دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه اندازی دانشگاه مجازی اسلامی

No image
راه اندازی دانشگاه مجازی اسلامی رئیس دانشگاه آزاد با تشریح مصوبات سیزدهمین نشست شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام (FUIW) از ارزیابی کیفی و اعتبارسنجی دانشگاههای جهان اسلام و راه اندازی دانشگاه مجازی اسلامی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالله جاسبی در خصوص مصوبات سیزدهمین مجمع FUIW که در کوالالامپور مالزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در گزارش دبیر کل آیسسکو پیرامون مسائلی نظیر نوسازی و توسعه سیستم دانشگاه، همکاری و تعامل دانشگاه های عضو، توسعه روندهای آموزش دانشگاهی در آینده، سازمان دهی کنفرانس ها، شرکت در فعالیت های اتحادیه نهادها و موسسات موازی و پروژه های تکمیلی توضیحاتی ارائه شد.
وی ادامه داد: همچنین با ارائه گزارش مالی اتحادیه، مشخص شد میزان هزینه ها از میزان درآمدها کمتر بوده است.
جاسبی با اشاره به پیشنهاد دانشگاه آزاد و تصویب پروژه دانشگاه مجازی اسلامی زیر نظر FUIW گفت: در مجمع عمومی اتحادیه، 15 عضو به عنوان هیئت امنا پیشنهاد شدند که چهار عضو دائم آن شامل دبیر کل اتحادیه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شارجه و دانشگاه اسلامی اوگاندا هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سایر اعضا را دانشگاه کویت، دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود عربستان، دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان، دانشگاه اسلامی بین المللی مالزی، دانشگاه سنگال، دانشگاه کردوی آمریکا، بانک توسعه اسلامی، سازمان خیرین بین المللی اسلامی، صندوق وحدت اسلامی، دانشگاه عبدالمالک اسحادی و دانشگاه عیر حضوری قدس دانست و افزود: دانشگاه مجازی اسلامی تا پایان سال 2008 پذیرش دانشجو خواهد داشت.
رئیس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام با اشاره به تصویب پروژه کیفیت و اعتبار سنجی دانشگاهها گفت: 11 نماینده از آیسسکو، اتحادیه شورای اجرایی، دانشگاه کویت، دانشگاه بین المللی مالزی، دانشگاه اسلامی داکار، دانشگاه اسلامی هلند، بنیاد آموزش اسلامی، بانک توسعه اسلامی و ... مسئولیت ارزیابی دانشگاه های جهان اسلام را عهده دار شدند.
جاسبی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه ای با عنوان تجاری سازی دانشگاههای اسلامی از سوی دانشگاه آذربایجان به منظور مشخص کردن کارآیی دانشگاهها و موسسات غیر دولتی که شهریه می گیرند، ارائه شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تصویب جایزه FUIW برای مقالات تحقیقاتی، آکادمیک و دانشگاهی از دیگر دستاوردهای سیزدهمین اجلاس شورای اجرایی بود که در این رابطه چهار محقق دانشگاهی تقدیر شدند.
وی از عضویت 14 دانشگاه برای نخستین بار در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام خبر داد و گفت: این اعضا شامل دانشگاه امام صادق (ع)، کالج اسلامی مطالعات عالی جاکارتای اندونزی، موسسه آموزش عالی اینداس پاکستان، دانشگاه غیر حضوری سودان، دانشگاه اسلامی غزه فلسطین، دانشگاه محمود کشقاری قرقیزستان، دانشگاه علوم اسلامی لیبی، دانشگاه ملی مالزی، موسسه دارالحدیث مراکش، دانشگاه الحورای مراکش هستند.
دکتر جاسبی شرایط عضویت دانشگاه های اسلامی در FUIW را داشتن مجوز رسمی از آموزش عالی کشور و فعال بودن دانشگاه، دارا بودن دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و سایر پارامترهای علمی و پژوهشی دانست و گفت: FUIW بیش از 200 عضو دارد و بخشی از هزینه اتحادیه از طریق حق عضویت ها و بخشی از طریق آیسسکو وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی تامین می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحث و تبادل نظر پیرامون مسائلی نظیر برگزاری کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه های جهان اسلام، برطرف کردن موانع علمی میان ملل اسلامی، جهانی شدن دانشگاه ها، چالش ها و چشم اندازهای آموزش عالی از دیگر برنامه های در دستور کار اجلاس سیزدهم بود که برای بررسی و تصویب در اجلاس چهاردهم مطرح شد.
جاسبی اضافه کرد: چهاردهمین اجلاس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام ماه مارس سال آینده در ریاض عربستان برگزار می شود.
منبع: مهرنیوز

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS