دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

ابزارهای جنگ نرم دشمن

No image
ابزارهای جنگ نرم دشمن

جنگ نرم، تباهي، جوان

مجید ابهری

مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. با توجه به اینکه جمعیت جوان 65 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهد، ناتوی فرهنگی دشمنان، هجوم به هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. ابزار حمله مدیران جنگ نرم در قالب مد، لباس، آرایش و از طریق لشکر نامرئی امواج ماهواره‌ای آغاز شده و ادامه دارد. شبکه‌های ماهواره ای با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی برای مقابله با هویت فرهنگی جوانان و خانواده‌ها و جایز شمردن روابط قبل از ازدواج ایجاد شده‌اند. این گونه فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ابزار هنری جنگ نرم هستند. علاوه بر این، داستان و رمان‌های تحریک کننده و تشکیل مجامع ضد فرهنگی و تقویت پایگاه‌های شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین، ابزار فرهنگی و اخلاقی جنگ نرم هستند. آخرین اسلحه ناتوی فرهنگی در زمینه فرقه‌های انحرافی، ظهور فرقه آتئیست به معنای بی‌خدایی است که این فرقه متاسفانه در کشور ما رایج شده است. مبلغان این فرقه، دوستی و محبت را تبلیغ کرده و در قالب آن نفی خدا و ارزش‌های اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است. در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدرهایی مانند شیشه، کراک و قرص‌های روانگردان مهمات جنگی دشمن هستند. بی‌بند و باری در روابط جنسی از حربه‌های ناتوی فرهنگی است. رواج این بی بند و باری‌ها و پخش مواد مخدر توسط آنان بیانگر این واقعیت است که دشمن با تمام قدرت به سمت نابودی جوانان ما در حرکت است،اما اطمینان داریم که جوانان ایرانی با منطق و استواری در باورهای دینی و الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خود را ایمن کرده و با مقاومت جانانه دشمن را در جنگ نرم نیز مغلوب خواهند کرد.اینترنت از دام‌های اصلی جنگ نرم در جذب جوانان است. جوانان باید در انتخاب سایت‌ها و ورود به آن دقت کنند و اجازه ندهند دشمن فکر و عقل آنان را به بازی بگیرد ضمن اینکه باید سایت‌های مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان طراحی کرد.

عرفان‌های کاذب با توجه به خصلت جوانی مخاطبان آن بسیار خطرناک است.عرفان‌های کاذب در قالب مکاتب هنری مثل اُسو، ذن، مهربابا و امثال آنها از یک طرف و عرفان‌های یهودی مانند کابالائیست و شیطان پرستی که فلسفه پوسیده و بی پایه دارند در زمینه فکری و عقیدتی وارد میدان شده‌اند. استفاده از علامت‌ها و ابزارهای شیطان پرستی مانند x، اسکلت، پرگار و دایره و امثال آن نخستین قدم در جذب جوانان است زیرا جوانان به نمادها گرایش بسیاری دارند و از این جهت در معرض آسیب هستند. گرایش جوانان به مدهای غربی از شاخه‌های جنگ نرم است. مهمترین خطر در زمینه مدگرایی این است که بحران هویت بویژه در ابعاد فرهنگی در جوانان ایجاد می‌شود؛ ما با پوشش جدید و متنوع برای جوانان مخالف نیستیم بلکه با مدهای وارداتی در آرایش سر و صورت و پوشاک مخالفیم چرا که دشمن ابتدا ظاهر را تغییر می‌دهد سپس باورهای فکری را دگرگون می‌کند.

تبلیغات دروغین حقوق بشر و ایجاد کمپینگ‌های طرفداری از بعضی بزهکاران و مجرمان و بزرگ نمایی بعضی از نقاط ضعف، هدف اصلی ناتوی فرهنگی در تحریک جوانان برای مقابله با نظام اسلامی است.

به عنوان نمونه در قضیه سکینه آشتیانی عکس‌هایی از این زن مجرم در جهان پخش شده که با حجاب کامل است و دشمن قصد دارد با تبلیغات منفی نگاه جامعه غربی را نسبت به حجاب و اسلام جهت دهی کند. در مکتب اسلام، ظاهر ملاک نیست بلکه اعمال و رفتار هستند که باعث تائید یا تکذیب می‌شوند چنین جوسازی‌هایی علیه اسلام و حجاب بر جوان ایرانی تاثیر گذار نخواهد بود زیرا جوانان ایرانی واقعیت را می‌دانند و آگاه هستند اما این مسئله می‌تواند تهدیدی برای اخلاق و خانواده در ایران باشد و از طرف دیگر این قضیه بر جوانان ایرانی ساکن خارج از کشور و جوانان غربی در ارائه یک تصویر نامناسب از جامعه اسلامی تاثیر خواهد داشت.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

موتور های جستجوگر

در این بخش انواع موتور های جستجوگر در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت

در این بخش به معرفی نرم افزارهای مورد استفاده در اینترنت در راستای بیان روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

استانده‌های مهارت اطلاعات شناسی در آموزش عالی

در این بخش استانده‌های مهارت اطلاعات شناسی در آموزش عالی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی بررسی می گردد.
No image

آشنایی بانرم افزارها و سایت های فرهنگی تبلیغی

امروزه در فعالیت های فرهنگی تبلیغی از نرم افزارهای بسیار زیادی می توان بهره گرفت از آن جایی که این نرم افزارها از نظر دسته بندی موضوعی و مخاطب متفاوت می باشند ، نرم افزارهای زیربه عنوان نمونه ای که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای طلاب ارجمند و مبلغان عزیز باشد معرفی می گردد.
No image

قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی

در این بخش قابلیتهای فرد با سواد اطلاعاتی در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی ارائه شده است.
No image

برای ایمنی بیشتر رمز عبور

در این بخش راهکارهایی برای ایمنی بیشتر رمز عبور در موضوع روش تحقیق و منبع شناسی بیان شده است.
No image

گوگل پک (Google Pack )

در این بخش به موضوع "گوگل پک (Google Pack )" در مبحث روش تحقیق و منبع شناسی پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS