دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند

No image
آیت الله صافی گلپایگانی؛ ،اقلیت ترکیه حقوق مسلمانان را پایمال نکنند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را محکوم کرد و افزود: پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پیامی اقدام لاییک‌های ترکیه را درباره ممنوعیت حجاب محکوم کرد.
متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی:«ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون»
سلام بر مسلمانان با استقامت! بر آنان که هویت اسلامی و التزامات دینی خود را گرامی می دارند و در مواضع خود ایستاده‌اند! سلام بر آن خواهران و برادران عزیز که نه تنها در داخل کشور خود، در حفظ اسلامیت جامعه خویش اعلام وجود می‌نمایند؛ بلکه به مسلمانان کشورهای دیگر درس وفاداری به اسلام و قرآن می‌دهند. ما به آنها درود می‌فرستیم که نزدیک یک قرن است در برابر جوسازی ها و فشارها، در خط اسلام ثابت قدم مانده‌اند.
متأسفانه بر خلاف قوانین و عرف بین الملل در ترکیه آزادی و حقوق حقه بانوان مسلمان که دارای اکثریت هستند، در معرض تجاوز اقلیت قرار گرفته است و دانشجویان دختر را به نام حجاب و پوشش مقدس اسلامی که هر بانوی مسلمان باید به آن متعهد باشد، از درس و تحصیل علم و حضور در کلاس‌های دانشگاه محروم می‌کنند.
پافشاری بر استقلال و هویت ملی و اسلامی خواهران و برادران ترک ما، قابل صد هزار تحسین است. الحق، این جایگاه بلند از ملت مسلمان ترک، دور از انتظار نبوده و نیست. سزاوار است که آن اقلیت نیز به این اکثریت بپیوندند و با همکاری، کشور خود را در مسیر ترقی و موفقیت شایان به سوی جلو جهش بدهند و برنامه‌هایی را که خلاف شأن و موقعیت بین المللی و اسلامی ملت با فرهنگ ترکیه است، کنار بگذارند و در مسیر تحصیل علم و دانش و رشد فکری جامعه، مانع ایجاد ننمایند.
هفتم جمادی الثانی 1429/ لطف الله صافی
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS