دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی
اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

اخراج تاکسی نماها و تاکسی های پنهان از تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت:تاکسی نماهایی که تنها به سوءاستفاده از مزایای تاکسیها در شهر می پردازند با برخورد تاکسیرانی مواجه شده و در نهایت اخراج می شوند.

مهندس حسین تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد:برخی از افراد،شرکت ها و سازمان ها تنها به خاطر سوءاستفاده از مزایای تاکسیها از قبیل ورود به محدوده طرح ترافیک و سهمیه بنزینآنها را در اختیار گرفته اند که تاکسیرانی ضمن شناسایی آنها توسط گشت های ویژه برخورد لازم را با این دسته از تاکسیها انجام می دهد.

ویبه ابطال بیش از 60 کارت سوخت در این خصوص اشاره کرد و افزود: کارت سوخت این دسته از متخلفان پس از شناسایی باطل می شود و پس از آنه جهت رسیدگی نهایی به هیأت انضباطی معرفی می شوند و در مورد اخراج آنها از تاکسیرانی تصمیم گیری می شود.

مدیرعامل شرکت نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: این تاکسیها بجای تردد در شهر و جابجایی مسافر یا در پارکینگها نگهداری می شوند و یا به انجام امور شخصی می پردازند که با تقویت گشت های ویژه بازرسی، شناسایی اینگونه افراد را شتاب بخشیده ایم.

مهندس تیموری تصریح کرد:بسیاری از مشکلات فعلی در تاکسیرانی به خاطر کمبود اطلاعات و آمارهای دقیق از گذشته است بطوریکه وضعیت بیش از 2هزار تاکسی در شبکه تاکسیرانی معلوم نبوده است و به نوعی این تاکسیها از نظرها پنهان شده بوده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود:تا بحال در حدود 800 تاکسی پنهان شناسایی شده اند کهعلاوه بر ابطال کارت سوختدر مورد واگذاری تاکسیهای آنها و اخراجشان از تاکسیرانی تصمیم گیری خواهد شد.

وی از شهروندان تهرانی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده،سازمان تاکسیرانی را با تماس با شماره های 33736666_33737777 و 1888 و پیام کوتاه 30004246 جهت برخورد با متخلفان مطلع سازند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
 توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
 توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغهʁ)

توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)

با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟

پر بازدیدترین ها

 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
بررسی توحيد در نهج البلاغه

بررسی توحيد در نهج البلاغه

بدان كه استواران در علم آن كسانى هستند كه اقرار به مجموع آن چه در پس ‍ پرده غيبت است و تفسيرش را نمى دانند، آنان را از اين كه بخواهند به زور از درهايى كه جلو عوالم غيب زده شده است وارد شوند بى نياز كرده است. پس خداوند بزرگ اعتراف آنان را به ناتوانى از رسيدن به آن چه در حيطه دانششان نيست ستود و خود دارى آنان را از غور كردن در آن چه به بحث و جستجو از كنه آن مكلف نشده اند استوارى در علم ناميده
Powered by TayaCMS