دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است

No image
آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تهدید کار انسان‌های بی منطق است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ سار، تهدید شده بود ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های ایشان تغییری ایجاد نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت روز رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: بانوان باید حضرت خدیجه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر سوره مریم، به شجاعت و دلیری حضرت ابراهیم خلیل(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آن پیامبر الهی با این که از سوی بسیاری از بت پرستان تهدید می‌شد، هرگز در برابر آنان ترسی به خود راه نداد، زیرا بر اساس آموزه‌های دینی نباید از تهدید دشمن ترسید.
وی در ادامه با اشاره به این که تهدید، همواره کار انسان‌های بی‌منطق است، تاکید کرد: بت‌پرستان می‌خواستند با تهدید حضرت ابراهیم(ع)، مردم را از دین الهی بازدارند، ولی‌ ایشان در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) با این که به سنگ‌سار تهدید شده بود، ولی این تهدیدها در اهداف و برنامه‌های وی خللی ایجاد نکرد.
این مرجع تقلید در برداشتی از سوره مریم به پیام مقاومت حضرت ابراهیم در برابر بت پرستان اشاره کرد و افزود: عصبانی نشدن در برابر افراد لجوج، نترسیدن از تهدیدها و پاسخ بدی را خوبی دادن از پیام‌های اصلی این مقاومت است.
وی در ادامه گفت: افرادی که سعه صدر دارند در مقابل بدی‌ها، با خوبی برخورد می‌کنند و فشارها برآن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت.
این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود  به داستان سعه صدر مالک اشتر اشاره کرد و اظهار داشت: ما شیعیان علی(ع) باید از مالک اشتر الگو بگیریم که به تمام بدی‌های که به وی شد با خوبی پاسخ گفت.
وی ادامه داد: اگر مردم به اعمال ناشایست دیگران، پاسخ خوبی دهند، بسیاری از پرونده‌ها قضایی کاهش خواهد یافت.
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS