دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سران کشورهای اسلامی از اسلام‌هراسی غرب انتقاد کردند

No image
سران کشورهای اسلامی از اسلام‌هراسی غرب انتقاد کردند رهبران کشورهای اسلامی در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی موج فزاینده اسلام ‌هراسی در غرب را مورد انتقاد قرار داده و متعهد شدند با افراط گرایی به نام دین که برخی دلایل اسلام هراسی را تشکیل داده مبارزه کنند.
سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در آخرین روز از نشست دو روزه خود در سنگال، درباره راههای مبارزه با فقر در کشورهای اسلامی، آسیا و آفریقا به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گفتگوهای رهبران مسلمان در این نشست تحت الشعاع خصومتها میان چاد و سودان به عنوان دو کشور عضو این سازمان 57 عضوی قرار گرفته بود. هیئتهای شرکت کننده در این نشستها به اتفاق آرا نسبت به حملات نظامی رژیم صهیونیست در مناطق فلسطینی و همچنین تصویر منفی از اسلام و تبعیض مسلمانان در غرب ابراز انزجار کردند.
دکتر اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی با مطرح کردن خواست خود مبنی بر محاکمه رژیم اشغالگر قدس برای جرایم جنگی گفت: ما در روابط خود با غرب به زمان دشواری رسیده ایم. بی اطلاعی درباره اسلام و دشمنی حساب شده با ریشه های تاریخی و همچنین ناکامی ما در دفاع از ارزشهای حقیقی اسلام علل افزایش موج اسلام هراسی است.
سازمان کنفرانس اسلامی همچنین از کشورهای غربی خواست ویژگیهای رفتاری ضد اسلامی خود چون انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز و اکران فیلم ضد قرآنی هلند را بار دیگر مورد بررسی دقیق قرار دهند. سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1969 تأسیس شد و اساس نامه آن در سال 1972 تصویب شد. اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کفنرانس اسلامی پیش از این دیدار به علت توافق برای تغییرات اساسنامه سازمان گفت: این جلسه به نقطه عطفی در تاریخ سازمان منتهی می شود.
منبع: مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

آيين زمامداری در سيره ي حكومتی اميرالمومنين علی عليه السلام

فتوحات خلفای پیش از امیرمومنان علی علیه السلام سرزمینی وسیع و پهناور برای حکومت ایشان به ارث گذاشت (که شامل تمام کشورهای کنونی شبه جزیره، ایران، عراق، شامات کنونی، مصر و...) زمامداری موفقیت آمیز ایشان برآن سرزمین با ابزار و سایل و سطح فرهنگی آن زمان می تواند بهترین الگوی زمامداری برای ما شیعیان ایشان باشد.
No image

برخورد با استهزاء گران از ديدگاه قرآن

آياتي كه در قرآن از استهزا به ميان آورده بيشتر مربوط به حوزۀ عقيده و دين بوده كه در آن دشمنان، انبياي الهي، مومنان، وحي، آيات قرآن، احكام عبادي، معاد، پيامبران و حتي خداوند را به تمسخر گرفته و از استهزا به عنوان حربه اي براي رويارويي با دين الهي بهره مي جستند
No image

تربيت توحيدی در سیره اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم)

سیرۀ پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم در تربیت اعتقادی در زمینۀاصل توحید دارای مراحل سه گانۀ تبیین، توصیف و تثبیت بوده است.اولا:در مواجهه با اکثریت مردم اصل وجود خدا را مفروض گرفته اما در برابر عقاید انحرافی از دلایل روشن و قوی استفاده می کردند. ثانیا: در مقام معرفی خدا تاکید بر بیان صفات خدا می کردند با رعایت سطح فکری مخاطب. ثالثا: برای ارتقا و رشد ایمان فرد را به ارتباط با خدا و حفظ و تقویت ارتباط با خدا دعوت می کردند.
No image

تربيت فرزند در سيره معصومان (عليهم السلام)

بانگاهی هر چند اجمالی به آیات و روایاتی كه در مورد فرزند وارد شده، می توان به نگرش عمیق اسلام درباره فرزند و جایگاهش در اندیشه اسلامی پی برد. فرزندان نعمت های الهی نزد والدین اند، هم می توان آنها را بر انجام اعمال ناشایست و خلاف فطرت الهی شان به خاك ذلّت و پستی نشاند.

پر بازدیدترین ها

No image

سیره ی نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله در تغییر نام افراد

هرکس تاریخ زندگانی نبی مکرّم اسلام حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله را مطالعه نماید درمی یابد که ایشان در موارد متعدد، نام افراد شهرها را عوض می نموده اند. امام صادق علیه السلامنیز در این باره می فرمایند: پیامبر نام های زشت شهرها و اشخاص را تغییر می دادند
No image

فلسفه امتحان از دیدگاه قرآن و روایات معصومین

امتحان در فرهنگ قرآن، قرار دادن انسان ها در بستر حوادث گوناگون تلخ و شیرین با هدف رسیدن آنان به كمال لایق خویش است و در آیات پرشماری با واژه های یاد شده و غیر آنها مطرح گردیده است.
No image

تربيت فرزند در سيره معصومان (عليهم السلام)

بانگاهی هر چند اجمالی به آیات و روایاتی كه در مورد فرزند وارد شده، می توان به نگرش عمیق اسلام درباره فرزند و جایگاهش در اندیشه اسلامی پی برد. فرزندان نعمت های الهی نزد والدین اند، هم می توان آنها را بر انجام اعمال ناشایست و خلاف فطرت الهی شان به خاك ذلّت و پستی نشاند.
No image

عدالت اجتماعی در حکومت امام علی (ع)

عدالت اجتماعي به عنوان يک مفهوم جامع و همه جانبه در سياست گذاري يک حکومت و يک نظام وسيع بين المللي، براي اولين بار در تاريخ، از طرف امام علي (ع) و پس از شکست امپراطوري هاي روم و ايران و فتوحات مسلمين در قاره هاي آسيا و افريقا پايه گذاري شد. از ديدگاه امام علي (ع)، عدالت اجتماعي يک اصل همگرا و مشروع حکومتي است و همه ي ابعاد سياسي، اقتصادي اداري و سازماني را در بر دارد.
Powered by TayaCMS