دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن

No image
اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن، روز گذشته در قم به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کارگاه آموزشی تدبر روش‌مند در قرآن کریم که با هدف اجرای طرح تدریس و آموزش در مدارس علمیه خواهران، در اردوگاه فاطمه زهرا(س)، برگزار شد، اول مردادماه، به کار خود پایان داد.
خانم ناصح، مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در حاشیه این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این کارگاه از 27 تیرماه، در قم آغاز شده بود که اول مرداد ماه با برگزاری آزمون پایان دوره به کار خود پایان داد.
وی افزود: در این دوره آموزشی، 85 نفر از بانوان طلبه از پنجاه مدرسه علمیه حضور داشتند که به مدت چهار روز در یک کارگاه علمی به روش‌های جدید و همچنین رفع نواقص علمی خود پرداختند.
ناصح با بیان این که دوره یادشده به صورت مقدماتی برای آن دسته از بانوان طلبه مدارس علمیه‌ای که موفق به حضور در این دوره‌ها نشدند، برگزار شد و خاطر نشان کرد: به زودی دوره تکمیلی برای این گروه در شهریورماه برگزار می‌شود و بانوان طلبه می‌توانند با حضور در این دوره به نتایج علمی خوبی دست یابند.
مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: منبع درسی این کارگاه آموزشی، کتاب«تدبر روش‌مند در قرآن»، اثر استاد الهی‌زاده است که اساتید با گذراندن آن جهت تدریس در مدارس علمیه گواهی تدریس دریافت می‌کنند.
گفتنی است، تاکنون 390 استاد از 156 مدرسه علمیه سراسر کشور، این دوره‌ها را گذرانده‌اند که 73 مدرسه علمیه دیگر باید در این طرح شرکت کنند و تا‌کنون دوازده دوره تدبر روشمند در قرآن کریم در سطح مقدماتی برگزار شده است، که شش دوره مقدماتی، پنج دوره تکمیلی و یک دوره عالی برای بانوان مربی تدبر روشمند در قرآن، در تابستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS