25 مهر 1386, 0:0
مدیر کل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری و استاندارد سازی سازمان میراث فرهنگی گفت: 10 درصد از مراکز اقامتی و هتلهای کشور بصورت داوطلبانه ، براساس استاندارهای بین المللی به گردشگران خدمات ارائه می کنند.
اکبر فرهیخته در گفتگو با خبرنگار مهردرخصوص رعایتاستانداردهای جهانی در ارائه خدمات در بخشهای مختلف گردشگری،افزود:از 120 نوع خدماتی که برای گردشگران لازم است با توجه به محدودیت محصول در ایران، تنها بخش کمی ارائه می شود.
وی ادامه داد: استاندارد اقامت به طور متوسط 3و نیم تا 4 روز است اما در حال حاضر با توجه به نوع خدمات مدت اقامت در هتل برای گردشگران ما2 شب است به همین دلیلبراساس برنامه ریزیهای به عمل آمده ، افزایش کیفیت ارائه خدماترا همراه باافزایش مدت اقامت در دستور کار داریم.
وی گفت: در10 درصد از هتلها بصورت داوطلبانه خدمات استاندارد به گردشگران ارائه می شود و 10 درصد از هتلها نیزبرای ارائه خدمات استاندارداعلام آمادگی کرده اند.
مدیر کل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری و استاندارد سازی سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: طرح استاندارسازی خدمات مورد نیاز گردشگران برای مدت 2 سال تدوین شده که در سال اول یعنی تا 15 تیرماه سال 87 ، این طرح بصورت داوطلبانهو در سال دوم نیز بصورت اجباری در تمامی مراکز اقامتی اجرایی خواهد شد.
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان