دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی

No image
در مقطع سطح دو و سه؛ پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی از مراکز تخصصی حوزه علمیه قم برای سال تحصیلی 89-88 در مقطع سطح دو و سه دانش پژوه می پذیرد.
حجت الاسلام سید احمد مرتضایی، معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مرکز تخصصی به منظور تربیت و پرورش نیروی توانمند و متخصص، از میان طلاب دارای شرایط برای سال تحصیلی 89-88 در دو مقطع سطح دو (کارشناسی) و سه (کارشناسی ارشد) با دو گرایش فقه و حقوق خصوصی و فقه و حقوق جزا و جرم شناسی دانش پژوه می پذیرد.
وی در ادامه افزود: قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی، تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انظباطی و حداکثر سن 30 سال برای دوره کارشناسی و 34 سال برای دوره کارشناسی ارشد از جمله شرایط پذیرش دانش پژوه در این دوره هاست.
حجت الاسلام مرتضایی ادامه داد: اتمام پایه ششم برای ورود به مقطع کارشناسی و اتمام سطح دو با اولویت رشته حقوق برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.
وی زمان نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی این مرکز را از پانزدهم تیر تا پانزدهم مهرماه عنوان و خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله فتوکپی شناسنامه، دو قطعه عکس و ارزیابی تحصیلی خود به دفتر امور مراکز تخصصی واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، طبقه دوم، مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.
معاون آموزش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره سطح دو (کارشناسی) ساعت نه صبح روز پنج شنبه شانزدهم آبان ماه و آزمون ورودی دوره سطح سه (کارشناسی ارشد) ساعت نه صبح روز پنج شنبه نهم آبان ماه برگزار می شود، از این رو داوطلبان دوره سطح دو می بایست از تاریخ یازدهم تا پانزدهم آبان ماه و داوطلبان دوره سطح سه باید از تاریخ چهارم تا هشتم آبان ماه برای دریافت کارت ورورد به جلسه به دفتر امور مراکز تخصصی مراجعه کنند.
وی مواد آزمون سطح دو را ابواب قضا، شهادات، حدود، قصاص، دیات، اقرار، کفالت، حجر و متاجر شرح لمعه با ضریب سه، اصول فقه مظفر با ضریب دو، ادبیات عرب(ترجمه و اعراب گذاری نهج البلاغه از خطبه 101 تا پایان 120) با ضریب دو، زبان انگلیسی در حد دیپلم با ضریب یک و قانون اساسی با ضریب یک عنوان کرد و افزود: منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق خصوصی، حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه مدنی و منابع آزمون سطح سه با گرایش فقه و حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، متون حقوقی به زبان انگلیسی و قواعد فقه جزایی می باشد.
حجت الاسلام مرتضایی در پایان ضمن انتقاد از عدم تخصیص مکان مناسب برای این مرکز تخصصی تصریح کرد: متأسفانه به علت کمبود منابع و نبود مکان مناسب، با اهداف بلند مدت خود که شامل تربیت نیرو برای قوه قضاییه و رفع شبهات فقهی و حقوقی جامعه است، فاصله بسیاری داریم.
گفتنی است؛ سوالات آزمون ورودی این مرکز تخصصی به صورت چهارگزینه ای است و پذیرش دانش پژوه بر اساس بالاترین امتیاز آزمون و مصاحبه خواهد بود.
علاقه مندان می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر با شماره تلفن 7830957 دفتر امور مراکز تخصصی یا 6612885 و 6622844 مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در قم تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

آيين زمامداری در سيره ي حكومتی اميرالمومنين علی عليه السلام

فتوحات خلفای پیش از امیرمومنان علی علیه السلام سرزمینی وسیع و پهناور برای حکومت ایشان به ارث گذاشت (که شامل تمام کشورهای کنونی شبه جزیره، ایران، عراق، شامات کنونی، مصر و...) زمامداری موفقیت آمیز ایشان برآن سرزمین با ابزار و سایل و سطح فرهنگی آن زمان می تواند بهترین الگوی زمامداری برای ما شیعیان ایشان باشد.
No image

برخورد با استهزاء گران از ديدگاه قرآن

آياتي كه در قرآن از استهزا به ميان آورده بيشتر مربوط به حوزۀ عقيده و دين بوده كه در آن دشمنان، انبياي الهي، مومنان، وحي، آيات قرآن، احكام عبادي، معاد، پيامبران و حتي خداوند را به تمسخر گرفته و از استهزا به عنوان حربه اي براي رويارويي با دين الهي بهره مي جستند
No image

تربيت توحيدی در سیره اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم)

سیرۀ پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم در تربیت اعتقادی در زمینۀاصل توحید دارای مراحل سه گانۀ تبیین، توصیف و تثبیت بوده است.اولا:در مواجهه با اکثریت مردم اصل وجود خدا را مفروض گرفته اما در برابر عقاید انحرافی از دلایل روشن و قوی استفاده می کردند. ثانیا: در مقام معرفی خدا تاکید بر بیان صفات خدا می کردند با رعایت سطح فکری مخاطب. ثالثا: برای ارتقا و رشد ایمان فرد را به ارتباط با خدا و حفظ و تقویت ارتباط با خدا دعوت می کردند.
No image

تربيت فرزند در سيره معصومان (عليهم السلام)

بانگاهی هر چند اجمالی به آیات و روایاتی كه در مورد فرزند وارد شده، می توان به نگرش عمیق اسلام درباره فرزند و جایگاهش در اندیشه اسلامی پی برد. فرزندان نعمت های الهی نزد والدین اند، هم می توان آنها را بر انجام اعمال ناشایست و خلاف فطرت الهی شان به خاك ذلّت و پستی نشاند.

پر بازدیدترین ها

No image

سیره ی نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله در تغییر نام افراد

هرکس تاریخ زندگانی نبی مکرّم اسلام حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله را مطالعه نماید درمی یابد که ایشان در موارد متعدد، نام افراد شهرها را عوض می نموده اند. امام صادق علیه السلامنیز در این باره می فرمایند: پیامبر نام های زشت شهرها و اشخاص را تغییر می دادند
No image

فلسفه امتحان از دیدگاه قرآن و روایات معصومین

امتحان در فرهنگ قرآن، قرار دادن انسان ها در بستر حوادث گوناگون تلخ و شیرین با هدف رسیدن آنان به كمال لایق خویش است و در آیات پرشماری با واژه های یاد شده و غیر آنها مطرح گردیده است.
No image

عدالت اجتماعی در حکومت امام علی (ع)

عدالت اجتماعي به عنوان يک مفهوم جامع و همه جانبه در سياست گذاري يک حکومت و يک نظام وسيع بين المللي، براي اولين بار در تاريخ، از طرف امام علي (ع) و پس از شکست امپراطوري هاي روم و ايران و فتوحات مسلمين در قاره هاي آسيا و افريقا پايه گذاري شد. از ديدگاه امام علي (ع)، عدالت اجتماعي يک اصل همگرا و مشروع حکومتي است و همه ي ابعاد سياسي، اقتصادي اداري و سازماني را در بر دارد.
No image

تربيت فرزند در سيره معصومان (عليهم السلام)

بانگاهی هر چند اجمالی به آیات و روایاتی كه در مورد فرزند وارد شده، می توان به نگرش عمیق اسلام درباره فرزند و جایگاهش در اندیشه اسلامی پی برد. فرزندان نعمت های الهی نزد والدین اند، هم می توان آنها را بر انجام اعمال ناشایست و خلاف فطرت الهی شان به خاك ذلّت و پستی نشاند.
Powered by TayaCMS