دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد

No image
هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو برگزار شد نشست هم اندیشی بین دانشگاهی استادان زبان فارسی مسکو در دانشگاه روابط بین الملل مسکو برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که بیش از 30 نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی و برخی از دانشجویان دوره دکتری زبان وادبیات فارسی از دانشگاههای مختلف مسکو حضور داشتند گلادکاف معاون رئیس این دانشگاه بر برقراری روابط میان دانشگاههای ایران با روسیه در زمینه تبادل تجربه و برگزاری اقدامات مشترک با دانشگاههای ایران جهت بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش زبان فارسی تأکید کرد.
سپس ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در مسکو ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست در موضوع زبان فارسی ومعنویت سخنرانی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت : پیوندی که زبان فارسی با معنویت ایجاد کرده سبب شده که بهره گیری از توحید و یگانه پرستی در قالب این زبان در اوج باشد.
ابراهیمی در خاتمه اعلام کرد که رایزنی فرهنگی همواره آماده است در زمینه های مختلف به کرسیهای زبان فارسی در دانشگاههای روسیه مساعدت کند.
وی همچنین از شرکت کنندگان دعوت کرد تا از سایت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو که به تازگی دو بخش مجلات الکترونیکی فارسی و کتابخانه مجازی فارسی را راه اندازی کرده است بازدید کنند.
در ادامه هم اندیشی گلادکاوا رئیس کرسی زبانهای هند و اروپایی و آفریقای دانشگاه روابط بین المللی وابسته به وزارت امورخارجه روسیه در مورد هماهنگی فعالیتها در زمینه تدریس زبان فارسی سخنرانی کرد. سپس خیتریک پروفسور علوم تربیت از دانشگاه زبانشناسی مسکو در مورد مبانی علمی کتاب زبان فارسی- مرحله ابتدایی به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه این هم اندیشی پالیشوک از دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو در مورد محتوای آموزش زبان فارسی در دانشگاهها سخنرانی کرد. سپس ایوانف رئیس کرسی زبانهای ایرانی انستیتو آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد مدرنیزه کردن تدریس زبان فارسی به ایراد سخن پرداخت.
کامنیوا از انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه سخنران دیگر این هم اندیشی بود که درباره ویژگیهای تدریس زبان فارسی در دوره های زبانهای شرقی انستیتوی خاورشناسی آکادمی علوم روسیه صحبت کرد. وی از انستیتوی آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو در مورد نحوه آموزش ترجمه در انستیتوی مذکور گزارش داد.
در خاتمه هم اندیشی طالب آوا از دانشگاه دولتی زبانشناسی در مورد انتخاب متن در مرحله ابتدایی آموزش زبان فارسی سخنرانی کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

روایتی ناتمام از مکتب اصفهان ; نگاهی به سریال روشنتر از خاموشی

روایتی ناتمام از مکتب اصفهان ; نگاهی به سریال روشنتر از خاموشی

از میان کارهای تلویزیونی حسن فتحی، مجموعه روشنتر از خاموشی که به شرح زمانه و اندیشه ملاصدرا می‌پردازد، چندان اسباب شهرت این کارگردان نیست. با آن‌که زمان پخش سریال نامناسب نبود و با آمدن شبکه IFilm هم پخش آن به دفعات تکرا شد، اما این سریال همواره در قیاس با هم‌نژادان خود- یعنی شب دهم، مدار صفر درجه و البته پهلوانان نمی‌میرند- کم‌رنگ و مهجور مانده است!
منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو

خندوانه هر چند وقت یک بار دچار رکود می‎شود و در رقابت با همسایه‌اش در شبکه نسیم (دورهمی) گاهی بالا رفته و گاهی پایین می‌افتد و این خودش موضوعی مستقل برای تحلیل است. اما هدف این متن تمرکز بر قسمت خنداننده شو این برنامه بوده و تحلیل محتوای خندوانه و نقادی رفتار مجری و مبتکر آن‌را شاید در جایی دیگر دنبال کنیم.
کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

کمپانی خنداننده ها، سهامی عام ; نگاهی دوباره به خندوانه

خندوانه یکی از عجیب ترین پدیده‌های رسانه‌ای کشور است که در عرض سه سال حضور نسبتا مداوم خود به یکی از پر طرفدارترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون ایران بدل شده است. تنها برنامه‌هایی مانند خبر ساعت 14 یا خبر بیست و سی را از حیث جذب مخاطب بتوان با این برنامه مقایسه کرد که البته همه می‌دانیم که این مقایسه از جنس قیاس مع الفارق است.
از سرمایه می‌‌خوریم ; نگاهی به سریال زیر پای مادر

از سرمایه می‌‌خوریم ; نگاهی به سریال زیر پای مادر

سریال زیر پای مادر از سری چندگانه‌های تلوزیون است که می‌‌کوشد مضمون خانواده را مد نظر خود قرار دهد. با مراجعه به حافظه خود به عنوان مخاطب برنامه‌های تلوزیونی می‌‌توان به سادگی دریافت که موضوع بسیاری از سریال‌ها و مجموعه‌های تلوزیونی در یکی دو دهه اخیر خانواده است.
هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

پاورچین آغازی بر طنزهای دنباله‌دار (یا به اصطلاح جریان‌ساز) دهه هشتاد بود که تاثیر آن در نقطه چین ادامه یافت و البته در شب‌های برره به اوج رسید. طنزی پراستعاره که ذهن مخاطب را در تعمیم دادن آزاد می‌گذاشت.

پر بازدیدترین ها

وصل و فصل؛ مقایسه دیوار به دیوار با اجاره نشین‌ها

وصل و فصل؛ مقایسه دیوار به دیوار با اجاره نشین‌ها

مجموعه دیوار به دیوار طنزی گیرا، کنایه‌پرداز و قابل تحلیل است. پیداست که هم بازی شدن چندین بازیگر مطرح(در عین موفقیت کارگردان در بازیگردانی مجرب‌های سینما و تئاتر ایران) بر جذابیت و ظرافت کار می‌افزاید. همچنان که کنار هم نشستن اجباری چند خانواده ایرانی در یک ساختمان اعیانی از موضوعاتی است که تحلیل وجوه نمادین آن، منتقدان را به خوانش استعاری از اثر دعوت می‌نماید.
سریع‌تر، کوئنتین، هیجان هیجان! | نقدی بر اثر جانگو‌‌‌ رها شده

سریع‌تر، کوئنتین، هیجان هیجان! | نقدی بر اثر جانگو‌‌‌ رها شده

«تارانتینو» قهرمان ‌‌‌نهایت بهره برداری در فیلم است. او عناصر خود را در فیلم می‌کارد و با جاه طلبی تمام آن‌ها را تا بالا‌ترین مرحله، بازسازی و اصلاح می‌کند. به همین دلیل است که در لیست فروش فیلم در دو هفته اول اکران، فیلم جانگو با فروش ۲۰ میلیون دلار در رده اول قرار می‌گیرد.
رمانی برای تمام فصول | نقدی بر فیلم سینمایی بینوایان

رمانی برای تمام فصول | نقدی بر فیلم سینمایی بینوایان

بینوایان ویکتور هوگو از آن آثاری است که همواره قدرت جذابیت و گیرایی خود را می‌تواند حفظ کند، چرا که در خود حامل عناصر اساسی‌ای است که قابلیت‌های آنرا بسی افزون‌تر ازدورۀ زمانی و مکانیِ خلقش می‌برد...
مردمان بی حق رأی؛ به بهانه پخش مجدد سریال تفنگ سرپر از شبکه آی فیلم

مردمان بی حق رأی؛ به بهانه پخش مجدد سریال تفنگ سرپر از شبکه آی فیلم

از جمله سریالهای به یاد ماندنی سیمای جمهوری اسلامی سریال تفنگ سرپر دومین اثر تلوزیونی امرالله احمدجو است. احمدجو که پیش از تفنگ سرپر، روزی روزگاری را ساخته بود اینبار به سراغ مجموعه ای چهل و دو قسمتی رفت که هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ تعدد شخصیت و خرده داستان از کارهای قبلی اش بسیار وسیع تر بود.
هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

هویت چهل تکه و بحران مدنیت؛ تفسیری بر سبک زندگی در پاورچین

پاورچین آغازی بر طنزهای دنباله‌دار (یا به اصطلاح جریان‌ساز) دهه هشتاد بود که تاثیر آن در نقطه چین ادامه یافت و البته در شب‌های برره به اوج رسید. طنزی پراستعاره که ذهن مخاطب را در تعمیم دادن آزاد می‌گذاشت.
Powered by TayaCMS