دادن آزاد می‌گذاشت.
Powered by TayaCMS