دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بوستان سعدی در مرکز صبا انیمیشن شد

No image
بوستان سعدی در مرکز صبا انیمیشن شد
بوستان سعدی به کارگردانی «ملوس مراد» در مرکز صبا انیمیشن می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز صبا، مجموعه انیمیشن «بوستان سعدی» در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای در حال ساخت است و در هر قسمت با توجه به حکایت مکتوب سعدی در اشعارش اتفاقی می‌افتد که این اتفاقات بیشتر از مسائل روزمره و شرایطی است که ممکن است برای هر شخص پیش آید که از آن به عنوان تجربه و پند یاد می‌کنیم.
ملوس مراد درباره این مجموعه انیمیشن گفت: در این مجموعه سعی شده از عناصری که حاکی از زندگی در قرن هفتم است، استفاده شود که در این مورد تحقیقاتی نیز صورت گرفت. همچنین در نوع دیالوگ‌هایی که در این مجموعه استفاده شده تا حد امکان از کلمات و جمله‌بندی خاص آن دوران استفاده خواهد شد.                                           
در همه داستان، سعدی نیز به صورت گذرا حضور دارد و از اتفاقات خاص هر داستان نسخه نویسی می‌کند و گاهی تنها بیتی از اشعارش را متناسب با حکایت داستان زمزمه می‌کند.                             
سید ارشاد میرشجاعی طراح شخصیت و طراح استوری برد این پروژه نیز می‌گوید: ما سعی کردیم در این کار شخصیت‌ها کاملا ایرانی باشند، به همین خاطر درمورد نقاشی‌های ایرانی و خصوصیات چهره ایرانی تحقیق کرده‌ایم تا بتوانیم آنها را در کار اعمال کنیم. برای طراحی شخصیت سعدی، اتودهای زیادی طراحی کردم و با استفاده از تصاویر کتاب‌ها و مجسمه وی، اتودها را پیش بردم و پس از رسیدن به طرح دلخواه تصمیم گرفتم تا کمی چهره سعدی را مناسب با مخاطب این کار یعنی کودک و نوجوان نزدیک کنم تا آنها بتوانند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.                            
در حال حاضر 30 نفر در قسمت‌های مختلف روی این پروژه کار می‌کنند که بنابر پیش بینی‌ها، این کار در سال 1388 به پایان خواهد رسید.        
سایر عوامل این مجموعه انیمیشن عبارتند از: فیلمنامه‌نویس: مجید راستی، کارگردان و تهیه کننده: ملوس مراد، دستیار کارگردان: نگین طاهری، طراح شخصیت و طراح استوری برد: سید ارشاد میرشجاعی، طراح لی اوت: شهرام شیرزادی، طراح فضا:فاطمه پرداختی، طراح زمینه و پس زمینه: احسان عبداللهی، شف انیماتور: سعیدجلالیه، انیماتورها: سعیدجلالیه، بهنام برنجی، شهلا قاسمیان، جواد ابراهیم خانی، نگین طاهری، طراحان میانی:فائزه حسن وری، سحر افتخاریان، گلنوش طاهری، الهه کردلو و محمود جلالیه، طراح دسن: مهشاد پاکروان، چک دسن: نوگل طاهری، مسئول فنی پروژه:پوریا سازگار، مسئول کامپوزیت: ابراهیم پناهی شاد، لاین تست:مهدی احمدی‌فرد، شهاب موسوی.
 
منبع: www.farsnews.ir

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS