دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نهمین همایش کشوری نماز در تبریز برگزار شد.

No image
نهمین همایش کشوری نماز در تبریز برگزار شد. نهمین همایش کشوری نماز در مرکز تربیت معلم شهید باهنر تبریز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آیین برگزاری این همایش با اشاره به اهمیت نماز در زندگی بشریت، گفت: دین اسلام برای بشریت ارزش زیادی قائل بوده به ‌طوری که ‌از بدو تولد تا لحظه مرگ مجموعه برنامه‌هایی تحت عنوان دین برای انسان دارد.
آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: دین سلسله قوانین و مقرراتی است که با تامین نیازهای مادی و معنوی انسان، سعادت دنیوی و اخروی وی را نیز در نظر دارد.
وی با بیان اینکه بحث نماز تنها در دین اسلام نبوده بلکه در همه ادیان به نماز و اقامه آن تاکید شده است ، افزود: در دین اسلام تاکید زیادی بر نماز شده و با توجه به گسترده بودن بحث نماز باید توجه زیادی به آن نمود.
وی اضافه کرد: در دنیای امروزی خلاء بسیاری در زندگی انسان‌ها احساس می‌ شود که تنها با یاد خدا قابل حل می‌باشد.
آیت‌الله شبستری گفت: غفلت از نماز موجب سلب آرامش فکری بشریت خواهد شد.
وی افزود: در هر جامعه‌ای که در آن نماز نباشد خودکشی، بیماریهای روانی، دلهره و اضطراب حاکم خواهد بود.
وی تاکید کرد: در جامعه‌ای که نماز رواج دارد تجاوز به حقوق دیگران معنا و مفهومی نداشته و آن جامعه به رشد و شکوفایی دست خواهد یافت.
امام جمعه تبریز گفت: نماز واقعی و دور از ریا انسان‌ها را از زشتی‌ها باز می‌دارد.
آیت‌الله شبستری در ادامه سخنان خود با تاکید بر برگزاری نماز به صورت جماعت، افزود: برگزاری نماز به ‌صورت جمعی وحدت، همدلی، رعایت حقوق دیگران،رسیدگی به نیازمندان و مستضعفان را بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد داد.
وی همچنین اظهار داشت: شرکت‌ نکردن در نماز جماعت دهن کجی به جامعه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر بجا‌ آوردن نماز اول وقت که وظیفه تک‌تک مسلمانان است، افزود: نماز اول وقت موجب نظم در فرد و جامعه می‌شود.
دو هزار و ‪ ۴۵۰‬مقاله تحقیقی و پژوهشی و ‪ ۸۵۰‬اثر هنری در موضوعات نماز به دبیرخانه نهمین همایش کشوری نماز ارسال شده بود.
منبع: خبرگزاری ایرنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
Powered by TayaCMS