دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شهر مجازی ایده های شهروندی راه اندازی شد

No image
شهر مجازی ایده های شهروندی راه اندازی شد شهر مجازی ایده های شهروندی بامشارکت پایگاه اطلاع رسانی مرکزنظارت همگانی ‪۱۸۸۸‬به همت فرهنگسرای تفکر راه اندازی شد.
مسئول روابط عمومی این فرهنگسرا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: شهر مجازی ایده های شهروندی به منظور جمع آوری ایده های شهروندی، نظرات و طرح‌ها برای کمک به مدیریت شهری راه اندزای شد.
"وفا برهانی" افزود: شهروندان از امروز(ششم آبان ماه) می‌توانند ایده‌ها و نظارت خود را به آدرس اینترنتی‪info.ideha. www‬ارسال کنند.
وی ادامه داد: محیط زیست، بهداشت و سلامت،حمل و نقل وترافیک، عمران و توسعه شهری، خدمات شهری، تفریح و اوقات فراغت، آثار و ابنیه تاریخی، مناسبت ها، گردشگری، آسیب های اجتماعی، فضاهای فرهنگی و غیره ازمحورهای اختصاصی تعریف شده در شهر مجازی برای دریافت ایده های شهروندی است.
وی ادامه داد: از بین ایده های ارایه شده بهترین‌ها انتخاب و به صورت دوره ای به بهترین ایده‌ها جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.
مسئول روابط عمومی فرهنگسرای تفکر گفت: بااجرای این طرح، ایده های شهروندان تهرانی درحوزه های مختلف دینی و مذهبی،فرهنگی،اجتماعی جمع آوری وبه مدیریت شهری در راستای مدیریت بهتر شهری کمک خواهد کرد.
برهانی،پاسخ به نیاز شهروندان،بهبود مدیریت شهری، توجه مدیریت کلان به نظرات شهروندان، تلاش برای مشارکت بیشتر مردم در اداره شهر و ارتقای سطح مشارکت خلاقانه مردم درحوزه مدیریت شهری را از اهداف راه اندزای این شهر مجازی اعلام کرد.
وی ادامه داد: برای فعال شدن این بانک وب سایت، صندوق پستی و خط تلفن ویژه راه اندازی شد.
به گفته برهانی، ضرورت تشکیل این شهرمجازی برای تجمیع ایده های شهروندان در شهرداری لازم به نظر می‌رسید.
برهانی ادامه داد: در حقیقت شهر مجازی ایده های شهروندی برای دسترسی شهروندان و ترغیب آنها برای ارایه ایده‌ها تاسیس شد.
وی افزود: همزمان با یکصدمین سالگرد بلدیه تهران از یکصد نفر ازصاحبان ایده های برتر تجلیل خواهد شد.
وی اظهارداشت:در شهر مجازی علاوه بر دریافت ایده های شهروندان تهرانی قسمت‌هایی برای نظران شهروندان درخصوص ایده های ارایه شده همشهریان درنظر گرفته شده تا به نوعی یکی نظر سنجی اینترنتی در خصوص کم و کیف ایده های ارایه شده صورت گیرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
 توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
 توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغهʁ)

توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)

با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟

پر بازدیدترین ها

 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
بررسی توحيد در نهج البلاغه

بررسی توحيد در نهج البلاغه

بدان كه استواران در علم آن كسانى هستند كه اقرار به مجموع آن چه در پس ‍ پرده غيبت است و تفسيرش را نمى دانند، آنان را از اين كه بخواهند به زور از درهايى كه جلو عوالم غيب زده شده است وارد شوند بى نياز كرده است. پس خداوند بزرگ اعتراف آنان را به ناتوانى از رسيدن به آن چه در حيطه دانششان نيست ستود و خود دارى آنان را از غور كردن در آن چه به بحث و جستجو از كنه آن مكلف نشده اند استوارى در علم ناميده
Powered by TayaCMS