دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.

No image
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود.
فهرست کتاب‌های ترجمه شده به فارسی به صورت نرم‌افزار منتشر می‌شود
 
رسا، سرویس شهرستان‌ها ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فهرست کتاب‌های ترجمه شده به زبان فارسی از سال 1371 تا 1384 را به صورت نرم‌افزار ارائه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، «فهرست کتاب‌های فارسی شده» از ابتدای صنعت چاپ تا سال 1370 در چهار جلد و شامل 25 هزار مدخل پیش از این به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی منتشر شده بود که بخش دوم این اثر به زودی به صورت نرم‌افزار ارائه خواهد شد.
 کتاب«فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» شامل 25 هزار مدخل کتاب ترجمه شده از آغاز صنعت چاپ تا سال 1371 در همه زمینه‌های علوم را دربر دارد.
تدوین «فهرست کتاب‌های فارسی شده چاپی» به منظور پرهیز از ارائه ترجمه‌های مکرر از یک اثر که سبب ابطال وقت و هزینه فراوان می‌شود، صورت گرفته است.
قابل ذکر است، شیوه تنظیم فهرست‌نویسی کتاب‌های ترجمه شده برای سهولت کار پژوهشگران به صورت الفبایی است به این صورت که نام خانوادگی مؤلف اثر، مترجم و همه آثار ترجمه شده او، محل نشر اثر، ناشر، سال چاپ و تعداد صفحات ذیل آن آمده است.
همچنین برای سهولت در بازیابی اطلاعات در جلد چهارم این کتاب، نمایه‌های مؤلفان و مترجمان و آثار تهیه شده است.
گفتنی است، گروه کتابشناسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی از سال 1376 اقدام به فهرست‌نویسی کتاب‌های فارسی شده کرده است.
 
www.rasanews.com

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

آيين زمامداری در سيره ي حكومتی اميرالمومنين علی عليه السلام

فتوحات خلفای پیش از امیرمومنان علی علیه السلام سرزمینی وسیع و پهناور برای حکومت ایشان به ارث گذاشت (که شامل تمام کشورهای کنونی شبه جزیره، ایران، عراق، شامات کنونی، مصر و...) زمامداری موفقیت آمیز ایشان برآن سرزمین با ابزار و سایل و سطح فرهنگی آن زمان می تواند بهترین الگوی زمامداری برای ما شیعیان ایشان باشد.
No image

برخورد با استهزاء گران از ديدگاه قرآن

آياتي كه در قرآن از استهزا به ميان آورده بيشتر مربوط به حوزۀ عقيده و دين بوده كه در آن دشمنان، انبياي الهي، مومنان، وحي، آيات قرآن، احكام عبادي، معاد، پيامبران و حتي خداوند را به تمسخر گرفته و از استهزا به عنوان حربه اي براي رويارويي با دين الهي بهره مي جستند
No image

تربيت توحيدی در سیره اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم)

سیرۀ پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم در تربیت اعتقادی در زمینۀاصل توحید دارای مراحل سه گانۀ تبیین، توصیف و تثبیت بوده است.اولا:در مواجهه با اکثریت مردم اصل وجود خدا را مفروض گرفته اما در برابر عقاید انحرافی از دلایل روشن و قوی استفاده می کردند. ثانیا: در مقام معرفی خدا تاکید بر بیان صفات خدا می کردند با رعایت سطح فکری مخاطب. ثالثا: برای ارتقا و رشد ایمان فرد را به ارتباط با خدا و حفظ و تقویت ارتباط با خدا دعوت می کردند.
No image

تربيت فرزند در سيره معصومان (عليهم السلام)

بانگاهی هر چند اجمالی به آیات و روایاتی كه در مورد فرزند وارد شده، می توان به نگرش عمیق اسلام درباره فرزند و جایگاهش در اندیشه اسلامی پی برد. فرزندان نعمت های الهی نزد والدین اند، هم می توان آنها را بر انجام اعمال ناشایست و خلاف فطرت الهی شان به خاك ذلّت و پستی نشاند.

پر بازدیدترین ها

No image

عدالت اجتماعی در حکومت امام علی (ع)

عدالت اجتماعي به عنوان يک مفهوم جامع و همه جانبه در سياست گذاري يک حکومت و يک نظام وسيع بين المللي، براي اولين بار در تاريخ، از طرف امام علي (ع) و پس از شکست امپراطوري هاي روم و ايران و فتوحات مسلمين در قاره هاي آسيا و افريقا پايه گذاري شد. از ديدگاه امام علي (ع)، عدالت اجتماعي يک اصل همگرا و مشروع حکومتي است و همه ي ابعاد سياسي، اقتصادي اداري و سازماني را در بر دارد.
No image

فلسفه امتحان از دیدگاه قرآن و روایات معصومین

امتحان در فرهنگ قرآن، قرار دادن انسان ها در بستر حوادث گوناگون تلخ و شیرین با هدف رسیدن آنان به كمال لایق خویش است و در آیات پرشماری با واژه های یاد شده و غیر آنها مطرح گردیده است.
No image

سیره ی نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله در تغییر نام افراد

هرکس تاریخ زندگانی نبی مکرّم اسلام حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله را مطالعه نماید درمی یابد که ایشان در موارد متعدد، نام افراد شهرها را عوض می نموده اند. امام صادق علیه السلامنیز در این باره می فرمایند: پیامبر نام های زشت شهرها و اشخاص را تغییر می دادند
No image

تربيت توحيدی در سیره اهل بیت پیامبر (صلوات الله علیهم)

سیرۀ پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم در تربیت اعتقادی در زمینۀاصل توحید دارای مراحل سه گانۀ تبیین، توصیف و تثبیت بوده است.اولا:در مواجهه با اکثریت مردم اصل وجود خدا را مفروض گرفته اما در برابر عقاید انحرافی از دلایل روشن و قوی استفاده می کردند. ثانیا: در مقام معرفی خدا تاکید بر بیان صفات خدا می کردند با رعایت سطح فکری مخاطب. ثالثا: برای ارتقا و رشد ایمان فرد را به ارتباط با خدا و حفظ و تقویت ارتباط با خدا دعوت می کردند.
Powered by TayaCMS