دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است

No image
امام جمعه اصفهان؛ عزاداری بدون بیان فضائل اهل بیت؛ زیان بار است به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد و روحانیان مستقر در طرح هجرت در استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی؛ همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور ائمه جمعه و جمعی از امامان جماعت ادارات و مساجد، روحانیان مستقر و خواهران مبلغ سطح استان، در اصفهان برگزار شد.
آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در اصفهان، در این همایش، بصیرت، آگاهی و تحقیق در دین و شناخت زمان را یکی از محورهای عملی روحانیان دانست و افزود: برای روحانیان؛ مطالعه، درک و شناخت کامل مطالب، تحقیق و نو بودن مطالب خصوصاً به روزکردن آثاری که از سوی گذشتگان به دست ما رسید؛ از ضروریات ترویج اسلام است.
وی سخنرانی و مداحی در مراسم و عزاداری های ائمه اطهار(ع) را مکمل یکدیگر دانست و گفت: حذف سخنرانی روحانیان و اکتفا به مداحی را که در سال های اخیر، در برخی نقاط کشور مرسوم شده، روش نامطلوبی دانست و اظهار داشت: گسترش این شیوه در کشور خطری بزرگ است؛ زیرا عزاداری اهلبیت(ع) همواره باید در راستای آگاهی از تمام مسائل دینی و بیان احکام اسلام باشد و عزاداری بدون درک مسائل دینی و بیان فضائل اهل بیت(ع) زیان بار است.
نماینده ولی فقیه در اصفهان بیان داشت: دعا وسیله ای برای آشنائی و نزدیکی با خدا است و شناخت خدا به تنهایی از دعا به دست نمی آید؛ بلکه همراه با فهم و دریافت مطالب دیگر سودمند است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روحانیان در مجالس ادعیه خوانی ضمن تقویت روح، با موعظه، درک و شناخت مردم را تقویت کنند که تقویت روح بدون درک و شناخت خدا کاری عبث است.
آیت الله طباطبایی در ادامه یکی از وظایف روحانیت و شیعه را گسترش مرام اهلبیت(ع) در سراسر جهان عنوان کرد و گفت: رفتار و کردار ما باید همواره سالم و متأسی از رفتار و کردار ائمه(ع) باشد و با محبت، دیگر مذاهب را نیز به شیعه جذب کنیم.
امام جمعه اصفهان ابراز داشت: متأسفانه روش و سطح فکری تعداد اندکی از متدینین و حامیان آنها، فاقد این شیوه است و با اعمالی که صحیح می دانند مانند فحاشی علنی به مقدسات دیگر مذاهب که سبب وهن دین می شود، دیگران را نه تنها از شیعه و مرام اهلبیت(ع) دور می کند؛ بلکه دشمنی آنان با شیعیان را فراهم می کند.
وی بی احترامی به مقدسات شیعان در برخی از کشورها را بسیار ناگوار دانست و افزود: پس بهتر است برای جلوگیری از این گونه بی احترامی ها و برای عدم شکستن مجدد حرمت ادعیه عزیزمان، کتاب زیارتی خاصی را فقط جهت استفاده در اعمال حج تهیه کنیم.
آیت الله طباطبایی ضمن بیان فضائل زیارت عاشورا اضافه کرد: هیچ کسی جرأت جسارت به زیارت عاشورا و ابا عبدالله الحسین(ع) را ندارد.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS