دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پاسخ به پرسش‌های دینی به سه زبان زنده دنیا

No image
پاسخ به پرسش‌های دینی به سه زبان زنده دنیا
مرکز پاسخگویی به سوالات دینی اصفهان به چهار روش تلفنی، اینترنتی، کتبی و حضوری به پرسش‌ها و شبهات مراجعان پاسخ می‌گوید.
حجت‌الاسلام محمد قیصری، مسؤول واحد پاسخ‌گویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان پیشینه تشکیل این واحد در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از سال 84، گفت: در این واحد به چهار روش تلفنی، اینترنتی، کتبی و حضوری به سؤالات و شبهات مراجعان در زمینه‌های اعتقادی، احکام، اخلاق، قرآن و مسایل خانوادگی و اجتماعی پاسخ می‌گوید.
وی پاسخ گویی روزانه به 25 پرسش تلفنی که بیشتر در زمینه احکام شرعی است را مد نظر قرار داد و اظهارداشت: این واحد به منظور بر قراری ارتباط کتبی با مخاطبان با چاپ پاکت‌های پست جواب قبول و توزیع آن در نمایشگاه‌های مختلف، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و مراکز دیگر به شبهات و پرسش‌های ارایه شده پاسخ می‌دهد.
حجت الاسلام قیصری به پاسخ به پانزده هزار سؤال کتبی در سال‌های گذشته از سوی این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: پس از دریافت سؤالات، آنها را به پنج گروه تخصصی تقیسم می‌کنیم و پس از پاسخگویی متخصصان هر گروه، جواب‌ها برای برسی سندی،‌ محتوایی و ویرایشی به گروه دیگری فرستاده می شود و در پایان پس از تایپ به نشانی پرسشگران ارسال می‌شود.
مسؤول واحد پاسخ‌گویی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اعزام 1810 کارشناس به مدارس آموزش و پرورش سراسر استان را از دیگر فعالیت‌های این واحد عنوان کرد و افزود: این روش با استقبال خوب مدارس و مسؤولان آموزش و پرورش استان روبرو شد به صورتی که می توان گفت نزدیک به هفتاد هزار دانش آموز پرسشگر از این طرح استفاده و استقبال کردند.
وی ادامه داد:همچنین در اتاق پالتاک بخش اینترنتی این واحد، کارشناسان دفتر تبلیغات اصفهان به سه زبان فارسی ،عربی و انگلیسی پاسخ‌گوی شبهات و سوالات علاقه‌مندان از سراسر جهان هستند.
حجت الاسلام قیصری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت این واحد گفت: به دلیل این که بیشتر سؤالات مطرح شده در ماه رمضان در زمینه احکام شرعی است، این بخش در این ماه تقویت شد تا پاسخگوی سؤالات مردمی باشد.
وی با ارائه آماری از فعالیت سال گذشته این واحد، بیشترین پرسش‌های پاسخ گفته شده از سوی کارشناسان این مرکز را فقهی و احکام شرعی عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار 45 درصد حجم پرسش ها مربوط به این بخش بود.
حجت الاسلام قیصری بیان داشت: سؤالات اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، و قرآنی به ترتیب با اختصاص حجم 19،14،11،9و2 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
مسؤول واحد پاسخ‌گویی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیشترین پرسشگران را در رده سنی پانزده تا بیست سال دانست که نزدیک به چهل درصد از سؤالات را مطرح کرده‌اند و ادامه داد: رده سنی بالای 25 سال، رده سنی بیست تا بیست و پنج سال و رده سنی زیر پانزده سال به ترتیب در رتبه بعدی قرار دارند.
وی دانش آموزان دوره راهنمایی را بیشترین پرسشگران از نظر رده تحصیلی معرفی کرد و گفت: دیپلمه‌ها، دبیرستانی‌ها، دانشجویان کارشناسی و بالاتر به ترتیب دیگر گروه‌های پرسش‌گر را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به بحث فرقه‌های نو ظهور گفت: در همین راستا به منظور تربیت کارشناس، این واحد برای 120نفر از طلاب علاقه‌مند خواهر و برادر، دوره عمومی بهائیت‌شناسی را برگزار کرد و قرار است دوره تخصصی آن پس از مصاحبه از میان قبول شدگان دوره عمومی انتخاب شوند.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

چگونه در مهمانی‌ها رفتار کنیم؟

رعایت آداب مهمانی می‌تواند روابط برادرانه میان مۆمنان را مستحکم‌تر ساخته و در رشد تعالی اجتماع تأثیر بسزایی داشته باشد.
No image

نقش ابراز علاقه و معاشرت درست در اسلام

نسان علاقه دارد كه مورد علاقه و محبت دیگران باشد. اگر آن‏ دوستداران، محبت‏خود را آشكار كنند، محبوب هم به محبان‏ علاقه‏ مند مى‏ شود و این محبت دو جانبه، زندگیها را از صفا و صمیمیت‏ بیشترى برخوردار مى‏سازد. ما اگر بدانیم كه خدا دوستمان دارد، ما هم‏خدا را بیشتر دوست‏خواهیم داشت. اگر بدانیم و بفهمیم كه رسول‏ خدا(ص) و اهل بیت(ع) به ما شیعیان عنایت و محبت دارند و این ‏علاقه را بارها نشان داده و اظهار كرده‏اند، محبت عترت در دل ما بیشترخواهد شد.
No image

اخلاق معاشرت اجتماعی، نمونه ای از سبک زندگی اسلامی

نمونه های بسیاری از سیره ی ائمه ی معصوم علیهم السلام درباره ی تشویق و تحریض مؤمنان به دوستی و برادری با هم، ایجاد پیوند برادری و دوستی بین آنها، اصلاح اختلافات و رفع کدورت ها گزارش شده است.
No image

اخلاق معاشرت و ارتباط با خویشاوندان در اسلام

سنّتِ «صله رحم»، از نیکوترین برنامه های دینی در حیطه معاشرت است. گرچه شکل نوین زندگی و مشغله های زندگیهای امروزی، گاهی فرصت این برنامه را از انسانها گرفته است، ولی حفظ ارزشهای دینی و سنّتهای سودمند و ریشه دار دینی، از عوامل تحکیم رابطه ها در خانواده ها است. بویژه در مناسبتهای ملّی، در اعیاد و وفیات و آغاز سال جدید، فرصت طبیعی و مناسبی برای عمل به این «سنّت دینی» است.
No image

تحلیل یافته‌های الگوی دینی رفتارها در خانواده و نقش رسانه ملی

آنچه از امور فطری در بحث تربیت مورد نظر است و مبنای تربیت مطرح می‌شود، امور فطری در زمینه خواست‌ها و گرایش‌هاست. البته باید توجه داشت آن دسته از خواست‌های فطری مبنای تربیت قرار می‌گیرد که ویژه انسان است و امتیاز او بر حیوان به شمار می‌آید، نه آن بخش از خواست‌ها و گرایش‌ها که میان هر دو مشترک است؛ زیرا در این بخش، انسان مانند حیوان برای شکوفاسازی نیازی به تربیت ندارد.

پر بازدیدترین ها

No image

ویژگی های خانواده موفق از نظر اسلام

از دیدگاه اسلام انسانها از لحاظ ویژگیها ، توانایی و استعدادها متفاوت از یکدیگر هستند. بر این اساس در نظر گرفتن این تفاوتها را نیز در تربیت فرزندان در خانواده دارای اهمیت می‌داند. از نمونه احادیثی که ذکر شد و هزاران شواهد معتبر دیگر می‌توان به نقش اهمیت خانواده از دیدگاه اسلام پی برد. اسلام سعادت و شقاوت فرد را تحت تاثیر خانواده چه در دوران قبل از تولد و چه بعد از تولد می‌داند.
No image

ویژگی خانواده قرآنی (1 )

قرآن کریم با نگاه ویژه به این کانون مهم ومقدس؛توجه بشر را به تشکیل این کانون مقدس جلب می کند وبهترین الگوها را برای شناسایی خانواده برتر به جهانیان معرفی می کند.مقاله حاضر با عنوان ویژگیهای خانواده های قر آنی بعد ازبیان مقدمه ای کوتاه در مورد جایگاه واهمیتی که کانون مقدس خانواده در قرآن دارد؛نمونه ها والگوهایی که در قرآن بیان شده را معرفی کرده وبعد از آن به بیان آثار وویژگیهایی که قرآن در خانواده می گذاردپرداخته است.ودر پایان هم چند نکته را به عنوان نتیجه گیری بیان کرده است.
No image

هدف از تشکیل خانواده

No image

تحلیل یافته‌های الگوی دینی رفتارها در خانواده و نقش رسانه ملی

آنچه از امور فطری در بحث تربیت مورد نظر است و مبنای تربیت مطرح می‌شود، امور فطری در زمینه خواست‌ها و گرایش‌هاست. البته باید توجه داشت آن دسته از خواست‌های فطری مبنای تربیت قرار می‌گیرد که ویژه انسان است و امتیاز او بر حیوان به شمار می‌آید، نه آن بخش از خواست‌ها و گرایش‌ها که میان هر دو مشترک است؛ زیرا در این بخش، انسان مانند حیوان برای شکوفاسازی نیازی به تربیت ندارد.
No image

سبک زندگی در خانواده اسلامی

مفهوم «سبک زندگي» از جمله مفاهيم علوم اجتماعي و علم جامعه شناسي و مردم شناسي است که اخيراً و در دهه اخير بسيار مورد توجه عالمان علوم اجتماعي و مديران فرهنگي قرار گرفته است؛ سبک زندگي معنايي است که از به هم تنيدگي و پيوند و نظام وارگي و شبکه اي بودن عوامل متعددي که در شيوه هاي زندگي يا اقليم هاي زيستن انسان تأثير مي گذارند، به وجود آمده است.
Powered by TayaCMS