دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت

No image
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.
 
به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان گفت: حضور مردم با علاقه و شور شوق خاص در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این یک نمایشگاه عادی نیست.      
وی نمایشگاه قرآن کریم را یک مانور معنوی ملی در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه نشان می‌دهد که اگر بستر معنوی در کشور فراهم شود مردم با شور و شعف خاصی از آن استقبال می‌کنند  .                                                                         
رئیس مجلس شورای اسلامی به تولیدات آثار معنوی و اسلامی از جمله در زمینه حکمت و عرفان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:وقتی ایران را در این زمینه ها با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که وزن کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است.                        
لاریجانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اقبال به قران کریم فقط به ایران اختصاص ندارد اظهار داشت: حتی در برخی از کشورها قرآن کریم پرفروش‌ترین کتاب است البته برخی معتقدند که این امر به خاطر حوادث عالم است و برخی کنجکاو شده‌اند و به سمت قرآن می‌روند. اما باید توجه داشت که مسئله ریشه‌دارتر از این تحلیل سطحی است و علت اقبال به قرآن به خاطر متن قرآن است.                                     
وی افزود: متن کتاب مقدس قرآن از کمال برخوردار است چرا که پیامبر ما حضرت محمد (ص) پیامبر خاتم است و خاتمیت آن با کمال مصادف است.
همچنین شب گذشته نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله مقتدایی عضو خبرگان رهبری و رئیس حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد. نمایشگاه قرآن کریم امسال همچون سال‌های گذشته با ‌استقبال رو به رو شد و مورد توجه مؤمنین روزه دار قرار گرفت.
 
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS