دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مهارت جذ ب جوانان 11

یکی از روشهای اختصاصی جذب جوانان خیرخواهی است بر مدار مهر و محبت و توضیح داده شد, که پیامبر و ائمه برای جذب افراد از این روش فراوان استفاده کردند.
No image
مهارت جذ ب جوانان 11

یکی از روشهای اختصاصی جذب جوانان خیرخواهی است بر مدار مهر و محبت و توضیح داده شد که پیامبر و ائمه برای جذب افراد از این روش فراوان استفاده کردند.

ادامه راههای ایجاد محبت اهل بیت علیهم السلام :

  1. برپایی مراسم و تعظیم شعائر؛ بزرگداشت عید غدیر خم، پوشیدن لباس نو، ترویج مسائلی مثل وقف و نذر و هدیه به اهل بیت محبت را به همراه دارد.
  2. استفاده از حس کمال جویی است؛ مردم به کمال و جمال گرایش دارند کمال جویی انسان به ویژه در سنین جوانی سبب می شود به سوی انسانهای برتر گرایش پیدا کنند. اگر چنین انسانهایی پیدا نکنند در ذهن خودشان چنین انسانهایی را پرورش می دهند و با او زندگی می کنند. لذا بیان فضیلت ها و معجزات و کرامات و شفا دادن های اهل بیت جزء این مقوله است. اهل بیت نه تنها به شیعه بلکه به همه انسانها  عنایت دارند. دختر جوانی سنی بود از خطة آذربایجان بود اردو آمده بود حرم حضرت فاطمة معصومه می آید و زیارت می کند و مي رود بعد از مدتی مریض می شود بطوری که پزشکان ناامید می شوند و می گویند کاری از دست ما برنمی آید و خلاصه متوسل می شود به حضرت معصومه (س) شب می بیند که حضرت شفایش می دهد آمده بودند حرم و بخشی هست که کرامات حضرت را مي نویسند و سند می کنند این جریان را ثبت کردند. کرامات اینها بسیار زیبا و دل انگیز است. زیبایی های عاشورا شجاعت هایی است که از خود نشان دادند یکی بعد از دیگری میدان می رفتند در برابر لشکر اینگونه اینها برای جوانان دل انگیز است. طرح اینکه اهل بیت به عنوان چهره های آرمانی می تواند محبت ایجاد کند. امام رضا (ع) می فرماید: پرهیزکاری ، پاکدامنی، راستگویی، شایستگی، تلاش امانت داری نسبت به نیک و بد، سجود طولانی شب زنده داری، پرهیز از حرام ها، معاشرت خوب و رفتار مناسب با همسایه، بخشش و نیکی، پرهیز از آزار و گشاده رویی و خیرخواهی و رحمت برای مومنان، از دین و مرام ائمه (ع) است. (تحف العقول، ص 416)
  3. معرفی ولی نعمت ها ؛ از هر کسی که ما مهر و محبت ببینیم دل به او می بندیم. در زیارت جامعه هست، به سبب موالات و دوستی شما خداوند نشانه های دینمان را به ما آموخت و آنچه از دنیایمان تباه شده بود اصلاح کرد، به سبب دوستی شما سخن تمام شد و نعمت و عظمت یافت تفرقه ها به همدلی گرایید و.... امام می فرمود، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، فداکاری سیدالشهداست که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است، شهادت سیدالشهدا مکتب را زنده کرد، اگر قیام سیدالشهدا نبود امروز ما هم نمی توانستیم پیروز شویم، انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است. امام صادق (ع) می فرماید: «لولاهم ما عرف الله عزوجل» (بحار ، ج 2، ص 31)
  4. ذکر فضایل و فرهنگ و تعالی اهل بیت؛ امام رضا (ع) مي فرماید: « إن الناس لو علموا محاسن کلامنا لتبعونا» مردم اگر خوبی های حرف ها و تعالیم ما را بشناسند از ما پیروی می کنند. ( کافی، ج 1، ص 193) نام گذاری اسم خیابانها به نام اهل بیت، ذکر فضایل اهل بیت، مسابقه حدیث گذاشتن، معرفی کودکان اهل بیت برای بچه ها و حضرت علی اکبر را به جوانها معرفی کردن.

منبع:پژوهه تبلیغ

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS