دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم

No image
برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم
رسا، سرویس فرهنگی ـ مجمع عالی حکمت اسلامی، دوره‌های آموزشی را ویژه طلاب خواهر و برادر در سال جدید در حوزه علمیه قم برگزار می‌کند.
محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام زمان برگزاری دوره‌های آموزشی این مرکز گفت: دوره‌های آموزشی مجمع عالی حکمت اسلامی از بیستم مهرماه آغاز خواهد شد.
وی سیزدهم تا 20 بیستم مهرماه را زمان نام‌نویسی این دوره‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: طلاب علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و یا دوره‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز نام‌نویسی کنند.
خراسانی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ـ پژوهشی در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: این دوره آموزشی با موضوع تفسیر المیزان،‌ تجرید‌الاعتقاد،‌ تمهید‌القواعد، با حضور اساتید حجج اسلام غروی، رضانژاد و حسن معلمی برگزار می‌شود.
وی درباره دوره آموزشی کوتاه مدت این مجمع افزود: نقد و بررسی فرقه‌های انحرافی معاصر، نقد و بررسی عرفان‌های کاذب، تحلیل و بررسی اصالت وجود، نقد فلسفه غرب(دکارت)، معرفت‌شناسی و نقد بررسی رویکردهای هرمونتیک به قرآن از موضوعات این دوره آموزشی است که با حضور اساتید حجج اسلام پارسانیا،‌ رضانژاد، شریفی، عبودیت، قمی، معلمی و میری برگزار خواهد شد.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، برهان شفا، ‌شواهدالربوبیه، حکمت الاشراق، اشارات نمط دوم، تفسیر المیزان، اسفار، ‌تمهید القواهد، حکمت متعالیه را از موضوعات دروس بلند مدت خواند و تصریح کرد: این دروس از سوی اساتیدی چون حجج اسلام پارسانیا، جوادی،‌ حشمت‌پور، رضانژاد، غروی، فیاضی،‌ معلمی و یزدان‌پناه ارائه می‌شود.
وی یاد آور شد: برای نخستین‌بار خواهران طلبه می‌توانند در دوره‌های کوتاه بدایه المعارف شرکت کنند.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به نشانی قم ـ خیابان نوزده دی ـ شماره ده ـ فرعی اول سمت چپ ـ پلاک پنج مراجعه و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 11 ـ 7757610ـ0251 تماس بگیرند.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS