دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد

No image
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت گفت: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که زندگی و آینده ما وابسته به شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان(عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تأکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر(عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است؛ چرا که امام زمان(عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان‌(عج) حاضر می‌بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو‌کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر(عج) هستند.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌ها و تحریف‌های موجود در عرصه مهدویت ابراز داشت: تحریف‌های موجود در این زمینه باید شناسایی شود و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از آنجا که در عصر کنونی مسأله جهانی‌سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه‌ای مهدوی حرکت کنیم، باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم؛ چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.
وی آماده‌سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست و اظهار داشت:
جشنواره بین‌المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره‌ای باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.
عضو هیأت علمی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی فعالیت‌های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت بیان داشت: برنامه‌های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه‌ریزی پیش برود و برای این‌که فعالیت‌های این جشنواره در جامعه تأثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر استفاده شود.
وی تدوین آثار علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی از جمله راهکارهای افزایش تأثیر فعالیت‌های نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد، این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS