دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

این کتاب به همت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تدوین و از سوی شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.

فصل اول این کتاب کلیات تحقیق را در قالب بیان مسأله، ضرورت و اهمیت موضوع، اهداف تحقیق، سئوالات تحقیق، پیشینه تحقیق، پایان نامه‌ها و طرح‌ها، و مقالات بیان می کند.

 همچنین فصل دوم با عنوان ادبیات تحقیق به بیان تاریخچه سازمان‌های غیر دولتی، کلیاتی راجع به سازمان، کلیات سازمان‌های غیر دولتی، تعامل دولت و سازمان‌های غیر دولتی، مفهوم دین پژوهی و تعریف دین و مباحث بنیادی نظارت می پردازد.

فصل سوم روش تحقیق را مورد بررسی قرار داده است که موضوعات آن از قبیل: تعریف مفاهیم، تعریف نظری، تعاریف عملیاتی، جامعه و نمونه آماری، روش گردآوری داده ها، اعتبار و روایی، فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات، محدودیت های تحقیق است.

فصل چهارم به توصیف و تبیین داده ها می پردازد؛ وضع فعالیت سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، ساختار سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، ضرورت شکل گیری سازمان های غیر دولتی فرهنگی دینی، و وضعیت نظارت بر امور فرهنگی دینی عناوین اصلی مطالب این فصل است.

در فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادات آمده است که مطالب آن شامل وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی، نحوه تعامل سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی و سازمان‌های دولتی، نحوه نظارت سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی بر تبلیغ و ترویج، موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی دینی بر تبلیغ است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

تکریم مخاطب

در این بخش موضوع "تکریم مخاطب" در سیره تبلیغی معصومین بیان شده است.
No image

پرهیز از نقل ظنّیات

در این بخش به موضوع "پرهیز از نقل ظنّیات" در سیره تبلیغی معصومین پرداخته شده است.
No image

بکارگیری وسایل مشروع

در این بخش به موضوع "بکارگیری وسایل مشروع" ، جهت بیان سیره تبلیغی معصومین اشاره شده است.
No image

استفاده از تمثیل و تشبیه

در این بخش با استفاده از تمثیل و تشبیه به بیان سیره تبلیغی معصومین پرداخته شده است.
No image

هدایت‌پذیر دانستن انسان‌ها

در این بخش هدایت‌پذیر دانستن انسان‌ها در موضوع سیره تبلیغی معصومین بررسی شده است.

پر بازدیدترین ها

No image

هدایت‌پذیر دانستن انسان‌ها

در این بخش هدایت‌پذیر دانستن انسان‌ها در موضوع سیره تبلیغی معصومین بررسی شده است.
No image

اخلاق اجتماعی پیامبر اکرم (ص)

در این بخش اخلاق اجتماعی پیامبر اکرم (ص) در موضوع سیره تبلیغی معصومین آورده شده است.
No image

اخلاق خانوادگی در رفتار وگفتار امیرمؤمنان علی علیه السلام

در این بخش اخلاق خانوادگی در رفتار وگفتار امیرمؤمنان علی علیه السلام در موضوع سیره تبلیغی معصومین آورده شده است.
No image

بکارگیری وسایل مشروع

در این بخش به موضوع "بکارگیری وسایل مشروع" ، جهت بیان سیره تبلیغی معصومین اشاره شده است.
No image

نظم و انضباط

در این بخش به موضوع "نظم و انضباط" در سیره تبلیغی معصومین اشاره شده است.
Powered by TayaCMS