دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد

No image
آیت الله استادی؛ عزادار واقعی باید رفتار و کردار حسینی داشته باشد
امام جمعه موقت قم گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بر یکرنگی اخلاق و رفتار عزاداران امام حسین(ع) با پیام های مکتب عاشورا تأکید و خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما از کربلا و عاشورا دم می زنیم، باید رفتار و کردار ما نیز حسینی باشد.                                        
وی در ادامه افزود: کسی که به اعمال خلاف شرع و گناه دست می زند، نمی تواند ادعای پیروی از راه امام حسین(ع) و حادثه عاشورا داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد و احیای ارزش های دینی در جامعه بود، اظهار داشت: در جامعه حسینی نباید مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مشکلات اعتقادی وجود داشته باشد.                                 
آیت الله استادی با انتقاد از موضع گیری برخی در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: چند روز پیش در مورد مشکلات اختلاط دختر و پسر در مدارس و دانشگاه ها مطالبی را نقل کردم که متاسفانه به صورت مکتوب با واکنش یکی از بانوان حاضر در جلسه مواجه شدم. مگر ما قبول نداریم که اسلام با اختلاط زن و مرد مشکل دارد و جایی که زن و مرد با هم باشند زمینه گناه و فساد فراهم می شود.                              
وی همچنین گفت: قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) در سایه معنویت تحقق می یابد و این بزرگترین درس عاشوراست.                            
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کربلا متعلق به یک منطقه و زمان خاصی نیست؛ هرکجا که ظالم و مظلوم وجود دارد، آنجا نیز کربلا است.                                       
وی در پایان تصریح کرد: ما باید در برابر فتنه های زمان و مقابله دشمنان با دین، هوشیار باشیم و تکلیف خود را بدانیم.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS