دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور

No image
نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور 27 فروردین ماه در قم؛
نخستین دوره آموزشی معاونان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور
________________________________________
رسا، سرویس فرهنگی ـ نخستین دوره آموزش حضوری معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران فردا در قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ‌گفت: نخستین دوره آموزشی حضوری دومین گروه از معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران، 27 فروردین‌ماه در قم برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که برنامه گروه اول بیستم فروردین برگزار شد، افزود: در این دوره 120 نفر از معاونان آموزشی استان‌های تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران، قم، مرکزی، سمنان، همدان، زنجان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه حضور داشتند.
حجت‌الاسلام حسینی ارتقای سطح علمی و مهارتی کادر آموزشی مدارس علمیه خواهران را از اهداف این دوره برشمرد و ادامه داد: در گروه دوم نیز 140 نفر از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان حضور دارند.
وی تصریح کرد: این دوره به مدت چهار روز برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن با محورهای کیفیت ‌بخشی به آموزش، مدیریت آموزش و ارزش‌یابی تحصیلی، و بهبود مدیریت آموزش مدارس آشنا خواهند شد.
گفتنی است، هم ‌اینک 230 مدرسه علمیه زیر پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت می‌کنند که از هر مدرسه حداقل دو نفر در این طرح حضور خواهند داشت.
خبرگزاری رسا //www.rasanews.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
Powered by TayaCMS