دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند
آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جعفر سبحانی،از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم دیروز و همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت درمسجد مقدس جمکران، طی سخنانی بر ضرورت حفظ فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه شیعی تأکید کرد و گفت: با جدا شدن این فرهنگ مقدس از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت با فرهنگ شیعی آمیخته است، اظهار داشت: با ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ مهدویت در جامعه، می توان مسأله انتظار را در جامعه تجسم بخشیده و در همه سطوح کشور جاری کنیم.

مدرس خارجاصول حوزه علمیه قم با اشاره به وجود برخی از انحرافات و شبهات در عرصه مهدویت، خطاب به جوانان تصریح کرد: نسل جوان کشور ما باید مراقب سوء استفاده های دشمنان باشند تا عواطف پاک دینی آنها به بازی گرفته نشود.

وی در ادامه تأکید کرد: ارتباط بیشتر مردم به ویژه جوانان با مراجع و علمای حوزه های علمیه، بهترین راهکار برای حفظ اعتقادات و تفکرات آنان است.

آیت الله سبحانی وجود مقدس امام عصر(عج) را تنها واسطه فیض بین خداوند رحمان و مردم دانست و افزود: حضرت ولی عصر(عج) یگانه مصلح و منجی نوع بشر است و شیعیان به وجود ایشان و به پرچمداری این صلح جهانی افتخار می کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که انتظار فرج را بهترین اعمال دانسته اند اشاره وتصریح کرد: نمی توان تنها با خواندن دعای فرج خود را منتظر بنامیم؛ بلکه باید این انتظار عینیت و تحقق خارجی پیدا کند.

آیت الله سبحانی در پایان، به مناظره حضرت آیت الله طباطبایی با کوربن از شخصیت های دینی مسیحی و اعتراف وی به منحصر بودن مهدویت برای تشیع اشاره کرد.

    منبع: http://www.rasanewz.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

مراحل خلقت انسان

No image

شفاعت از دیدگاه قرآن

خبرگزاری فارس: شفاعت‌بی قید و شرط نیست و اصل شفاعت، شفاعت کننده و شفاعت‌شونده همه به اجازه و اذن خداوند است. علاوه بر آن، شفاعت‌شونده باید واجد شرایطی باشد که برخی از آنها ذکر شد و اگر کسی واجد شرایط نباشد مورد شفاعت قرار نمی‌گیرد; هر چند که همسر پیامبر باشد...
No image

زبان قرآن؛ ساختار و ویژگى‌‌ها

مقاله حاضر کوششى است مختصر و ناچیز در تحلیل ساختار زبان قرآن و ترسیم و تعریف خصوصیات آن که در دو محور تقدیم مى‌گردد: محور اول گزارش برخى از نظریه‌هاى مطرح در این باب همراه با بررسى اجمالى آنها و اختیار نظریه قابل دفاع‌تر است. محور دوم تصویر ویژگى‌هایى است که مجموعه آنها هویت زبان قرآن را مى‌شناساند و مرز آن را از سایر زبانها متمایز مى‌کند...

پر بازدیدترین ها

No image

اعجاز ادبی قرآن مؤثرترین سلاح در برابر عملیات روانی مشرکان

خبرگزاری فارس: در این مقاله سعی بر آن است تا از منظر دیگری بر اعجاز قرآن بپردازد و از این طریق به اقناع مخاطب بپردازد. این نظرگاه اعجاز ادبی قرآن است...
No image

«جاهلیت» در قرآن‌

از کلمه «جاهلیت» در چهار سوره مدنى قرآن کریم یاد شده است: آل عمران، مائده، احزاب و فتح. جاهلیت در اصطلاح قرآنى از ریشه جهل به معنى سفاهت، دشمنى، غضب و سبک مغزى مشتق است نه از جهل به معناى نادانى و تباهى و سرگردانى...
No image

زبان قرآن؛ ساختار و ویژگى‌‌ها

مقاله حاضر کوششى است مختصر و ناچیز در تحلیل ساختار زبان قرآن و ترسیم و تعریف خصوصیات آن که در دو محور تقدیم مى‌گردد: محور اول گزارش برخى از نظریه‌هاى مطرح در این باب همراه با بررسى اجمالى آنها و اختیار نظریه قابل دفاع‌تر است. محور دوم تصویر ویژگى‌هایى است که مجموعه آنها هویت زبان قرآن را مى‌شناساند و مرز آن را از سایر زبانها متمایز مى‌کند...
No image

کرامت انسان از نگاه قرآن (قسمت دوم - قسمت پایانی)

خبرگزاری فارس: از نگاه قرآن، کرامت انسان به عنوان یک اصل آفرینش در نظر گرفته و کرامت در سرشت انسان تنیده شده است...
Powered by TayaCMS