دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.

No image
آیت الله العظمی سبحانی؛ با منطق قوی حقانیت خود را اثبات کنیم.
آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: وظیفه روحانیت سنگین است، ولی جهان آماده شنیدن حق است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به حدیث غدیر اشاره کرد و گفت: در میان احادیث نقل شده از پیامبر (ص) تواتر هیچ حدیثی از حدیث غدیر بیشتر نیست و در کتب شیعی و سنی نقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی 110 نفر از صحابه پیامبر را در سند روایت حدیث غدیر نام برده است و این دلالت بر متواتر بودن آن دارد.
وی افزود: مشکل اهل‌سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث است، ولی اگر تاریخ آن را مطالعه کنند ابهامی برایشان به وجود نمی‌آید.
این مرجع تقلید با توجه به اینکه بیعت امامت مربوط به عید غدیر است، افزود: امامت حضرت علی (ع) قبل از غدیر اعلام شده بود، ولی رسمیت آن به عید غدیر مربوط است.
وی به منطق قوی شیعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در غرب و شرق دنیا گوش شنوا برای شنیدن حرف حق وجود دارد و لذا شیعه باید از منطق قوی خود استفاده کرده و حقانیت خود را اثبات کند.
سبحانی به تبلیغ غیر صحیح سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: چون منطق شیعه قوی و در حال پیشرفت است، آنها از استدلال و منطق صحیح شیعه نگرانند.
وی با تاکید بر پیشرفت شیعیان در علوم مختلف گفت: نباید به داشته‌های فعلی خود اکتفا کنیم، چون مخاطبین از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی از آگاهی لازم برخوردارند لذا باید دانش روحانیت چند برابر شود.
آیت‌الله العظمی سبحانی همچنین در مراسم رونمایی از بزرگترین سایت شیعی به زبان اسپانیولی،گفت: اگر حضرت حجت (عج) صد سال پیش ظهور می‌کرد، پیامش را باید از طریق اعجاز به جهانیان می‌رساند، ظاهراً کار حضرت اعجاز نیست و مستند به امور طبیعی است.
وی اظهار کرد: بسیار باارزش است عده‌ای از طلاب و اندیشمندان در قم زبان اسپانیولی را یاد گرفته‌ و پیام اسلام اهل‌بیت (ع) را از طریق این زبان به ششصد میلیون اسپانیولی می‌رسانند.
وی افزود: ابزار و امکاناتی که دشمن آن را ساخته و در اختیار ما هم قرار دارد، باید از آن به نفع اسلام بهره بگیریم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که امام زمان (عج) برای جهانیان است و پیام او به طریقی است که به همه جهان می‌رسد.
سبحانی تصریح کرد: خداوند ابزار رسانه‌ای را در اختیار ما قرار داده تا زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشیم و پیام آن حضرت را جهانیان بشنوند.
وی گفت: مدیریت در درجه اول سعه‌صدر می‌خواهد و اگر کسی کاری را قبول کرد نباید دنبال کارهای دیگر برود که در این صورت کاری از پیش نخواهد برد.اگر فعالیتی بخواهد پایدار باشد باید فقط الهی باشد.
وی به فعالیت‌های موسسه اندیشه شرق اشاره و تاکید کرد: اگر این موسسه می‌خواهد موفق باشد، باید صرفاً کار فرهنگی تبلیغی انجام دهد و هیچ‌گونه حالت جناحی به خود نگیرد.
رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: باید در سایت این موسسه به مسایل و مناقب به صورت مثبت پرداخته شود و مسایل تفرقه‌افکن مطرح نشود.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS