دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

راه‌اندازی پژوهشکده علوم و فناوری فضا در دانشگاه شهید بهشتی

No image
راه‌اندازی پژوهشکده علوم و فناوری فضا در دانشگاه شهید بهشتی موافقتنامه ساخت و تجهیز پژوهشکده نوع سوم علوم و فناوری فضا میان دانشگاه شهید بهشتی و سازمان فضایی ایران منعقد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این موافقتنامه 26 اسفند 86 با هدف ساخت و تجهیز پژوهشکده نوع سوم علوم و فناوری فضا برای انجام فعالیت تحقیقاتی در حوزه فضا به امضاء احمد شعبانی سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و احمد طالب‌زاده معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران رسید.
بر اساس این توافقنامه منابع مالی مورد نیاز تاسیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا از سوی سازمان فضایی ایران تامین می‌شود و دانشگاه شهید بهشتی نیز محلی در پردیس این دانشگاه برای احداث این مجموعه علمی و تحقیقاتی اختصاص می‌دهد و تکمیل پروژه پنج سال به طول خواهد انجامید.
ایجاد ساختار مناسب برای ارتباط سازمان‌یافته و مستمر دانشگاه و صنعت در حوزه علوم و فناوری فضا، ایجاد دانش فنی و توانمندی طراحی، ساخت و تست محصولات فضایی، آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآمد داخلی و فراهم شدن زمینه اشتغال مناسب برای دانش‌آموختگان نخبه از اهداف راه‌اندازی پژوهشکده علوم و فناوری فضا در دانشگاه شهید بهشتی است.
فراهم آوردن امکانات پژوهشی مورد نیاز و متناسب با فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه فضا، تعریف و اجرای پروژه‌های چندرشته‌ای در قالب تیم‌های تخصصی به منظور توسعه محصولات فضایی و سایر محصولات پیشرفته بر اساس دانش فنی توسعه یافته و ایجاد فضای لازم برای جذب و آموزش نیروهای مستعد از طریق انتشار مقالات، مجلات، کتب علمی و جزوات آموزشی از دیگر اهداف تاسیس پژوهشکده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS