مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
امیرکبیرها زنده هستند
20 اسفند 1386, 0:0
امیرکبیرها زنده هستند
امیرکبیرها زنده هستند/ قطع دست کسانی که از پول مفت بهره مندند سخت است
رئیس جمهور اقدامات امیرکبیر برای سروسامان دادن به اوضاع کشور را بسیار سخت و سنگین ارزیابی کرد و گفت: با آنکه بعد از پیروزی انقلاب دست اجانب از کشور قطع و عزت به ملت ایران برگردانده شده اما اگر در همین دوران بخواهید اصلاحات اساسی انجام دهید، خیلی سخت است .
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدینژاد یکشنبه شب در مراسم نکوداشت دویستمین سال روز تولد امیرکبیر که در تالار موزه ملی برگزار شد، امیرکبیر را مرد بزرگ و قهرمان ملی نامید و اظهار داشت: ماجرای امیر کبیرها از یک طرف، خودباوری و غرور ملی را در دلها زنده میکند و از سوی دیگر غم سنگینی را در دل مینشاند. خوشحالی و غرور از این جهت که از دل ملت بالنده ایران همواره مردان و زنان بزرگی سر بر میآورند که کاروان حرکت ملت ایران را به سمت قله کمال، هدایت میکنند.
رئیسجمهورگفت: امیر کبیر تجلی روح ایرانی در کالبد زمان خودش است و ویژگیهای او امروز در خون ملت ایران جاری است و آحاد مردم بخصوص جوانان، امیرکبیرهایی با 200 سال رشد و بالندگی افزونتر هستند.
وی افزود: در سختترین لحظات تاریخ و در دورههایی که میرفت و میرود تا یأس و ناامیدی مطلق بر جامعه بشری حاکم شود و همه راهها مسدود است، ناگهان انفجاری اتفاق میافتد و شخصیتهایی به پا میخیزند که موانع پیش پای ملت را برمیدارند و نور و عشق و حیات را به زندگی مردم باز میگردانند.
رئیسجمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران رسالت بزرگی برای جامعه بشری بر عهده دارد، گفت: با آنکه حوادث سنگینی در طول تاریخ بر ملت ایران وارد شده است اما همچنان ایستاده و به حیات خود ادامه میدهد تا رسالت بزرگ خود را به سرانجام رساند.
احمدینژاد دوران قبل از ظهور امیر کبیر را یکی از سختترین و سیاهترین دوران کشور دانست و تصریح کرد: دوران قبل از امبیر کبیر از لحاظ شرایط سیاسی و اجتماعی بدترین دوران سیاسی ملت ایران بود. بیگانگان که هیچ ارزشی را نمیشناسند و به هیچ قول و قراری پایبند نیستند، بر همه شئون کشور حاکم بودند و با آنکه بیگانهپرستی همواره بین مردم ایران مذموم بود در این زمان، آنقدر اشاعه داشت که افرادی پرچم بیگانگان را بر سر در خانه خود آویزان میکردند. در این دوران رسماً سه قدرت بزرگ بر ایران حکمرانی میکردند و ایران کانون تسویه حساب و قدرتنمایی این قدرتهای فاسد بود.
وی اضافه کرد: اجانب و قدرتهای فاسد از ضعف و پستی برخی حاکمان خودباخته استفاده کرده و تا اعماق جان مردم نفوذ کرده بودند.
احمدینژاد با بیان اینکه همه تاریخ و بشریت مدیون ایران هستند، گفت: در دوران امیر کبیر بر اثر دو جنگ سنگین و تحمیل دو قطعنامه ذلتبار به ملت ایران که انسان با یاد آن به گریه میافتد، روحیه و خودباوری ملی در ایران به شدت سست و تضعیف شده بود.
رئیسجمهور تصریح کرد: کشوری که روزی پایگاه نجوم، ریاضیات، فلسفه، شعر و ادب بود به کشوری عقبافتاده، فقیر و فرسوده تبدیل شده بود.
وی افزود: ساختار حکومتی نیز در این دوران، ساختار کاملاً فاسدی بود که در آن مقامات صرفاً به فکر ارتباط با بیگانه برای پیدا کردن جایگاه برتر به منظور دستاندازی به حقوق و منافع ملی بودند.
احمدینژاد امیر کبیر را تجلی روح ایران در کالبد زمان خود دانست و گفت: ملت ایران هیچگاه غلبه بیگانه و حاکمیت انسانهای خودخواه و فاسد را نپذیرفته است و امیر کبیر برای سر و سامان دادن به وضعیت اسفبار کشور در همه زمینهها، همزمان در چند جبهه وارد عمل شد و از همه بدتر جبهه انسانهای فاسد، کوته فکر بود که حاضر بودند، امیرکبیرها را بدهند برای اینکه چند سال بیشتر به عیاشی و نوکری و بیگانهپرستی خود ادامه دهند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات امیرکبیر برای سروسامان دادن به اوضاع کشور را بسیار سخت و سنگین ارزیابی کرد و گفت: با آنکه پس پیروزی انقلاب اسلامی دست اجانب از کشور قطع و عزت به ملت ایران برگردانده شده است اما اگر در همین دوران بخواهید اصلاحات اساسی انجام دهید، خیلی سخت است چرا که قطع کردن دست کسانی که مذاقشان به پول ملت و بهرهمندی بیزحمت از بیتالمال عادت کرده است، کار دشواری است. اکنون که اوضاع به اصطلاح در غلتک افتاده است انجام اصلاحات این چنین دشوار است، چه برسد به زمانی که امیرکبیر در اوج تنهایی و در کسرت افراد بیگانهپرست و وابسته میخواست، اصلاحات انجام دهد.
رئیسجمهور، امیرکبیر را در انجام اصلاحات موفق دانست و گفت: با همه دشواریها امیرکبیر در عرض سه سال کاری کرد که امروز او را به عنوان هوش و زکاوت و مدیریت ایرانی میشناسیم.
احمدی نژاد تاکید کرد: قطعاً امیرکبیر این قدرت را داشت که برای خود عِدّه و عُدّه جمعآوری کند ولی چنین کاری را نکرد چرا که احساس کرد، اگر درگیر شود، اساس ایران فرو خواهد ریخت و از این رو مظلومانه جان خود را فدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه ویژگیهای امیرکبیر در خون ملت ایران جاری است، تصریح کرد: تک تک جوانان کشور امیرکبیرهایی با دویست سال رشد و بالندگی بیشتر هستند، چرا که سیر حرکت مردم ایران همواره رو به تعالی بوده است.
رئیسجمهور خاطر نشان کرد: دنیا بداند اگر روزی با خدعه و نیرنگ توانستند، امیرکبیر را از ملت ایران بگیرند، امروز ملت ایران یاد و نام امیر کبیر را زنده میدارد و به فضل الهی در آینده نزدیک، همه آرزوهای خود را محقق کرده و بر بام افتخارات جهان خواهد ایستاد.
احمدینژاد تاکید کرد: امیرکبیر و امیرکبیرها زنده هستند، چرا که ایران و ایرانی زنده است.
وی اضافه کرد: روزی که پردهها کنار رود، معلوم خواهد شد که علما و امیرکبیرها کجا ایستادهاند و خائنین ملت ایران کجا هستند.
رئیسجمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان دکترشعبانی که درسخنانی خود را استاد بازنشسته نامید، تصریح کرد: استاد و هنرمند که بازنشسته نمیشوند، مگر میشود، کسی دلش مالامال از عشق به ایران و ارزشهای متعالی باشد و لحظهای از تلاش و مجاهدت بازایستد. اساتید و هنرمندان باید اندیشههای بلند خود را به جوانان منتقل کنند.
بنا بر این گزارش، در ابتدای این دیدار در این مراسم دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیسجمهور، دکتر واعظ زاده معاون علمی و فناوری رئیسجمهور دکتر سعیدلو معاون اجرایی رئیسجمهور و رحیم مشایی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند.
پیش از سخنان رئیسجمهور شماری از اساتید دانشگاه و هنرمندانی که در زمینه امیرکبیر و تبیین شخصیت وی آثار و تألیفاتی داشتند، جوایز خود را از دست دکتر احمدینژاد دریافت کردند.
منیع:مهرنیوز
امیرکبیرها زنده هستند
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
امیرکبیرها زنده هستند
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
فرهنگی
خبرگزاری مهر
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
رساله حقوق امام سجاد(ع)
اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کردهاند: روایات، ادعیه (بهویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
15 اردیبهشت 1397, 19:5
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS