دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد

No image
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت گفت: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که زندگی و آینده ما وابسته به شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان(عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تأکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر(عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است؛ چرا که امام زمان(عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان‌(عج) حاضر می‌بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو‌کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر(عج) هستند.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌ها و تحریف‌های موجود در عرصه مهدویت ابراز داشت: تحریف‌های موجود در این زمینه باید شناسایی شود و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از آنجا که در عصر کنونی مسأله جهانی‌سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه‌ای مهدوی حرکت کنیم، باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم؛ چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.
وی آماده‌سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست و اظهار داشت:
جشنواره بین‌المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره‌ای باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.
عضو هیأت علمی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی فعالیت‌های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت بیان داشت: برنامه‌های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه‌ریزی پیش برود و برای این‌که فعالیت‌های این جشنواره در جامعه تأثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر استفاده شود.
وی تدوین آثار علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی از جمله راهکارهای افزایش تأثیر فعالیت‌های نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد، این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
 توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

توحید در نگاه امام علی (علیه السلام)

بعضی متفکران بر این باورند که در قرآن بر اثبات وجود آفریدگار آیـاتـی ذکـر شده است که روشن ترین آن ها را آیه ذیل است: (افی الـلـه شک فاطر السموات والارض5؛ مگر درباره خدای متعال که خالق آسمان ها و زمین است، شکی هست؟
 توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغهʁ)

توحید از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه(1)

با توجه به این نکته، باید ببینیم که قرآن کریم برای عقائد و معارف مطرح شده از جانب خودش چه دلائلی را مطرح کرده است ؟ و با وجود این شیوه که قرآن از همه گروه ها برهان ودلیل می طلبد، آیا ممکن است که خودش برای مطالب خود دلیل نیاورد؟ و آیا جا دارد که ما برای معارف اسلام، از جای دیگر طلب دلیل کنیم ؟

پر بازدیدترین ها

 خداشناسی در نهج البلاغه

خداشناسی در نهج البلاغه

پیشوایان دینی، همواره ما را از اندیشیدن در ذات خداوند بزرگ منع کرده اند؛ چرا که عظمت بی پایان حضرت حق، فراتر از آن است که عقل محدود و نارسای بشری به درک و شناخت او دست یابد. در بخشی از کلام امام علی علیه السلام آمده است: «اگر وهم و خیال انسان ها، بخواهد برای درک اندازه قدرت خدا تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غیب ملکوتش را در نوردد و قلب های سراسر عشق عاشقان، برای درک کیفیّت صفات او کوشش نماید .
براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

براهین وجودشناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه

گویی اندیشمندان شرق و غرب، در این راه به مسابقه پرداخته اند، تا دقیق ترین و صحیح ترین و استوارترین برهان وجود شناختی را عرضه کنند. غربی ها در این راه به اعتراف خودشان شکست خورده و علی الظاهر به بن بست رسیده اند.
 فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

فرازی از خطبه های نهج البلاغه در باب توحید

هر چه به ذات شناخته باشد ساخته است و هرچه به خود بر پا نباشد ديگرى اش پرداخته. سازنده است نه با به كار بردن افزار. هر چيز را به اندازه پديد آرد، نه با انديشيدن در كيفيت و مقدار. بى نياز است بى آنكه از چيزى سود برد. با زمان ها همراه نيست و دست افزارها او را يارى ندهد.
 توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

توحید و خداگرایی‏ در نهج البلاغه

البته این‏گونه نیست که خداوند با وجود امکان اشراف انسان بر صفاتش او را بازداشته، بلکه روشن است که شناخت جامع موجود نامحدود از سوى یک موجودِ محدود محال است. قدرت او بر اشراف‏بخشیدن به‏انسان در شناخت خود، به این امرِ محال تعلق نمى‏گیرد؛ زیرا غیرخدا همه‏چیز محدودیت دارد و نامحدودکردن محدود ذاتاً محال است.
بررسی توحيد در نهج البلاغه

بررسی توحيد در نهج البلاغه

بدان كه استواران در علم آن كسانى هستند كه اقرار به مجموع آن چه در پس ‍ پرده غيبت است و تفسيرش را نمى دانند، آنان را از اين كه بخواهند به زور از درهايى كه جلو عوالم غيب زده شده است وارد شوند بى نياز كرده است. پس خداوند بزرگ اعتراف آنان را به ناتوانى از رسيدن به آن چه در حيطه دانششان نيست ستود و خود دارى آنان را از غور كردن در آن چه به بحث و جستجو از كنه آن مكلف نشده اند استوارى در علم ناميده
Powered by TayaCMS