دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ روحانیت باید بر تمام دنیا احاطه داشته باشد.

No image
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ روحانیت باید بر تمام دنیا احاطه داشته باشد.
آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی گفت: انتظارات دنیا از حوزه‌های علمیه بویژه پس از انقلاب بسیار زیاد شده است و در چنین شرایطی روحانیت باید بر تمام دنیا احاطه داشته باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم، اظهار کرد: روحانیت نمی‌تواند نسبت به مسایل جهانی بی‌اطلاع باشد، به ویژه آن که امروز وقایع جهانی خیلی زود در کشور ما هم تاثیر می‌گذارد.
این مرجع تقلید گفت: حوزویان باید از اوضاع عالم بویژه مسلمانان اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند در همه جا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
صافی ‌گلپایگانی با بیان این‌که دیدگاه‌های شورای عالی را فی‌الجمله قبول دارد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های شما باید در راستای حفظ سنت‌های اصیل حوزه باشد و لزومی ندارد برای سازماندهی امور، آزادی عمل و استقلال علما و اساتید محدود شود.
وی افزود: لازم نیست حوزه‌های بلاد صد در صد در حوزه علمیه قم ادغام شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که امور حوزه نباید صد در صد اداری و شکلی سازمانی پیدا کند، خاطرنشان کرد: این امر موجب از بین رفتن قداست روحانیت و تضعیف رابطه مردم با آنان است.
وی بر لزوم مطالعه و کارشناسی قبل از ایجاد تغییر و تحولات در حوزه تاکید کرد و گفت: دست‌ به تغییراتی نزنیم که محسنات فعلی را از دست بدهیم و دیگر راه بازگشت نداشته باشیم.
صافی‌ گلپایگانی در پایان این دیدار از زحمات اعضای شورای عالی حوزه قدردانی کرد و افزود: امیدوارم با حسن‌نیتی که دارید، موفق باشید.
 
منبع:  www.isna.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS