دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تدوین آیین نامه شورای پیشبرد و ارتقاء حوزه

No image
تدوین آیین نامه شورای پیشبرد و ارتقاء حوزه
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در نشست مدیران مدارس حوزه علمیه قم با بیان اینکه مقوله تحول و فرآیند آن در حوزه تعریف شده و به تدریج خروجی‌های آن آشکار می‌شود گفت: آیین نامه این شورا و کمیسیون‌های مربوطه نوشته شده و اسکلت بندی آن طراحی گردیده و کار با توان و بنیه قوی علمی وتشکیلاتی پیش می‌رود. وی ادامه داد: ابتکار عمل در دست حوزه و مدیریت حوزه است و این بهترین تضمین به طلاب و فضلا برای اجرای بهینه تحول در حوزه است. نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در تحول حوزه باید خواست مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد، بر حضور فعال نخبگان و فرزانگان حوزه در این مسئله تأکید کرد و گفت: شما باید ابتکار عمل را در دست بگیرید و اگر ما خود را از روند تحول در حوزه کنار بکشیم، ممکن است بعضی‌ها کاری کنند که نه خواست رهبری و نه خواست مراجع و روحانیت باشد. وی با تأکید بر، برگزاری نشست‌های علمی در مدارس علمیه قم جهت بررسی و اطلاع‌رسانی پیرامون لزوم و چگونگی تحول در حوزه عنوان کرد: طلاب باید این را کار خود بدانند و با شور در این عرصه فعالیت کنند و مدیران مدارس برآیند آن را به مدیریت منتقل کنند تا نظرات آنها از دیدگاه مدیریت منعکس شود. عضو مجلس خبرگان رهبری، تدوین سند چشم‌انداز حوزه علمیه را از دیگر فعالیت‌های مثبت مدیریت حوزه برشمرد و گفت: با تدبیری که اعضای شورای عالی حوزه داشتند، کار مشترکی بین دفتر طرح و برنامه شورای عالی و طرح و برنامه مرکز مدیریت در این خصوص در حال انجام است و بخش اول سند چشم‌انداز برای بررسی در دستور کار شورای عالی قرار گرفته است. منبع خبر: خبرگزاری حوزه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS